2024-06-21, 11:34
Medlem
DaEzzs avatar
Noterar att sammanvägda polls på 538 nu har Biden i ledning nationellt, Biden leder även enligt samma metod i Michigan och Wisconsin. Pennsylvania har nu Trump i ledning med endast 0,3%, ner från 2,5% de senaste veckorna. Och vinner Biden de tre delstaterna så är det ju klart.

I Nevada och Arizona har Trumps ledning krympt påtagligt sedan rättegången avslutades, ner från runt 6% till 2,5 - 2,7%.

Så ja, det har hänt saker i opinionen de senaste veckorna dvs sedan Trump blev fälld och jag tror nog att man kan tala om att Biden har momentum åt rätt håll nu.

Och ja, s.k favorables är tydligt negativa för Biden - men det är de för Trump också, vilket förmodligen betyder att de inte är överdrivet viktiga i den polariserade miljö som råder i USA.

Trump har dessutom sämre siffror nu (-12) än vad han hade vid samma tidpunkt 2020 (-10) dvs som sittande President.

Källor: https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/2024/national/
Senast redigerad av DaEzz 2024-06-21 kl. 11:41.
2024-06-21, 12:01
Medlem
Det finns naturligtvis ingen vettig människa som på allvar anser att Joe Biden är lämpad att inneha USA´s högsta ämbete i ytterligare en mandatperiod. I ett flertal länder skulle han inte klara hälsokraven för förnyelse av körkortet, och i Sverige skulle han vara en klar kandidat till få en God man eller Förvaltare anvisad av Tingsrätten (så alldeles uppenbart är han en marionett, och väljarna vet därmed inte ens vem/vilka de egentligen har röstat för).
De flesta röster -utanför demokraternas kärnväljare- som läggs på honom är snarare röster riktade emot personen Donald Trump, än att man skulle sympatisera med demokraternas förda politik -möjligen kan en del kvinnor och delar av den svarta väljarkåren tänkas att rösta på Biden i förhoppningen att han skall avlida under mandatprioden, och i och med det bana väg för Kamala Harris att ta över, och USA därmed få en kvinnlig president av indisk/jamaicansk ursprung.

Därför borde Trump nu börja tona ner fiendeskapet, vakta tungan, och istället visa att han vill och kan ena det kraftigt polariserade landet. Sedan tidigt gå ut med vem som skall vara hans eventuella Vice President, och därefter Kasta ut några köttben för att blidka demokrater och den stora gruppen osäkra väljare -och vad det skall vara för något? Det bör Trump kunna lista ut om han skall vara värdig äran att sväras in som the 47th president of the United States.
2024-06-21, 12:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har nu noterat att Joe Biden gått starkare i pollsen och utjämnat ställningen. Feststämning i Peking?.... .....

Ja man måste kunna skoja i allvarliga frågor.

Peking-ankan har också tagit in en del i popularitetssiffrorna. Det negativa gapet för Biden är 17,2% och för Trumpeten 12,2%.

Om jag väter tummen och sticker upp den i luften känns det ändå som om det är Trump som tar hem spelet. Vi får forska vidare efter midsommar.
Det hade nog sett som ett skämt, och du sen inte följde upp det och då ser det inte längre ut som ett skämt utan en typ av smutskastning istället.

Om du går på polls av den som lämnar dom oftast här och capsy, så ger dom dig en missvisande bild på hur polls faktiskt ser ut.
Och svaret är på pollsen och de mer seriösa, det är att det går inte sia någon vinnare alls idag.
Och två, det är för tidigt att bygga slutsatser på polls idag, faan knappt sista två veckorna går det bygga slutsatser med pollsen.
Så göra det nu, så blir det inte korrekt.

Men vet att man hör detta ofta nu, donalds vinner enkelt och kan OMÖJLIGEN förlora.
Det kan inte bli mer inkorrekt, men också berättar vad de grundar nu.
Och det dom grundar är att de först inte tror på pollsen, och steg två ska yla valfusk om inte dpnalds vinner.
Och använda dessa riktigt dåliga polls som ett bevis, för det lyser så tydligt att donalds fansen inte tror på pollsen och då finns bara väg(utväg) två kvar.

