Citat:
Ursprungligen postat av
royalflash
En polare kom förbi efter att hans ärenden var gjorda. Vi åkte till ett ställe i Göteborg och åt oss proppmätta. Det var varmt och soligt, kanske 25 grader. För varmt är det när man knäpper upp skjortan eller vädrar och har fläkt. Vi kom fram till att "vackert väder" inte är något att ha om det inte är för att man vill leka såsom tex bada, sitta på uteserveringar, mingla, pyssla i trädgården, grilla, shoppa i stan osv.
Trots att jag bor bara ett stenkast från Avenyn och har alla möjligheter att "gå ut" och roa mig så händer det aldrig. Tom min polare, som även han definitivt är färdiglekt, sa hemskt vad du har bråttom. Ja jag ska in och borta tänderna svarade jag. Efteråt kom jag på hur lite jag måste ha värderat "utgången". Jag ska fylla 40 har lekt klart och har inget mer att tillföra något vuxendagis.
När slutade ni att vuxenleka och vuxendagis? När slutade ni med att tycka det var skoj eller trevligt att gå ut och s.k. roa er?
Otäckt gå ut, så högt ljud, många dårar.
Inget slår hemma fest sommartid , egen villa, pool, grill, närmaste vänner. bestämma låtar själv, spela på lagom volym. God mat och systembolag priser på ölen och spriten. Och du bestämmer vilka som får komma.
Borta kanske bra. Men hemma alltid bäst. 100% babbefritt med.
Är man snål kan man bjuda alla på en snapps, och en starköl till maten, be dom själv komma med eget alkohol.
Är man vidrigt snål, ber man dom ta även ta med eget grillbart, man står för grill, kol, tändsvätska
och bjuder på pommes, sås, och sallad bara
Utgång är till losers som bor i trång liten skit lägenhet med arga grannar.