2023-08-31, 19:48
Medlem
uzws avatar
Det m hnda att jag r barnslig som tycker det r konstigt, alternativt barnsligt att vuxna mnniskor, speciellt mn dricker Oboy.

Tycker emellertid det knns jvligt ofrscht, sliskigt, och ven lite white trash den ideella lyxfllandeltagaren ser jag absolut framfr mig som en storkonsument av just Oboy, bland allt annat skit man kan vara storkonsument av.

Inte minst r ju Oboy ngot som r tillverkat fr barn specifikt, inbillar jag mig iallafall. Det r bara socker, socker, socker, och mera socker. Utslppet av insulin gr p hgvarv. Kan inte ta en vuxen mnniska serist som p fullaste allvar startar dagen med att klunka ett glas/kopp Oboy, istllet fr kaffe eller vad fan man n nu vljer att dricka, och sen r stolt ver det

Personligen s lskade jag exempelvis Kinders chokladkakor nr jag var liten, (sta som bara fan) men skulle aldrig f fr mig att ta skiten idag. Samma gllande Oboy, bda r strt sta, vilket r ngot som barn gillar, dock ngot man oftast vxer ifrn senare.

Dricker folk skiten p riktigt? Eller r det bara jag som ftt en skev bild av hur det verkligen ligger till med svenskarnas oboydrickeri? Dricker du det? Isfall nr p dagen? Varfr?
Citera
2023-08-31, 19:50
Medlem
Damen101s avatar
Ja drack det fr ngot r sedan nr jag fick ett socker sug. Nr jag var barn brukade jag dricka Oboy och doppa rostat brd i.

Men kan hlla med dig som vuxen att det inte r till fr vuxna utan fr barn att sliskigt s, trycka i sig massa socker.
Citera
2023-08-31, 19:51
Bannlyst
Kan inte ta mn serist som r rdda fr socker (ls: du). Du frstr att kroppen behver och lskar socker? Och socker frn frukt och honung kan du inte f diabetes utav

Oboy r vldigt gott. Jvligt gott faktiskt. Det r vl som varm choklad. Skillnaden r vl att varm choklad grs frn grunden och oboy r pulver, fast varfr skulle det spela ngon roll fr dig? Du kper ju hel och halvfabrikat frn affren.

Jag brukar dricka varm choklad som min slyna fixar fram i kastrull, speciellt p vintern.
Citera
2023-08-31, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Barn i WT-familjer dricker Oboy.

Vad dricker barn i vanliga familjer? LOL
Citera
2023-08-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzw
Det m hnda att jag r barnslig som tycker det r konstigt, alternativt barnsligt att vuxna mnniskor, speciellt mn dricker Oboy.

Tycker emellertid det knns jvligt ofrscht, sliskigt, och ven lite white trash den ideella lyxfllandeltagaren ser jag absolut framfr mig som en storkonsument av just Oboy, bland allt annat skit man kan vara storkonsument av.

Inte minst r ju Oboy ngot som r tillverkat fr barn specifikt, inbillar jag mig iallafall. Det r bara socker, socker, socker, och mera socker. Utslppet av insulin gr p hgvarv. Kan inte ta en vuxen mnniska serist som p fullaste allvar startar dagen med att klunka ett glas/kopp Oboy, istllet fr kaffe eller vad fan man n nu vljer att dricka, och sen r stolt ver det

Personligen s lskade jag exempelvis Kinders chokladkakor nr jag var liten, (sta som bara fan) men skulle aldrig f fr mig att ta skiten idag. Samma gllande Oboy, bda r strt sta, vilket r ngot som barn gillar, dock ngot man oftast vxer ifrn senare.

Dricker folk skiten p riktigt? Eller r det bara jag som ftt en skev bild av hur det verkligen ligger till med svenskarnas oboydrickeri? Dricker du det? Isfall nr p dagen? Varfr?

