2024-04-22, 17:13
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är verkligen Oilers chans i år.

La kings och sen vinnaren av Vancouver-Nasville. Då är de i conferencefinal. Bättre chans får de inte. Draistl blir 30 nästa år.
Definitivt deras år i år. Dock 1 år kvar på Draisaitl så de har iallafall nästa år också innan han ska ha nytt kontrakt. Men definitivt så har de inte sett såhär starka ut på länge!
Citera
2024-04-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Såg bara till mitten av andra perioden. De var bleka, men rätt dålig och trist match överlag av det jag såg. Bisarra utvisningar, får domarna vara såhär dåliga? Tar ju död på hockeyn.

Panarin och Zibanejad är riktigt jäkla bra.

Hoppas Caps kan få en bättre start i nästa match.

Och kräket Rempe gjorde mål.

Frågan är ju får caps vara så här dåliga? förstår inte hur man kan åka till ett slutspel med enda mål att gå för 0-0. Domarna hade typ 2 utvisningar som var felaktiga, resten var korrekta med tanke på gällande direktiv.

Rempe är sjukt underskattad, gjorde exakt allt rätt.

Sinnesjukt hur mkt Ovi har gjort som spelare, galet hur lite han lyckats med i klubben, 1 ST-CUP med tanke på vilka lag de har haft är brutalt dåligt.
Citera
2024-04-22, 21:20
Medlem
Citat:
William Nylanders frånvaro blev en av de största snackisarna efter premiärmatchen mellan Toronto Maple Leafs och Boston Bruins.

– Vad är det frågan om? Killen spelade sista seriematchen mot Tampa Bay i onsdags. Varför vilade han inte från den betydelselösa matchen om han var småskadad? sa den tidigare NHL-spelaren Paul Bissonnette i tv-studion hos TBS/TNT.

Citat:
Tidigare NHL-spelaren Marc Methot är kritisk till hur klubben hanterat situationen.

”Jag vet varför lag är hemlighetsfulla när det kommer till skador i slutspel. Jag fattar. Men den här Nylander-situationen börjar bli riktigt distraherande för laget. Bristen på transparens leder till spekulationer på sociala medier, så nu är alla förbannade på både Willy OCH Keefe. Ingen vinner.”, skriver han på X.

https://www.expressen.se/sport/hocke...ionsteorierna/

Undrar om han kommer tillbaka i spel? Verkar mystiskt alltihop
Citera
2024-04-23, 04:08
Medlem
sebastian_s avatar
Filmiskt mål av Matthews och slutspelets ögonblick hittills.

Jag har för mig att 2-0 ledningar i matcher innebär att det laget går vidare 83% av gångerna. Nu är det nog 60-40 till Toronto istället. Särskilt om Nylander äntligen kan ta sig tillbaka till match 3 . Och gör han inte det så är match 4 först på lördag.
Citera
2024-04-23, 11:04
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Filmiskt mål av Matthews och slutspelets ögonblick hittills.

Jag har för mig att 2-0 ledningar i matcher innebär att det laget går vidare 83% av gångerna. Nu är det nog 60-40 till Toronto istället. Särskilt om Nylander äntligen kan ta sig tillbaka till match 3 . Och gör han inte det så är match 4 först på lördag.
Hittade denna sida om statistik playoff NHL.
Nörderi är kul!
https://www.hockey-reference.com/pla...ff-history.cgi

Som du skrev snacka om vändning procent för Toronto.
Det var t.o.m 86,7 % chans om Boston haft 2-0!
Nu 51,4 till Torontos fördel!
Citera
2024-04-23, 13:52
Medlem
CalzoneItalias avatar
McDavid hade stor show i natt. 5 assist
Citera
2024-04-23, 17:12
Medlem
TomThumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
McDavid hade stor show i natt. 5 assist

Ja! Satan. Och Hyman gjorde hattrick! Draisaitls PP-mål var sjukt vackert också. Har dom äntligen lyckats toppa formen inför slutspelet? Hoppas det iallafall
Citera
2024-04-23, 18:31
Medlem
Kedoxs avatar
Smärtar att jag missade att haka på bracket. Var stängt när jag såg den

Såhär hade jag iaf tippat förstarundan:
Tampa bay
Bruins
Rangers
Carolina
(Dallas-Vegas vågar jag knappt tippa, sjukt osäker. Men sätter nån en kniv mot halsen säger jag Dallas)
Winnipeg
Vancouver
Edmonton

Blev inga jätteskrälltips i år utom möjligtvis Jets. Tampa tror jag kan göra det surt för starka Florida.

Kanske ballsy att välja Bruins också med tanke på deras centersituation. Men man skojar inte bort det målvaktsparet som lär vara revanschsugna.
Citera
2024-04-23, 19:41
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
https://www.expressen.se/sport/hocke...ionsteorierna/

Undrar om han kommer tillbaka i spel? Verkar mystiskt alltihop

Laget sitter lugnt. Pressen som är frustrerad.
Citera
2024-04-23, 22:13
Lindy Ruff tillbaks i Sabres.

En del rapporter(som även motsäger varandra) avseende Demko och en skada som kan göra att han missar hela slutspelet tydligen, vi får se.
Citera
2024-04-24, 00:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Smärtar att jag missade att haka på bracket. Var stängt när jag såg den

Såhär hade jag iaf tippat förstarundan:
Tampa bay
Bruins
Rangers
Carolina
(Dallas-Vegas vågar jag knappt tippa, sjukt osäker. Men sätter nån en kniv mot halsen säger jag Dallas)
Winnipeg
Vancouver
Edmonton

Blev inga jätteskrälltips i år utom möjligtvis Jets. Tampa tror jag kan göra det surt för starka Florida.

Kanske ballsy att välja Bruins också med tanke på deras centersituation. Men man skojar inte bort det målvaktsparet som lär vara revanschsugna.

Jag gjorde min "analys" ett par sidor bort, innan slutspelet drog i gång. Utifrån den hade jag tippat:

Florida
Bruins
Rangers
Carolina
Vegas
Winnipeg
Nashville
Edmonton
Citera
2024-04-24, 09:38
Medlem
james bs avatar
Kollat Elias P statistik i förlustmatchem mot Predators.
20,41 min speltid. 6,25 PP. Och inte ett skott på mål och minus 3.
Enlig statistiken inte hans bästa dag.18-16 i skott.....tight match?
Kul att höra en analys om någon av er sett matchen.

Forsberg är nog mer nöjd......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in