Citat:
Ursprungligen postat av
sweetcrypto
Visst köper delar av detta men 25? Är själv i 20-års åldern och skulle i sådana fall vilja se en åldersgräns på 40 eller 50+, det finns farligt många omogna 30 åringar, eller så har bara jag lyckats träffa den generationens patrask.
nä, jag är 33 och är grymt omogen. ingen vill att jag ska bära vapen (utöver mina knivar då).
för egen del föredrar jag nog en obeväpnad befolkning. drar jag kniv mot någon horunge så förstår de generellt sett att man menar allvar. gör man detsamma mot någon kalles kaviar eller kränkt kamelknullare som bär vapen så kommer det med all säkerhet bara eskalera. de som sitter på ett våldskapital och brukar det ansvarsfullt drar stor nytta av en from befolkning. shit, även de som missbrukar de föredrar ju obeväpnade motståndare.
men nä, det hade aldrig fungerat bra i praktiken. är ärligt talat förvånad över hur schweiz har lyckats få ut en automatkarbin i nästan varje hem utan att vi ser fler vansinnesdåd därifrån. fast ja, schweizare är väl så nära übermensch vi kommer, de kanske har längre stubin överlag.