Nu dricker inte jag oboy och har inte gjort det p ett 20 tal r. Men jag kan ju sga s hr mycket att r det ngot som r white trash s r det att g runt och bry sig i vad andra mnniskor gr. Precis som du gr just nu vad gllande folks oboy drickande.
Det r precis sdana mnniskor som dig som gr att det gr en jvla massa dokuspor p TV hela dagarna och har gjort de senaste 40+ ren. Folk som gr igng och gr ls p andras vad det nu n r, lets dance, fatest looser, idol, big brother, ngon jvel dricker oboy, bla bla och nnu mer fucking bla. S dr har du det, white trash snubben.
Citera
2023-08-31, 19:54
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Vad dricker barn i vanliga familjer? LOL

Mjlk, vatten och te. Bara WT drnker sig i socker och annat frn WT butiker
Citera
2023-08-31, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Mjlk, vatten och te. Bara WT drnker sig i socker och annat frn WT butiker

Hahahah, det var nog det dummaste. Te? Aha, drfr alla pojkar r bgar och cucks. Ge de socker fr fan.
Citera
2023-08-31, 19:57
Medlem
Om jag vill gra chokladdryck s anvnder jag kakao inte obojpulver. Anvnder man mjlk s tycker jag inte det behvs socker.
Citera
2023-08-31, 19:57
Medlem
uzws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Kan inte ta mn serist som r rdda fr socker (ls: du). Du frstr att kroppen behver och lskar socker? Och socker frn frukt och honung kan du inte f diabetes utav

Oboy r vldigt gott. Jvligt gott faktiskt. Det r vl som varm choklad. Skillnaden r vl att varm choklad grs frn grunden och oboy r pulver, fast varfr skulle det spela ngon roll fr dig? Du kper ju hel och halvfabrikat frn affren.

Jag brukar dricka varm choklad som min slyna fixar fram i kastrull, speciellt p vintern.
Hahah, visste inte att det var varken frukt eller honung i Oboy, men visst, jag kan ha fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Nu dricker inte jag oboy och har inte gjort det p ett 20 tal r. Men jag kan ju sga s hr mycket att r det ngot som r white trash s r det att g runt och bry sig i vad andra mnniskor gr. Precis som du gr just nu vad gllande folks oboy drickande.
Det r precis sdana mnniskor som dig som gr att det gr en jvla massa dokuspor p TV hela dagarna och har gjort de senaste 40+ ren. Folk som gr igng och gr ls p andras vad det nu n r, lets dance, fatest looser, idol, big brother, ngon jvel dricker oboy, bla bla och nnu mer fucking bla. S dr har du det, white trash snubben.
Hur gick jag ls p andras oboydrickande? Stllde en rligt menad frga, om ngot som jag inte begriper gr igng och gr ls p r snarare folket i Aftonbladets/Riks (eller vad fan de nu heter) kommentarsflt p Instagram. Bryr mig icke om detta, bryr mig dock om att frst.
Citera
2023-08-31, 19:59
Medlem
uzws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Om jag vill gra chokladdryck s anvnder jag kakao inte obojpulver. Anvnder man mjlk s tycker jag inte det behvs socker.
Thats what Im talking about, 100%
Citera
2023-08-31, 20:00
Medlem
zombie-nations avatar
Vi hade aldrig Oboy nr jag var liten. Ansgs fr onyttigt. Dremot hade man ofta efterrtter med massa socker.

Barn dras mer till socker n vuxna, det betyder ju inte att vuxna bara ska dricka beska saker. Dremot mer ost chokladmjlk som man kper eller gr sjlv, ska man verkligen inte unna sig det. Mjlk och choklad r ju vldigt gott.

Men visst, pina i er l med kaffe i eller vad riktiga vuxna dricker.
Citera
2023-08-31, 20:02
Medlem
OneTaps avatar
ja finner att oboy e en mycke bra energi klla nr man ska ivg till jobbet tidigt p morgonen =) o ibland lyxar ja till de o meckar en oboy grogg. 6cl vodka o 250 ml mjlk sen 1 stor skopa oboy pulver. gr o vrma i micron ox om man vill f upp vrmen en kylig vinter morgon =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in