Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-22, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Regeringen Reinfeldt avtal med satan själv i migrationsfrågor, dvs MP gjorde massor med skada. Men skiten började redan på 90 talet. Redan 1989 tog Sverige för mycket flyktingar.

Det håller jag med om, men han tog ju in tiofallt många per år. Om jag inte minns fel ville dessutom Ingvar Carlsson begränsa just 1989, men stoppades av folkpartisten Bengt Westerberg.
Citera
2023-08-22, 07:41
Medlem
Folk som är fattiga nu är de som inte kan prioritera. Inte svårare än så.
Nej vi är inte fattiga. Punkt
Citera
2023-08-22, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Vilket skitsnack..När ens barn inte kan äta sig mätta, då är man fattig..vi är så jävla bortskämda så det liknar inget..Jag får ut 13000 i månaden som arbetslös..fattig? Har radhus som är mitt och vi äter Ryggbiff 1 dag i veckan..

Du måste ha tummat på rätt mycket i din budget om du ska få det att gå ihop med 2 barn.

Skulle vilja se din budgettavla
Citera
2023-08-22, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Det håller jag med om, men han tog ju in tiofallt många per år. Om jag inte minns fel ville dessutom Ingvar Carlsson begränsa just 1989, men stoppades av folkpartisten Bengt Westerberg.

Quslingen Westerberg var en ond människa och öppnade upp Sveriges gränser. Men folk har varit hjärntvättade, Svensson har trott att moder Svea är jungfru Maria genom att låta allt och alla få komma hit och få asyl.

Nu börja väl Svensson inse, att få hit USA rasproblem och inte vara ett homogent land, har sina extrema nackdelar, för att citer Tage Erlander.
Citera
2023-08-22, 08:00
Medlem
Janär arbetarklassen och medelsvensson tvingas sälja sina bostäder till förlust livslånga skulder efter det så kommer klyftorna öka stort i Sverige.

Ni som tror att ni inte kommer drabbas. Vad gör att ni känner er säkra? Ett par till räntehöjningar och lite mer tid som passerar och snart så har era bundna lån gått ut.

Jag jobbar inom bygg. Där existerar det knappt privata jobb längre. Det kommer bli massor konkurser under slutet på året och under 2024. Kollapsar bygg så drar givetvis än fler kategorier efter i svallvågorna. Det börjar med bygg. Klarar ni av att betala era lån när ni blir av med jobbet? Är du med i fack och a-kassa så klarar man sig ju rätt bra i ett år. Sedan sjunker inkomsterna starkt.

Hur lång tid kommer detta ta? Hur länge kommer Sverige trampa vatten i träsket? Vilket parti kommer ha bra lösningar? Moderaterna som vill göra som Härnösands kommun och sälja ut allt som staten äger och som genererar pengar och stabilitet vilket skapar ännu fler jätterika och än större klyftor.

Finns ju inga politiker som man kan lita på längre. Alla jobbar för sig själva och sin egen självuppfyllelse. Individualismen har tyvärr skitit sig. Vi jobbar inte längre gemensamt utan endast för oss själva.
Citera
2023-08-22, 08:03
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Svenskar får lite skylla sig själva, vi har etniskt bytt ut hela befolkningen och gett bidrag. Nu hade lite skattelättnader passat. Oh går det inte? Är pengarna slut i skolan?och sjukvården? Whha men oj. !!??

De går inte gömma siffror som detta. Vita mannens fel. Over and out.
Citera
2023-08-22, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Vilket skitsnack..När ens barn inte kan äta sig mätta, då är man fattig..vi är så jävla bortskämda så det liknar inget..Jag får ut 13000 i månaden som arbetslös..fattig? Har radhus som är mitt och vi äter Ryggbiff 1 dag i veckan..

Exakt, stor skillnad på fattigdom och vara sparsam, sparsam är normalt i dessa tider vi lever i nu.
Citera
2023-08-22, 08:07
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
En stor bregott kostar 40:- på Ica i veckan, sluta lipa.

Då finns det marginal att köpa av ICA och skicka till andra städer kan jag säga. Där jag bor kostar det närmare 60 spänn.
Citera
2023-08-22, 08:09
Medlem
Prokloss avatar
Det kommer bli extremt dyrt fö dom hushållen som bor i hus och har ett lån på 3miljoner och uppåt.

Mycket av deras disponibla inkomst kommer hamna på bondekostnad.

Tror att i höst är det många som tvingas binda om sina lån. Vinter blir svettig…
Citera
2023-08-22, 08:28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Fan va pinsamt och bättre kommer det inte att bli. Om 10-20 år kommer Sverige att se ut som en slum.
Ja, ekonomiskt halkar EU efter USA och Sverige halkar efter EU... Sverige är på god väg att bli nya Moldavien eller något sådant.
https://www.youtube.com/shorts/5BZrksGEE_k
Citera
2023-08-22, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Pratade med en chef för en medelstor livsmedelsbutik. Senaste tiden har 2 nya beteenden dykt upp bland kunderna.
1. Otroligt mycket mer pantande av burkar och flaskor.
2. Tidigare har köpet av nödvändiga inköp skett över hela månaden. T ex tandkräm och toalettpapper. Men nu sker inköpen precis efter den 25. (Ingen butik som fläskar på med speciellt erbjudande i slutet av månaden.)

Dessa iakttagelser gör att jag nog tror medelsvensson börjar vara rätt squeezed.
Liknande iakttagelser?

Hur fan har detta gått till?

Vi har länge legat på runt 87-88% pantade brukar - dvs 87-88% av alla flaskor och burkar som sålts har pantats.

https://pantamera.nu/sv/privatperson/fakta--statistik/pantstatistik/

Påhittad trådstart.
Citera
2023-08-22, 08:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
En viss förändring har skett absolut.

För ungefär två år sedan lät det så här på grillfesten (hos den helt vanliga familjen med helt ordinära arbeten och löner)....med en öl i handen och snack framför grillen.

- Schysst uppblåsbar pool du skaffat till ungarna !
- Ja, fan, men funderar på att anlägga en riktig pool nästa år
- Okej coolt...har du sett den nya Teslan förresten ?
- Det får nog bli en sådan som nästa bil, leasingavtalet går ut nästa år serru.
- Jag fattar.
- Fick värderat upp kåken (radhus, bostadsrätt, 9700 kallhyra, nybyggd högt belånad förening, Stockholm, 200 kvm tomt) till 8,7 mille. Vilket jävla klipp vi gjorde som slog till. Skönt att pengar är gratis !
- Vad är det för stek förresten.
- Oxfilé deluxe med specialimporterad marinad från Italien !

NU :

- Permitteringar hos er också ?
- Ja, trettio pers sitter pyrt till...Jag klarar mig nog.
- Är det där en Kia Ceed ?
- Ja, fick den billigt. Svärmor skulle byta. Bra bil !!! Diesel, drar 0,6 liter milen.
- Kul att se att ungarna leker i vattenspridaren
- Ja, det måste inte kosta så mycket för att de ska ha kul.
- Ska du på årsmötet i BRF:en på onsdag ?
- Ja fan man är väl tvungen, avgiftshöjning på 25%...jag fattar det bara inte !
- Nä så jävla sjukt. Kalle har försökt sälja, tyvärr sitter vi fast.
- Ja, får väl vänta ut skiten. Jävla idioter som röstade in högerpartierna.
- Jag var så nära att binda lånen, nu känns det som att det är försent.
- Dina hotdogs bränner vid, du får nog ta dem nu !

Haha, bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in