Citat:
Ursprungligen postat av
Krakem
Naturligtvis helt briljant idé. Kan inte våldsmonopolet garantera svenskars säkerhet trots skattetrycket och vänsterliberalkartellens massinvandring sedan 80-talet så återstår rätten för vanliga svenskar att skaffa och bära vapen.
Dessutom en viktig diskussion att lyfta. Svenskar har aldrig behövt ta till vapen pga en tillit mot statsmakten som i gengäld garanterade tryggheten men statsmakten garanterar det inte längre men tar trots det svenskars pengar för sina vansinnesprojekt.
Amen!
Det är just det här jag tycker är så underligt med ett slikt bemötande av förslaget, som man bl.a. ser här på Flashback, men även på Twitter, Facebook och andra diskussionsgrupper eller kommentarer på artiklar, som nu existerar. Just detta att folk ondgör sig något fruktansvärt över förslaget. Sånt behölvs minsann inte i länder med fungerande lagar och polis.
MEN VI HAR JU FÖR FAN INTE FUNGERANDE LAGAR ELLER POLIS. ALLS. ÖVERHUVUDTAGET.
Vi lever i ett land där man kan vara glad om polisen
överhuvudtaget visar sig efter att man larmat om pågående brottslighet. Vi lever i ett land där gängverksamhet numera gör att våra större städer ser ut som Chicago under förbudstiden. Vi lever i ett land där människor som döms för mord får 4 års slutenvård som påföljd.
Att komma till mig och förnumstigt fabulera om hur staten ska ta sig an problemen, står mig upp i halsen idag.
Den första regelrätta kommentar jag sett någonstans, som ifrågasätter vad som händer med de hutlösa mängder pengar svensken betalar i skatter och avgifter varje år, och varför vi inte kan förlita oss till att polisen gör sitt jobb, är den du skrev här.
Alla andra verkar ta för givet att det ska vara såhär. Vi ska betala världens högsta, eller bland världens högsta skatter utan att få den hjälp och det stöd, samt den samhällssanering som skattesatserna tillsäger att vi ska ha.
EDIT: Eller, så hänvisas det till "ska vi ha det som i USA eller???", utan att den som hänvisar kan eller förstår ett skit om vapenlagar i USA, och att vapenlagar i just amerikanska delstater ger SDs förslag rätt.