2023-10-06, 20:21
Medlem
Kedoxs avatar
När började denna hetsen med att vilja paniksigna alla namnkunniga spelare när de har en hel säsong kvar?

Förstår såklart att man ofta vill ha ett kontrakt säkrat med en stjärna i god tid vilken kan ge en trygghet för både klubb och spelare. Men har blivit en sån jäkla hets kring det och folket skriker att man MÅSTE signa redan innan säsongsstart annars är det som att de är kört, då kan man lika gärna skeppa spelaren mer eller mindre.

Känns rätt löjeväckande i många fall och smått orealistiskt att det ska skrikas om spelare man vill ha kvar år i förväg.
Ta Nylander t.ex han har väl en hel säsong kvar med Toronto, men låter på fansen som om han inte signar nunuNUUUU så är han borta liksom. Han är bara ett av många exempel som jag inte fattar rabaldret kring.
Ibland är situationen krånglig och klubb & spelare kan vilja vänta och se eller tänka ut lösningar för lönetak etc.

Varför denna hets? Minns inte att det var så ens för fem år sedan.
Citera
2023-10-06, 20:58
Medlem
Citat:
Waivers Oct 6

Placed:
#CAR
Caleb Jones

#CBJ
Marcus Bjork
Jake Christiansen
Josh Dunne
Brendan Gaunce
Carson Meyer
Billy Sweezey

#DAL
Alex Petrovic

#DET
John Lethemon
Nolan Stevens
Taro Hirose
Tim Gettinger
Brogan Rafferty
Wyatt Newpower
Jared McIsaac
Austin Czarnik

#FLA
Grigori Denisenko
Matt Kiersted
William Lockwood
Alexander True

#NYI
Ken Appleby
Dennis Cholowski
Arnaud Durandeau
Grant Hutton
Otto Koivula
Karson Kuhlman
Paul LaDue
Brian Pinho
Robin Salo
Jakub Skarek

#NYR
Ben Harpur
Jonny Brodzinski

#PHI
Wade Allison

#SJS
Jacob Peterson
Oskar Lindblom
Ryan Carpenter

#WSH
Nicolas Aube-Kubel
Alex Limoges
Michael Sgarbossa
Joe Snively
Dylan McIlrath
Hunter Shepard

https://twitter.com/CapFriendly/stat...60002546807159

Många svenskar som blivit waivade senaste veckan. Oskar Lindblom förpassas till AHL för första gången sedan säsongen 2017-18.
Citera
2023-10-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkpojken
Jag kan knappt bärga mig till JVM i Göteborg och det fina laget vi har.
Jag har satt upp 1 Sverige 2 Slovakien 3 USA 4 Kanada.
Slovakien har ett ruggigt bra lag som dessutom är samspelt.
Om inte Simon Nemec är med så tippar jag inte dem som 2a dock även om Maxim Strbak är en av mina favorit-prospects och jag hade hellre sett honom i Flyers än Oliver Bonk.
Well vi får se vilka som tar det iår.

Finns många bra lag.

Tack för mig!

Slovakien tog ju sitt VM-guld (2002) i just Göteborg, men förhoppningsvis visar hemmanationen var skåpet ska stå denna gången..
Citera
2023-10-07, 10:45
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
https://twitter.com/CapFriendly/stat...60002546807159
#WSH
Nicolas Aube-Kubel
Alex Limoges
Michael Sgarbossa
Joe Snively
Dylan McIlrath
Hunter Shepard
VAD I HELVETE???
Aube-Kubel är perfekt för en fjärde eller tredjelina, han är snabb och tar sig in mot mål, krigar hårt.
Varför gör vi oss av med denne 27-åring? För att få plats med skedebenägne 34-åriga Pacioretty? Jag fattar inte den värvningen överhuvudtaget, men Aube-Kubel kan vi göra oss av med tydligen?

Och sen Snively, jag orkar inte Han är lik Aube-Kubel i spelstil, snabb och bra på att ta sig in på mål och skapa målchanser. Perfekt för en tredjekedja, men skulle även kunna vikariera i en andrakedja vid behov. Fan, jag har verkligen snackat gott om Snively länge, jag ser mycket i honom. Om vi ändå lite halvt ska bygga om, så varför bråka med det vi redan har som funkar? Jag fattar inte, vem är det han tar en plats ifrån som är bättre inför framtiden?

