2024-06-22, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Trump +10 i senaste Rasmussen:

https://nypost.com/2024/06/21/us-news/trump-10-points-up-on-biden-new-national-poll-shows/

Rasmussen avviker alltid kraftigt från andra undersökningar..Denna gång avvek den ovanligt mycket.
2024-06-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrannyKnowsBest
Det finns naturligtvis ingen vettig människa som på allvar anser att Joe Biden är lämpad att inneha USA´s högsta ämbete i ytterligare en mandatperiod. I ett flertal länder skulle han inte klara hälsokraven för förnyelse av körkortet, och i Sverige skulle han vara en klar kandidat till få en God man eller Förvaltare anvisad av Tingsrätten (så alldeles uppenbart är han en marionett, och väljarna vet därmed inte ens vem/vilka de egentligen har röstat för).
De flesta röster -utanför demokraternas kärnväljare- som läggs på honom är snarare röster riktade emot personen Donald Trump, än att man skulle sympatisera med demokraternas förda politik -möjligen kan en del kvinnor och delar av den svarta väljarkåren tänkas att rösta på Biden i förhoppningen att han skall avlida under mandatprioden, och i och med det bana väg för Kamala Harris att ta över, och USA därmed få en kvinnlig president av indisk/jamaicansk ursprung.

Därför borde Trump nu börja tona ner fiendeskapet, vakta tungan, och istället visa att han vill och kan ena det kraftigt polariserade landet. Sedan tidigt gå ut med vem som skall vara hans eventuella Vice President, och därefter Kasta ut några köttben för att blidka demokrater och den stora gruppen osäkra väljare -och vad det skall vara för något? Det bör Trump kunna lista ut om han skall vara värdig äran att sväras in som the 47th president of the United States.

Ja, det är detta som finns att välja på, antingen en äldre man med helt naturliga ålderskrämpor eller en återfallsförbrytare; våldtäktsman, ekonomisk brottsling som brutit mot vallagar, knullat horor och sexarbetare när frun låg hemma med en nyfödd och som dessutom har tre rättegångar med totalt 54 åtalspunkter kvar att försvara sig emot, samtidigt som hans demens utvecklas i en rasade fart.

Valet kan te sig väldigt enkelt, eller hur?
2024-06-22, 11:28
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/trump-knappar-in-bidens-ekonomiska-forsprang-minskar

Nu minskar det ekonomiska försprånget som president Joe Biden
tidigare har haft och det kan få betydelse för valet. Donald Trump
har bland annat fått en donation på motsvarande 500 miljoner kronor
från en privatperson
men också många smådonationer Trump knappar in.
Bidens ekonomiska försprång minskar.

Kan det vara från Trumpklanen själva som donerat 500 miljoner kronor,
utåt ska det låta som från en privatperson, dårskap att tro på den pajasen ..
2024-06-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag höll tidigt Joe för vinnare. Sedan var jag nästan säker på att Trump vinner. Nu är jag faktiskt osäker och ser det kan bli en nagelbitare.

Jag kollar utvecklingen och pollsen på tisdag i nästa vecka, om det går att utläsa någon ny trend. Capsy har roliga inlägg, jag saknar faktiskt Nixters debattkonst, har inte sett några inlägg från honom på länge.

Alla långtidstrender säger att Joe Biden till slut kommer att vinna stort. Antalet osäkra väljare (huvudsakligen Independents) minskar just nu snabbt i pollsen och av dessa tar Joe Biden 2/3 av de röstberättigade och Trump endast 1/3. Det är detta som gjort att Biden både kommit ikapp och också tagit sig förbi Trump i väljarundersökningarna.
2024-06-22, 11:43
Medlem
Enterprises avatar
Det är en anmärkningsvärd uppryckning JB gjort den senaste tiden i OU både nationellt och i flera swingstater. Någon analys vad detta beror på? Är det en laggande effekt av Trump verdict?
2024-06-22, 11:53
Medlem
Den sammanvägda ledningen för Joe minskade just nu från 0,3% till 0,2%... .....enligt "fivethirtyeight".

