2025-01-14, 18:19
Medlem
Frra milleniet gick det ner men nu har receptet blivit odrickbart

Kakao+vatten+mjlk+ lite grdde eller smrn
Ngra korn salt
Socker, choklad om man vill
Kryddor om man vill kanel ingefra kardemumma etc

Ibland kr jag kakao+hett vatten som kaffe ersttare p kvllen
Citera
Igår, 11:15
Medlem
sonata-arcticas avatar
Absolut finns det mnga av oss som fortfarande dricker Oboy. Dock inte som i barndomen, d stod skeden av sig sjlv i glaset och i botten lg en tjock brun srja med nstan rent socker.

Nufrtiden blir det rtt sllan. Jag dricker hellre ren mjlk faktiskt, men de gnger jag blandar i Oboy s blir det bara precis s mycket som brjar ge smak och inte ljliga mngder som nr man var barn.

En matsked rcker i ett stort glas fr mig, men dock har de antingen ndrat receptet sen frr eller har mina smaklkar frndrats fr jag knner verkligen inte att det smakar precis som frr. Mnga andra saker smakar likadant men inte Oboy av ngon anledning.
Citera
Idag, 14:01
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Oboy r gott!
Citera
Idag, 14:13
Medlem
CoolTjej84s avatar
Dricker ibland, men knns som man fr vldigt lite choklad fr pengarna. Fr det r ju chokladsmaken man vill t. S knaprar hellre ngra rutor.
Citera
Idag, 14:47
Medlem
zombie-nations avatar
Gr grna chokladmjlk sjlv. Lser upp kakao och stningsmedel i lite hett vatten. Bara s mycket som behvs. Rr runt tills det r upplst. Sedan p med mjlk. Det blir inte varmt alls av s lite varmt vatten. Sltt och fint. Blir nnu godare med ett uns vaniljsocker men vldigt lite. Gr den ostare n Oboy. Det r ju svingott. Folk fr grna dricka Oboy fr mig, varfr skulle det vara hemskare n att ta godis, vilket nstan alla gr? Fr att man inte fr tycka om ngot som man t eller drack som barn? D mste jag sluta med potatismos, banan, kttfrsss, pannkakor och en massa annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in