2023-08-31, 21:38
Medlem
Inse att barn dricker "skiten", barn tycker att det r gott. Sg nu att det var din frga.
Har aldrig sett ngon vuxen som dricker "oboy"det mste vara ovanligt
Senast redigerad av AnyaOlsen 2023-08-31 kl. 21:41.
Citera
2023-08-31, 21:49
Moderator
vfs avatar
Massor av trams raderat och varningar utdelade, skrpning/Mod
Citera
2023-08-31, 21:51
Medlem
Man-At-Armss avatar
Vi fr inte glmma alla stoners. Nr jag rkte blev det en och annan chokladdryck, inte s ofta just Oboy, men kan tnka mig att mnga som r stenade grna dricker mngder med Oboy.
Citera
2023-08-31, 21:57
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzw
Det m hnda att jag r barnslig som tycker det r konstigt, alternativt barnsligt att vuxna mnniskor, speciellt mn dricker Oboy.

Tycker emellertid det knns jvligt ofrscht, sliskigt, och ven lite white trash den ideella lyxfllandeltagaren ser jag absolut framfr mig som en storkonsument av just Oboy, bland allt annat skit man kan vara storkonsument av.

Inte minst r ju Oboy ngot som r tillverkat fr barn specifikt, inbillar jag mig iallafall. Det r bara socker, socker, socker, och mera socker. Utslppet av insulin gr p hgvarv. Kan inte ta en vuxen mnniska serist som p fullaste allvar startar dagen med att klunka ett glas/kopp Oboy, istllet fr kaffe eller vad fan man n nu vljer att dricka, och sen r stolt ver det

Personligen s lskade jag exempelvis Kinders chokladkakor nr jag var liten, (sta som bara fan) men skulle aldrig f fr mig att ta skiten idag. Samma gllande Oboy, bda r strt sta, vilket r ngot som barn gillar, dock ngot man oftast vxer ifrn senare.

Dricker folk skiten p riktigt? Eller r det bara jag som ftt en skev bild av hur det verkligen ligger till med svenskarnas oboydrickeri? Dricker du det? Isfall nr p dagen? Varfr?

Jag dricker det ibland, skitgott ju fan sluta tramsa. Varmt eller kallt morgon eller kvll vem bryr sig r man sugen r man sugen hur kan man gra en stor grej av ngot som Oboy du har ngon skruv ls 😂
Citera
2023-08-31, 21:59
Medlem
Brukar alltid tycka det knns barnsligt nr folk vljer choklad/oboy i kaffemaskinen p jobbet.
Citera
2023-08-31, 22:11
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzw
Inte minst r ju Oboy ngot som r tillverkat fr barn specifikt, inbillar jag mig iallafall. Det r bara socker, socker, socker, och mera socker.

En nyans jag upplever att du missat hr r att Oboy inte r digitalt. Tvrtom, man tar precis s mycket pulver som man vill.

Tar man bara en sked, ja d blir det lite socker i muggen. Men tar man fyra skedar, ja d blir det som du sger, socker, socker, socker, och mera socker.

Jag tror inte ndvndigtvis att vuxna som dricker Oboy generellt doserar p samma stt som barn. S ven om produkten kanske i huvudsak r marknadsfrd mot barn, s blir det nd inte riktigt samma dryck om man som vuxen tar en sked, gentemot den dryck som barn fr genom att ha i fyra skedar.
Citera
2023-08-31, 22:18
Medlem
feemaxxxs avatar
D och d gillar jag att slnga ner en slev av pulver i botten av ett glas och fylla upp det med mjlk (inte tvrtom). D bildas det sm "oboy-pulver-bubblor" i mjlken som man kan jag och sleva i sig. Sedan bildas lite oboy-srja p botten som man kan smaska i sig.

Tyvrr har smaken frndrats de senast 20-30? ren och det r inte lika gott lngre. Men d och d kan jag inte lta bli.
Citera
2023-08-31, 22:22
Medlem
Varfr man dricker det.

Jag har princip aldrig svarat i en flashbacktrd men detta fick ngot i mig att brinna av.

Hr mste jag frsvara mig hr, bde gllande kinder maxi och oboy.

Fr ngon som lskar choklad (lika mycket som kaffe s r detta ngot som rinner ner i kften p mig dagligen) s har jag inget frsvar mer n att det r frbannat gott.
Kylande pga mjlken, stt pga chokladen och bara en fantastisk kombo.

Fr ven flika in att nr du konsumerat sativa s r det en perfekt trstslckare som ven tillfredstller stbehovet som uppstr.

30 + god inkomst och egen fretagare.
Citera
2023-08-31, 22:27
Medlem
DarioArgentos avatar
Oboy r gott. Kr den med mindre socker.
Citera
2023-08-31, 22:31
Jag har inte druckit Oboy p skert mer n ett decennium och skulle inte f fr mig att brja igen. Beror ocks p att jag frdruckit mig p det under barndomen samt att jag drack lervatten p dagis (ja, p riktigt, jag och min polare gjorde det vid ett tillflle ur hinkar och han fick mask i magen) varvid Oboy har samma frg som lervatten.
Citera
2023-08-31, 22:32
Medlem
laughingducks avatar
Med tanke p varje matvarukedja
i Sverige sljer oboy.
S finns uppenbarligen en marknad .

S ja folk dricker oboy ..
Citera
2023-08-31, 22:47
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Dricker av nostalgi O'boy ibland. D kr jag klassikern, stlimpa med ost och O'boy. Det r jvligt gott om man gr det sllan.

Visserligen finns skammen nr man kper O'boy. Fast jag sjlvscannar s risken att bli upptckt r ganska lg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in