2023-08-31, 19:48
Medlem
uzws avatar
Det må hända att jag är barnslig som tycker det är konstigt, alternativt barnsligt att vuxna människor, speciellt män dricker Oboy.

Tycker emellertid det känns jävligt ofräscht, sliskigt, och även lite white trash… den ideella lyxfällandeltagaren ser jag absolut framför mig som en storkonsument av just Oboy, bland allt annat skit man kan vara storkonsument av.

Inte minst är ju Oboy något som är tillverkat för barn specifikt, inbillar jag mig iallafall. Det är bara socker, socker, socker, och mera socker. Utsläppet av insulin går på högvarv. Kan inte ta en vuxen människa seriöst som på fullaste allvar startar dagen med att klunka ett glas/kopp Oboy, istället för kaffe eller vad fan man än nu väljer att dricka, och sen är stolt över det…

Personligen så älskade jag exempelvis Kinders chokladkakor när jag var liten, (söta som bara fan) men skulle aldrig få för mig att äta skiten idag. Samma gällande Oboy, båda är stört söta, vilket är något som barn gillar, dock något man oftast ”växer ifrån” senare.

Dricker folk skiten på riktigt? Eller är det bara jag som fått en skev bild av hur det verkligen ligger till med svenskarnas oboydrickeri? Dricker du det? Isåfall när på dagen? Varför?
Citera
2023-08-31, 19:50
Medlem
Damen101s avatar
Ja drack det för något år sedan när jag fick ett socker sug. När jag var barn brukade jag dricka Oboy och doppa rostat bröd i.

Men kan hålla med dig som vuxen att det inte är till för vuxna utan för barn att sliskigt så, trycka i sig massa socker.
Citera
2023-08-31, 19:51
Bannlyst
Kan inte ta män seriöst som är rädda för socker (läs: du). Du förstår att kroppen behöver och älskar socker? Och socker från frukt och honung kan du inte få diabetes utav…

Oboy är väldigt gott. Jävligt gott faktiskt. Det är väl som varm choklad. Skillnaden är väl att varm choklad görs från grunden och oboy är pulver, fast varför skulle det spela någon roll för dig? Du köper ju hel och halvfabrikat från affären.

Jag brukar dricka varm choklad som min slyna fixar fram i kastrull, speciellt på vintern.
Citera
2023-08-31, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Barn i WT-familjer dricker Oboy.

Vad dricker barn i vanliga familjer? LOL
Citera
2023-08-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzw
Det må hända att jag är barnslig som tycker det är konstigt, alternativt barnsligt att vuxna människor, speciellt män dricker Oboy.

Tycker emellertid det känns jävligt ofräscht, sliskigt, och även lite white trash… den ideella lyxfällandeltagaren ser jag absolut framför mig som en storkonsument av just Oboy, bland allt annat skit man kan vara storkonsument av.

Inte minst är ju Oboy något som är tillverkat för barn specifikt, inbillar jag mig iallafall. Det är bara socker, socker, socker, och mera socker. Utsläppet av insulin går på högvarv. Kan inte ta en vuxen människa seriöst som på fullaste allvar startar dagen med att klunka ett glas/kopp Oboy, istället för kaffe eller vad fan man än nu väljer att dricka, och sen är stolt över det…

Personligen så älskade jag exempelvis Kinders chokladkakor när jag var liten, (söta som bara fan) men skulle aldrig få för mig att äta skiten idag. Samma gällande Oboy, båda är stört söta, vilket är något som barn gillar, dock något man oftast ”växer ifrån” senare.

Dricker folk skiten på riktigt? Eller är det bara jag som fått en skev bild av hur det verkligen ligger till med svenskarnas oboydrickeri? Dricker du det? Isåfall när på dagen? Varför?

