2023-08-22, 01:30
Medlem
Fantens avatar
Ni måste förstå att OP inte bara pratar om att gå ut och festa, utan om allt man gör för sitt eget höga nöjes skull. Han förstår ju inte ens varför människor gillar att träffa andra människor.
Citera
2023-08-22, 01:34
Medlem
Silltunnas avatar
Jag är 40+ och har familj, men tycker fortfarande det är kul att gå ut och supa skallen av mig ett par ggr i månaden.
Citera
2023-08-22, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av royalflash
När slutade ni att vuxenleka och vuxendagis? När slutade ni med att tycka det var skoj eller trevligt att gå ut och s.k. roa er?

Krogåren för egen del var ganska så precis i åldrarna 20-28. När jag någon gång var tillbaka på dansgolvet efter att jag fyllt 30 kände jag mig där och då gammal och patetisk. Vid det tillfället var jag tillbaka i svängen med 5 år yngre bekanta grabbar men det funkade inte. Jag hade gjort mitt och kände mig inte längre hemma på dansgolvet eller vid bardisken.

Lever man ett normalt och bra liv, vilket jag inte gör, jag sitter medelålders framför datorn istället, hemma, så "leker" man annorlunda i åldern 35-45. Det är då man uppskattar att dra iväg barnen på bio, på museum, till Skansen eller liknande kultur.
Citera
2023-08-22, 08:33
Medlem
Citat:
Att gå ut utan specifikt syfte/ändamål bara för att man tror att det tex känns skojigt eller upplever det som trevligt utan att i grunden ha någon anledning.
Jag var 22 när jag slutade. Tack för att du förklarade att det inte finns ett syfte. Jag har ständigt undrat.

- Är målet att dansa så går det att komma mycket längre än en nattklubb full av amatörer.

- Är målet att umgås så går det att komma mycket längre via middag/ fika med vänner/ gemensamma aktiviteter.

- Är målet att få adrenalin så finns det extremsporter och träning/tävlingar.

- Är målet att skaffa partner så finns det dejtingsidor och utpräglade dejter.

Jag har aldrig uppskattat kaoset det innebär att "gå ut" mellan 11 - 04 på natten. Jag vet att jag konstaterade det redan vid 15.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2023-08-22 kl. 08:35.
Citera
2023-08-22, 08:36
Medlem
Jag är runt 30 men som en pensionär i huvudet & håller mig nu för tiden helst hemma. Dock har jag festat, knarkat & roat mig under de senaste 15 åren vilket kanske spelar in.
Citera
2023-08-22, 08:37
Medlem
Facades avatar
”Gå ut och roa sig” har aldrig varit kul.
Man har bara gjort det i brist på annat.
Har inget som helst intresse för det och ser inte heller tjusningen.
Citera
2023-08-22, 10:20
Medlem
Citat:
"gott med grillad mat" Du motiverar alltså besväret med att köpa säkert en värstinggrill, träkol och vänta timmar på att maten ska bli klar med att en grillad korv är god.

Ja och burgare och kött och grönsaker, man kan grilla massor. Det är trevligt.
Citera
2023-08-22, 10:25
Medlem
Går ut ganska ofta, inte för att roa mig utan för att det brukar vara trevligt. Är visserligen ganska social av mig och ofta träffar man på folk man känner eller så träffar man andra som också är trevliga. Det är visserligen krogen jag går till och knappast några nattklubbar, det händer ytterst sällan men kan vara kul det också men då gäller det att ha ett förkläde med sig typ nån yngre släkting.
Tycker det är betydligt mer givande att gå ut och träffa folk än att sitta hemma och glo på tv i min tysta ensamhet när jag är hemma i Sthlm. Har dock mina "stamhak" och förutom att snacka skit eller ibland allvar, är det ofta någon som har med sig en kortlek eller något annat spel så krogen blir väl egentligen bara en förlängning av mitt egna vardagsrum. Det är dock lite enklare att gå ut än att hålla på och bjuda hem en massa folk, bor inte heller så långt ifrån ställena dit jag brukar gå. Enda nackdelen jag kan se är att det börjat bli lite väl dyrt, 69kr för en öl känns lite sisådär och man vill ju inte sitta och dricka vatten.

Är en bit över 40.
Citera
2023-08-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ja och burgare och kött och grönsaker, man kan grilla massor. Det är trevligt.

Håller med dig fast då gäller det att även ha trevligt sällskap vilket inte alltid är givet en vardagskväll beroende på förutsättningarna. Är jag här upp i norrland grillar jag mer än gärna tillsammans med min flickvän. Syrran med familj bor inte mer än 20minuter bort så de brukar bli bjudna om inte de bjuder hem oss. Behöver ju inte heller vara grillat alla gånger, men visst sjutton är det trevligt att träffas och umgås. Ger dock inte många tillfällen till nya bekantskaper.
Citera
2023-08-22, 10:45
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Med åldern förknippar man folksamlingar och främlingar med negativitet och då är det inte så värst kul att gå omkring på köpcentrum eller gå ut på krogen. Vissa inser detta i 30-års åldern, andra i tonåren.

Annars har jag ingen aning om vad du pratar om, de flesta vuxna roar sig väl på något sätt

Sannare ord har inte skrivits tidigare på Flashback.

För mig räcker det gott och väl med nyår, midsommar och kräftskiva att "vuxenroa" mig med under årets lopp men då är vi alltid hemma hos mig, eller hos någon annan vän. Att gå ut på krogen och möta slumpmässiga alkoholister, eller fulla 20-åringar, intresserar mig inte ett skvatt. Sedan har jag en sjuklig fascination för omakase men att gå på restaurang när man besöker en storstad hör väl till det vanliga roandet.
Citera
2023-08-22, 11:13
Medlem
peergs avatar
Citat:
Låt låter roligt eller spännande när du beskriver det så men då har du glömt att det inte är annat mer än rollspel.
Det hörs som att någon sexakt var inblandad i det och du din fru gjorde (som om fruar skulle vara lycka - massor av avigsidor) men du vet liksom jag att du bara kommer ner till "4 sekunder" till besväret av hela er utflykt. Du hade lika bra kunnat dra av den hemma istället och sen satt dig vid teven.

"gott med grillad mat" Du motiverar alltså besväret med att köpa säkert en värstinggrill, träkol och vänta timmar på att maten ska bli klar med att en grillad korv är god.

Ja även vuxna lever som barn och tonåringar och de når aldrig mognad. De kommer aldrig till ett moget stadie.

Så definitionen av 'mogen' är att aldrig någonsin få göra något man blir glad av tillsammans med människor man tycker om? Låter som ett fattigt liv
Citera
2023-08-22, 11:16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det man menar med att "gå och ut och roa sig", är egentligen att gå på lokal, dricka alkohol och spana efter tjejer. Det har jag inte gjort sedan jag var 20 år och singel. Har följt med någon polare någon gång, men det har varit en helt ointressant upplevelse. En aktivitet som inte fyller något syfte när man har en partner. Grabbar har inte så roligt när det går ut i alla fall. Det är mest en massa prestationsångest, och man blir avvisad typ tre gånger i timmen. För tjejer är det ju roligare, för de blir uppkvatade hela tiden.

Sedan finns det massa roliga saker som vuxna män kan göra tillsammans, som att åka planlöst på upptäcktsfärd i bil, spela musik och sitta och snacka skit tills långt in på natten. Men som monogam man i ett förhållande så avstår jag från att "gå ut", för jag behöver inte den sexuella bekräftelse som ändå är själva kärnan i den aktiviteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in