Fan, skeppa Kuzy, Mantha och Pacioretty istället
Jag blir faktiskt ledsen av det här

De andra namnen på listan kan jag leva med. Men jag fattar inte varför vi ska bråka så mycket med det vi har för att ge plats åt gamlingar, alternativt folk som tar upp stora löneposter men ändå inte presterar bättre än de vi skeppar.

Fyfan säger jag.
Citera
2023-10-07, 11:48
Jiri Kulich (28th overall 2022) reassignas till Rochester. Istället har Zach Benson(13th overall 2023) visat framfötterna, gjorde 3 poäng igår i förlustmatchen mot Pens, har totalt 7 poäng under försäsongen. Spelade ca 16 minuter. Det gäller att ta tillfället i akt, speciellt nu när Jack Quinn(8th overall 2020) är skadad. Undrar om Benson tar plats i NHL nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Säsongen ut ställer inte jag upp på, speciellt inte när vi nyss slutat sist. Men några veckor kanske. Men vi vet ju hur det slutade sist vi hade ett vad

Det var en traumautisk månad för min del, men nu har seglet vänt för nu har Sandy även Chychrun som backup medan Drysdale har Lassi Thomson

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Varför denna hets? Minns inte att det var så ens för fem år sedan.

Det enkla svaret är Media. För fem år sedan läste man artiklar som var informativa och neutrala utan hets. Nu har du 5-6 hockeyjournalister som dagligen häller bränsle i hetselden med en massa obekräftade rykten och nonsens avseende kontraktstatus och draften. Detta leder till att fansen har fått orealistiska förväntningar, allt ska ske NU. Det gäller även draften.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
VAD I HELVETE???
Fyfan säger jag.

Jag skojar inte, tänkte skriva ett inlägg om din favorit Aube-Kubel när jag såg honom på listan. Istället så väntade jag på detta inlägg
Senast redigerad av J-dilla 2023-10-07 kl. 12:44.
Citera
2023-10-07, 12:22
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Jag skojar inte, tänkte skriva ett inlägg om din favorit Aube-Kubel när jag såg honom på listan. Istället så väntade jag på detta inlägg
Har ni plats för en ny supporter? Jag gillar ju Brady och Tim
Jag börjar tröttna på hur Capitals agerar. Ser jag ingen positiv förändring innan kommande säsongs slut så vet jag inte vad jag gör. Det har varit skit och konstiga värvningar så länge nu, där vi bara kastat bort potentialen vi har.

Jag är fan urless.
Citera
2023-10-07, 13:21
Medlem
Bartman777s avatar
De senaste 3 säsongerna har det sett ut så här typ:

UT:
Samsonov
Vanecek
Orlov
Siegenthaler
Eller
Hathaway
Sheary
Sprong
Vrana
Snively
Aube-Kubel
Gustafsson

IN:
Mantha
Pacioretty
Kuemper

---------------------
Vad ska vi med de spelarna vi tagit in på den här listan?
Och tänk vad mycket nytta de spelarna vi gjort oss av med har gjort för laget när de fått spela.

Jag är så nära att byta lag nu.
Citera
2023-10-07, 14:43
Citat:
Har ni plats för en ny supporter? Jag gillar ju Brady och Tim

Spartacat & co är redo att välkomna dig med öppen famn
Har bara ett villkor:

Annars kan du vänta 7-8 år utan slutspelshockey, valet är enkelt. Ovi och Bäckis lägger ändå ner snart.

På tal om Spartacat, tänkte på när Sens hade ministrarna som maskotar. Måste vara bästa periodpausunderhållningen på länge: https://www.youtube.com/watch?v=KxQ5pZfDEMo
Citera
2023-10-07, 15:53
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Har bara ett villkor:

Annars kan du vänta 7-8 år utan slutspelshockey, valet är enkelt. Ovi och Bäckis lägger ändå ner snart.

På tal om Spartacat, tänkte på när Sens hade ministrarna som maskotar. Måste vara bästa periodpausunderhållningen på länge: https://www.youtube.com/watch?v=KxQ5pZfDEMo
Tack det var snällt.
Alltså jag förstår att vi inte kan vara ett topplag nu och jag förstår att det är några år tills vi kanske är i slutspel igen osv.

