• 3
  • 4
2023-08-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruntimmerskarl
Krogåren för egen del var ganska så precis i åldrarna 20-28. När jag någon gång var tillbaka på dansgolvet efter att jag fyllt 30 kände jag mig där och då gammal och patetisk. Vid det tillfället var jag tillbaka i svängen med 5 år yngre bekanta grabbar men det funkade inte. Jag hade gjort mitt och kände mig inte längre hemma på dansgolvet eller vid bardisken.

Får man fråga varför så många automatiskt kopplar ihop krogen med dansgolv? Sett det i massor av trådar. Jag menar krogen är så mycket mer än nattklubbar.
Citera
2023-08-22, 11:52
Medlem
Jag är 39 år. Jag går inte på nattklubb, men konsert och/eller en bar med bra musik kör jag fortfarande på. Jag brukar gå på Com'n i Malmö och där är jag ofta yngre än snittet. Ett riktigt bra ställe om man gillar indie/brittpop, bästa pizzorna i stan och ganska billig öl.
Citera
2023-08-22, 11:59
Medlem
FB-Wannabes avatar
När man börjar tycka att dom andra är så fruktansvärt barnsliga att man blir allt trött och deprimerad.
Citera
2023-08-22, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av royalflash
En polare kom förbi efter att hans ärenden var gjorda. Vi åkte till ett ställe i Göteborg och åt oss proppmätta. Det var varmt och soligt, kanske 25 grader. För varmt är det när man knäpper upp skjortan eller vädrar och har fläkt. Vi kom fram till att "vackert väder" inte är något att ha om det inte är för att man vill leka såsom tex bada, sitta på uteserveringar, mingla, pyssla i trädgården, grilla, shoppa i stan osv.
Trots att jag bor bara ett stenkast från Avenyn och har alla möjligheter att "gå ut" och roa mig så händer det aldrig. Tom min polare, som även han definitivt är färdiglekt, sa hemskt vad du har bråttom. Ja jag ska in och borta tänderna svarade jag. Efteråt kom jag på hur lite jag måste ha värderat "utgången". Jag ska fylla 40 har lekt klart och har inget mer att tillföra något vuxendagis.
När slutade ni att vuxenleka och vuxendagis? När slutade ni med att tycka det var skoj eller trevligt att gå ut och s.k. roa er?

Otäckt gå ut, så högt ljud, många dårar.

Inget slår hemma fest sommartid , egen villa, pool, grill, närmaste vänner. bestämma låtar själv, spela på lagom volym. God mat och systembolag priser på ölen och spriten. Och du bestämmer vilka som får komma.
Borta kanske bra. Men hemma alltid bäst. 100% babbefritt med.
Är man snål kan man bjuda alla på en snapps, och en starköl till maten, be dom själv komma med eget alkohol.
Är man vidrigt snål, ber man dom ta även ta med eget grillbart, man står för grill, kol, tändsvätska
och bjuder på pommes, sås, och sallad bara

Utgång är till losers som bor i trång liten skit lägenhet med arga grannar.
Citera
2023-08-22, 18:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bentayga
Otäckt gå ut, så högt ljud, många dårar.

Inget slår hemma fest sommartid , egen villa, pool, grill, närmaste vänner. bestämma låtar själv, spela på lagom volym. God mat och systembolag priser på ölen och spriten. Och du bestämmer vilka som får komma.
Borta kanske bra. Men hemma alltid bäst. 100% babbefritt med.
Är man snål kan man bjuda alla på en snapps, och en starköl till maten, be dom själv komma med eget alkohol.
Är man vidrigt snål, ber man dom ta även ta med eget grillbart, man står för grill, kol, tändsvätska
och bjuder på pommes, sås, och sallad bara

Utgång är till losers som bor i trång liten skit lägenhet med arga grannar.

Är väl en sak om det är par som träffas, men om det är mycket eller bara singlar så vill man väl kunna ragga och då blir det väl utgång senare på kvällen hur som helst?

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Och som svar på frågan i rubriken så har jag inte slutat än i alla fall, är väl ute typ var och varannan helg och roar mig med min kärring.
Citera
2023-08-22, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är väl en sak om det är par som träffas, men om det är mycket eller bara singlar så vill man väl kunna ragga och då blir det väl utgång senare på kvällen hur som helst?

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Och som svar på frågan i rubriken så har jag inte slutat än i alla fall, är väl ute typ var och varannan helg och roar mig med min kärring.

Villa med pool, då behöver du inte ragga ens, du har 10 brudar som vill rida din påle livet ut i kö
Citera
2023-08-22, 18:49
Medlem
hennepins avatar
Efter 40 slutade jag gå ut regelbundet. Då är det inget kul längre. Bakfyllorna är förskräckliga och ingen tittar på en längre. Spenderar tid med vänner och familj eller för mig själv.
Citera
2023-08-22, 20:52
Medlem
Jag har varit ute extremt sällan.

Första gången var när jag gick ut gymnasiet och kände mig tvungen att följa med alla studenter ut.
Tyckte det inte var speciellt roligt.
Massa hög musik, fylla, och lite bråk.

På riktiga krogen har jag väl varit 2-3 gånger totalt, coh det är väl ungefär så det ser ut där med, fast då är det folk i alla åldrar och ursprung.
Jag var ute senast när jag var 38, och fan så tråkigt.
Ser ingen som helst nytta i det.

Det enda jag har tyckt varit någorlunda okej har varit att gå på en schysst bar/pub där folk mest sitter och pratar och dricker öl, men beror absolut på vilket ställe det är.
Man får fan va mentalt efterbliven om man tycker det är kul att gå ut och partaja i vuxen ålder, speciellt om man har barn.

Har en syster som är 34 år gammal och har en son på snart 4 år.
I somras kom hon förbi min farsa för hon skulle hälsa på, sen frågade hon honom om han kunde sköta ungen från kl 19 på lördagskvällen, för tydligen skulle hon ut och roa sig på stan med några kompisar.
Jag tog mig ör pannan och trodde fan inte det var sant.
Soc anmälan tänkte jag göra också men det blev aldrig.

FÖr mig är det helt otänkbartatt lämna ungen hos ens farsa för att man själv ska ut och dricka.
Citera
2023-08-22, 21:03
Medlem
Att äta middag eller fika ute är inte att roa sig, det är att unna sig något fint och att sedan göra detta i gott sällskap, vare sig det är med familj, partner eller vänner är väl att föredra framför att sitta hemma, oavsett om man är 20, 40 eller 70. Men visst om du syftar på att gå ut och supa arslet av sig så har de flesta normalbegåvade växt ifrån sig detta innan de hunnit fylla jämt (20).
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-08-22 kl. 21:06.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in