Nu dricker inte jag oboy och har inte gjort det på ett 20 tal år. Men jag kan ju säga så här mycket att är det något som är white trash så är det att gå runt och bry sig i vad andra människor gör. Precis som du gör just nu vad gällande folks oboy drickande.
Det är precis sådana människor som dig som gör att det går en jävla massa dokusåpor på TV hela dagarna och har gjort de senaste 40+ åren. Folk som går igång och går lös på andras vad det nu än är, lets dance, fatest looser, idol, big brother, någon jävel dricker oboy, bla bla och ännu mer fucking bla. Så där har du det, white trash snubben.
Citera
2023-08-31, 19:54
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Vad dricker barn i vanliga familjer? LOL

Mjölk, vatten och te. Bara WT dränker sig i socker och annat från WT butiker
Citera
2023-08-31, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Mjölk, vatten och te. Bara WT dränker sig i socker och annat från WT butiker

Hahahah, det var nog det dummaste. Te? Aha, därför alla pojkar är bögar och cucks. Ge de socker för fan.
Citera
2023-08-31, 19:57
Medlem
Om jag vill göra chokladdryck så använder jag kakao inte obojpulver. Använder man mjölk så tycker jag inte det behövs socker.
Citera
2023-08-31, 19:57
Medlem
uzws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Kan inte ta män seriöst som är rädda för socker (läs: du). Du förstår att kroppen behöver och älskar socker? Och socker från frukt och honung kan du inte få diabetes utav…

Oboy är väldigt gott. Jävligt gott faktiskt. Det är väl som varm choklad. Skillnaden är väl att varm choklad görs från grunden och oboy är pulver, fast varför skulle det spela någon roll för dig? Du köper ju hel och halvfabrikat från affären.

Jag brukar dricka varm choklad som min slyna fixar fram i kastrull, speciellt på vintern.
Hahah, visste inte att det var varken frukt eller honung i Oboy, men visst, jag kan ha fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Nu dricker inte jag oboy och har inte gjort det på ett 20 tal år. Men jag kan ju säga så här mycket att är det något som är white trash så är det att gå runt och bry sig i vad andra människor gör. Precis som du gör just nu vad gällande folks oboy drickande.
Det är precis sådana människor som dig som gör att det går en jävla massa dokusåpor på TV hela dagarna och har gjort de senaste 40+ åren. Folk som går igång och går lös på andras vad det nu än är, lets dance, fatest looser, idol, big brother, någon jävel dricker oboy, bla bla och ännu mer fucking bla. Så där har du det, white trash snubben.
Hur gick jag lös på andras oboydrickande? Ställde en ärligt menad fråga, om något som jag inte begriper… går igång och går lös på är snarare folket i Aftonbladets/Riks (eller vad fan de nu heter) kommentarsfält på Instagram. Bryr mig icke om detta, bryr mig dock om att förstå.
Citera
2023-08-31, 19:59
Medlem
uzws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Om jag vill göra chokladdryck så använder jag kakao inte obojpulver. Använder man mjölk så tycker jag inte det behövs socker.
That’s what I’m talking about, 100%
Citera
2023-08-31, 20:00
Medlem
zombie-nations avatar
Vi hade aldrig Oboy när jag var liten. Ansågs för onyttigt. Däremot hade man ofta efterrätter med massa socker.

Barn dras mer till socker än vuxna, det betyder ju inte att vuxna bara ska dricka beska saker. Däremot mer osöt chokladmjölk som man köper eller gör själv, ska man verkligen inte unna sig det. Mjölk och choklad är ju väldigt gott.

Men visst, pina i er öl med kaffe i eller vad riktiga vuxna dricker.
Citera
2023-08-31, 20:02
Medlem
OneTaps avatar
ja finner att oboy e en mycke bra energi källa när man ska iväg till jobbet tidigt på morgonen =) o ibland lyxar ja till de o meckar en oboy grogg. 6cl vodka o 250 ml mjölk sen 1 stor skopa oboy pulver. går o värma i micron oxå om man vill få upp värmen en kylig vinter morgon =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in