• 1
  • 2
2023-08-21, 20:37
En polare kom förbi efter att hans ärenden var gjorda. Vi åkte till ett ställe i Göteborg och åt oss proppmätta. Det var varmt och soligt, kanske 25 grader. För varmt är det när man knäpper upp skjortan eller vädrar och har fläkt. Vi kom fram till att "vackert väder" inte är något att ha om det inte är för att man vill leka såsom tex bada, sitta på uteserveringar, mingla, pyssla i trädgården, grilla, shoppa i stan osv.
Trots att jag bor bara ett stenkast från Avenyn och har alla möjligheter att "gå ut" och roa mig så händer det aldrig. Tom min polare, som även han definitivt är färdiglekt, sa hemskt vad du har bråttom. Ja jag ska in och borta tänderna svarade jag. Efteråt kom jag på hur lite jag måste ha värderat "utgången". Jag ska fylla 40 har lekt klart och har inget mer att tillföra något vuxendagis.
När slutade ni att vuxenleka och vuxendagis? När slutade ni med att tycka det var skoj eller trevligt att gå ut och s.k. roa er?
Citera
2023-08-21, 20:39
Medlem
Vad menar du med att gå och roa sig?
Citera
2023-08-21, 20:40
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Vad menar du? Han är väl tydlig med det?

När man får barn är det väl dags kanske?
Citera
2023-08-21, 20:41
Medlem
Jag roade mig idag med att gå till lekparken med mina barn och åka rutchekana med dem.
Citera
2023-08-21, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Att gå ut utan specifikt syfte/ändamål bara för att man tror att det tex känns skojigt eller upplever det som trevligt utan att i grunden ha någon anledning.
Citera
2023-08-21, 20:44
Medlem
När man slutar roa sig kan man lika gärna skjuta sig
Citera
2023-08-21, 20:44
Medlem
BewilderedHulders avatar
Har kommit i åldern då det mest är lekstuga hemma men kan även gå ut och slå patt, jag menar klackarna i taket ibland. Men typ kanske 28.
Citera
2023-08-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad87
Vad menar du? Han är väl tydlig med det?

När man får barn är det väl dags kanske?

Ska man sluta pyssla i trädgården och grilla när man får barn? För det var sånt han räknade upp.

Citat:
Ursprungligen postat av royalflash
Att gå ut utan specifikt syfte/ändamål bara för att man tror att det tex känns skojigt eller upplever det som trevligt utan att i grunden ha någon anledning.

Okej det var väldigt generellt, varför skulle man sluta med det?
Citera
2023-08-21, 20:57
Jag har aldrig tyckt att det varit roligt att gå ut och är 25-28 år.
Citera
2023-08-21, 21:09
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av royalflash
Räcker inte det som anledning då? Att man tror att det kommer att vara skojigt eller trevligt?
Citera
2023-08-21, 21:17
Medlem
Glostrups avatar
Jag gör det regelbundet, roar mig alltså. Jag går ut med kompisar, reser, äter ute, utövar mina hobbies och gör annat som jag uppskattar. Varför skulle det beteendet ha ett ”bäst-före-datum”? Nara den senaste veckan har jag haft två riktigt bra upplevelser. Livet är ju till för att levas, så den som gjorde nåt kul för längst tid sedan har förlorat.

Man kan utan problem kombinera familj och barn med att roa sig. Den som tror annat har verkligen missuppfattat livet.
Citera
2023-08-21, 21:21
Medlem
Inteillapinkats avatar
Slutade leka runt när jag var runt 26-27 sedan var det inte roligt eller spännande längre.
Idag är jag som en tråkig gubbe som är rätt städad som tycker om lugnet och avkoppling.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in