Citat:
Ursprungligen postat av
royalflash
Om sysslor inte är åtminstone seriöst menade att vara produktiva till maximal effektivitet och minsta möjliga ansträngning så är det ju lek.
Rekreation är den tekniska termen. Allt man gör för nöjes skull är inte nödvändigtvis lek. Nåja, det är semantik. Så här långt är vi ju överens.
Citat:
Om sysslar är seriöst menade men ändå görs och fallerar i brist på "seende" så måste man gå tillbaka till sig själv och fråga; vad gjorde jag för misstag och vad kan jag göra för att det aldrig mer ska upprepas.
OK. Eller rättare sagt: "Kan du skriva om det där stycket så att det blir relevant till den frågan jag ställde?".
Citat:
Barnet tar fram Lego och bygger med klossar för att därefter packa ihop leksakerna igen? Jag kan köpa färdigbyggd Lego precis såsom önskas, så vilken var nyttan att legobygga?
Men lilla vän. Det finns inte en någorlunda normal människa i hela västvärlden som behöver få förklarat för sig vad grejen med Lego är. Men jag kan avslöja att ibland, så är det resan som är själva målet snarare än destinationen. Tänk på det.
Citat:
Vuxna går på fest för att därefter gå hem igen? Vad kom ut ur det som de kan typ ställa på bordet och ta glädje av därefter.
Det finns ingen tanke, utan folk lever sina liv på känslan av varm luft.
Vi har fattat att du inte kan förstå att och varför människor gör saker, bara för att det får dom att må bra. Trots att i alla fall jag har skrivit det flera gånger. Senast i förrförra meningen.
Citat:
Vad är det för fel på folk som är behovstörstiga och kåta på andras uppmärksamhet och känner att de inte existerar om de inte syns, hörs och läggs märke till genom andras sinnen. Hur mogen är man då? Det är banne mej narcissism.
Det skulle också kunna vara något som är gemensamt för alla, och då menar jag alla, flocklevande däggdjur. Ja, som faller inom normalfördelningen då. Det är du som är den onormala i den här frågan och saknar sjukdomsinsikt. Till och med jag som inte sysslar med vård eller hälsa ser ju att du har allvarliga problem att knyta an till och relatera till andra människor.
Ditt inlägg innehåller jättemånga ord, mycket känslor. Men du lyckades ändå inte svara på varför allt man gör måste vara produktivt, och vad det är för fel på att göra saker bara för att man gillar dom.
Alltså dude... På riktigt. Du mår inte bra, du behöver komma i kontakt med vården. Ring VC och berätta att du mår dåligt och vill prata med en läkare om det. Väl där så säger du dom sakerna du har skrivit i den här tråden. Jag är övertygad om att så länge ditt landsting inte är totalt ruttet så kommer du att få adekvat hjälp.