Men jag tycker faktiskt jag kan kräva klokare beslut än vad som tagits senaste säsongerna fram tills igår. Man hade kunnat handla bättre... vi skeppar billiga yngre spelare med potential som gör det bra och värvar dyra avdankade spelare, vilket jag varit inne på i tidigare inlägg.

Det är det som gör mig så besviken. Jag förväntar mig inte att vi ska vara ett topplag hela tiden.
Citera
2023-10-07, 15:54
Medlem
james bs avatar
Citat:
Thomson med 2 riktigt usla GA som ledde till 2 baklängesmål i försäsongsdebuten för Ducks mot Yotes. Såg ut som en amatör.

Fattar inte varför Ducks plockade honom från waivers.

Leo däremot
Ja du Thomson! Vilken bedrövlig insats. Var detta hans nivå lär han skeppas ner snart. Leo visar verkligen framfötterna, men nu lirar han med Zegras och Terry. Skall bli intressant att se hur de gör med han. AHL med några, 15 matcher I NHL? Eller kör de han hela säsongen I NHL? Om så vilken kedja och vilken roll?
Citera
2023-10-07, 16:11
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Ja du Thomson! Vilken bedrövlig insats. Var detta hans nivå lär han skeppas ner snart. Leo visar verkligen framfötterna, men nu lirar han med Zegras och Terry. Skall bli intressant att se hur de gör med han. AHL med några, 15 matcher I NHL? Eller kör de han hela säsongen I NHL? Om så vilken kedja och vilken roll?

Thomson har ett riktigt fint skott, OKi offensiv zon men det är allt. Det ni fick se är ett smakprov av vad han gör i defensiva zonen, Senators har givit honom flertalet chanser att slå sig in i NHL men han klarar inte det defensiva överhuvudtaget, inte ens som 6/7e back. Blev förvånad att ni tog in honom faktiskt.

Citat:
Tack det var snällt.
Alltså jag förstår att vi inte kan vara ett topplag nu och jag förstår att det är några år tills vi kanske är i slutspel igen osv.

Men jag tycker faktiskt jag kan kräva klokare beslut än vad som tagits senaste säsongerna fram tills igår. Man hade kunnat handla bättre... vi skeppar billiga yngre spelare med potential som gör det bra och värvar dyra avdankade spelare, vilket jag varit inne på i tidigare inlägg.

Det är det som gör mig så besviken. Jag förväntar mig inte att vi ska vara ett topplag hela tiden.

Känns som att Caps inte kommer köra rebuild på riktigt förrän Ovi/Bäckis lägger av. Kanske rädsla för att bygga om när man har Ovi/Bäckis. Värsta positionen är när man är mellan en rebuild och en playoffrun och man inte kan bestämma sig, blir bara fel då.

Många GMs verkar älska "Veteran presence" men vettefan om det inte är överskattat i dagens NHL.
Senast redigerad av J-dilla 2023-10-07 kl. 16:15.
Citera
2023-10-07, 17:02
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Har bara ett villkor:

Utan att vara taskig har jag en känsla av att Sens (och Panthers) kommer vara almost-teams.
Lite som Sharks var en period. Där man bygger upp ett ruskigt starkt lag som solklart är en contender och där det går ganska bra men där man inte når riktigt enda fram. Ser framför mig hur man går långt i slutspel ett par år och eventuellt någon SC-final men att det faller på målsnöret och sen liksom Sharks rasar bygget samman och det blir ruta 1 igen.

Men det är bara en magkänsla somsagt, Stützle & co får gärna visa mig fel. Och kanske EK65 kan bevisa min prediction fel om han återkommer vid 36 års ålder vilket jag också har en teori om.
Personligen gör det mig varken till eller från om Sens vinner (såvida det inte är mot ducks). Så vi får se helt enkelt.
Men jag gissade Pens-Caps-Tampa-Tampa-Colorado som vinnare nästan i rad, så magkänslan är hyfsat träffsäker

Edit: Men till er fördel gentemot Sharks har ni lång tid på er och verkar inte ha signat upp pensionärer på långa dyra kontrakt
Senast redigerad av Kedox 2023-10-07 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in