Det är nog lite för tidigt för makthavarna i Peking att förbereda festligheterna... ....
2024-06-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Vad händer med genomsnittet när republikanska pollsters skickar in superskeva undersökningar till aggregatorn? Jag frågar åt en kompis. Lol.

Ja i RCP average gick Trump upp till 0.9 från 0.5 efter Rasmussens 9.0 plus för Trump. Så genomsnittet är rätt trögrörligt.
2024-06-22, 13:38
Medlem
Oddsen på vadslagningssajterna pekar mot en seger för Donald Trump i höstens presidentval i USA.
https://www.oddschecker.com/us/insight/specials/politics/20240606-2024-presidential-election-odds-69pp-of-bettors-backing-donald-trump-to-win
2024-06-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dessas vet vi redan är fullkomligt säkra att fastställa vart rösterna hamna och de står övervakade av valobservatörer från bägge partier.
Så där finns ingen som helst tvekan om att den meningen du skrev där är betydelselös.
Och hur vet vi detta, jo, efter alla omräkningar under alla år de funnits.

Låg valdeltagande gynnar ofta R, medans högt valdeltagande oftast gynnar D.

Det finns mer frågor än donalds är en brottsling vi inte riktigt sett i pollsen än.
Och det är abortfrågan, en fråga som fått republikaner förlora med 40points sedan förra valet.
Sen ett gäng till inte lika drastiska omsvängningar, men väl områden där republikaner normalt vinner komfortabelt men nu förlorar klart.

Och dessa saker har inte synts till i pollsen för president, och man kan undra varför, men tror för det inte riktigt kommit upp på dagordningen tillfullo är min gissning.
För när republikaner har sitt arbortförbud som är svårt opopulärt även i republikanerna, och detta kommer upp på dagordningen.
Så misstänker jag vi kommer få se förändring till Joe´s fördel, och just pga abprtförbud är svårt opopulärt även i R.

Trump verkar neutral i abortfrågan men tvingas balansera mellan de olika flyglarna i partiet. Han vill nog helst att abortfrågan inte kommer upp.

Jag tror att de ekonomiska frågorna blir viktigast i valet och där planerar säkert Trump att sätta in stöten.
2024-06-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Rasmussen avviker alltid kraftigt från andra undersökningar..Denna gång avvek den ovanligt mycket.
Rasmussen var de som var närmast slutresultatet vid valet 2016. 2020 undervärderade de Biden med några procent, medan de flesta större institut övervärderade Biden med ca 2- 7 procent.

Att Rasmussen skulle avvika kraftigt stämmer helt enkelt inte.
2024-06-22, 16:01
Medlem
Ghibellinos avatar
Jag kan bara konstatera att den politiska politiseringen inte bara resulterar i hur totalt olika vi uppfattar den politiska utvecklingen och synen på de båda presidentkandidaterna.

Den gör även att de båda sidorna uppfattar opinionsmätningarna helt olika, vilket tydligt framgår av den här tråden. Hur är detta ens möjligt?

Vi minns alla hur Demokraternas anhängarna var helt övertygade om att Hillary skulle vinna 2016. Och på samma sätt 2020, fast åt andra hållet.

Det är nästan som att denna polarisering förstör vår förmåga att iaktta och tänka självständigt. Och det gäller båda sidor.
Senast redigerad av Ghibellino 2024-06-22 kl. 16:39.
2024-06-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Rasmussen var de som var närmast slutresultatet vid valet 2016. 2020 undervärderade de Biden med några procent, medan de flesta större institut övervärderade Biden med ca 2- 7 procent.

Att Rasmussen skulle avvika kraftigt stämmer helt enkelt inte.

Så det de avviker inte när de säger att Trump leder med 9%, när andra institut säger att det är jämnt, eller knapp ledning för Biden?
Är den tendensen i varje mätning, och otroligt kraftig denna gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in