En sak du aldrig kan göra, det är kolla capsys polls, för de bara ökar och ökar och åter ökar donalds ledning, och man är direkt förvånad att donalds inte redan har 100% rösterna i delstaterna om man skulle tro på capsy.
2024-06-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det hade nog sett som ett skämt, och du sen inte följde upp det och då ser det inte längre ut som ett skämt utan en typ av smutskastning istället.

Om du går på polls av den som lämnar dom oftast här och capsy, så ger dom dig en missvisande bild på hur polls faktiskt ser ut.
Och svaret är på pollsen och de mer seriösa, det är att det går inte sia någon vinnare alls idag.
Och två, det är för tidigt att bygga slutsatser på polls idag, faan knappt sista två veckorna går det bygga slutsatser med pollsen.
Så göra det nu, så blir det inte korrekt.

Men vet att man hör detta ofta nu, donalds vinner enkelt och kan OMÖJLIGEN förlora.
Det kan inte bli mer inkorrekt, men också berättar vad de grundar nu.
Och det dom grundar är att de först inte tror på pollsen, och steg två ska yla valfusk om inte dpnalds vinner.
Och använda dessa riktigt dåliga polls som ett bevis, för det lyser så tydligt att donalds fansen inte tror på pollsen och då finns bara väg(utväg) två kvar.

En sak du aldrig kan göra, det är kolla capsys polls, för de bara ökar och ökar och åter ökar donalds ledning, och man är direkt förvånad att donalds inte redan har 100% rösterna i delstaterna om man skulle tro på capsy.

Jag kan inte ge dig något bra svar på ditt inlägg. Jag försöker tränga bakom siffrorna, pollsen, och läsa in mig men det verkar vara omöjligt att skilja ut information och desinformation. Men jag återkommer i detta. Det är väl just nu bara en "känsla" att det är Trump som till slut trumpar ned motståndet. Jag smutskastar ingen, men kryddar gärna med "Peking-Joe" och "Moscow-Donald" för att liva upp debatten och kanske finns det en sanning i epiteten.
2024-06-21, 13:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag kan inte ge dig något bra svar på ditt inlägg. Jag försöker tränga bakom siffrorna, pollsen, och läsa in mig men det verkar vara omöjligt att skilja ut information och desinformation. Men jag återkommer i detta. Det är väl just nu bara en "känsla" att det är Trump som till slut trumpar ned motståndet. Jag smutskastar ingen, men kryddar gärna med "Peking-Joe" och "Moscow-Donald" för att liva upp debatten och kanske finns det en sanning i epiteten.
Det var när du fortsatte efter "skämtet" som det slutade att vara ett skämt.

Om du baserar dina tankar på capsys inlägg om polls, så är dessa svårt havererade, då capsy påstått att donalds bara går upp och åter upp och åter upp.(Vilket vem som helst borde fatta inte kan vara så.)

Tror du ska backa lite från pollsen och göra slutsatser på dom, för göra slutsatser idag är det mest menlösa man någonsin kan göra.
Och speciellt inte med capsys vinklade och köpta polls, för då hamnar du väldigt snett till förhållandet till verkligheten.

Jag misstänker detta beteende med hur donalds bara ökar och ökar, är av att de inte ens tror donalds ska vinna och förbereder att pollsen sen ska vara bevis valfusk har skett.
Vinner Joe, så vet du vart du läste det du sen ser först.
2024-06-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var när du fortsatte efter "skämtet" som det slutade att vara ett skämt.

Om du baserar dina tankar på capsys inlägg om polls, så är dessa svårt havererade, då capsy påstått att donalds bara går upp och åter upp och åter upp.(Vilket vem som helst borde fatta inte kan vara så.)

Tror du ska backa lite från pollsen och göra slutsatser på dom, för göra slutsatser idag är det mest menlösa man någonsin kan göra.
Och speciellt inte med capsys vinklade och köpta polls, för då hamnar du väldigt snett till förhållandet till verkligheten.

Jag misstänker detta beteende med hur donalds bara ökar och ökar, är av att de inte ens tror donalds ska vinna och förbereder att pollsen sen ska vara bevis valfusk har skett.
Vinner Joe, så vet du vart du läste det du sen ser först.

Jag höll tidigt Joe för vinnare. Sedan var jag nästan säker på att Trump vinner. Nu är jag faktiskt osäker och ser det kan bli en nagelbitare.

Jag kollar utvecklingen och pollsen på tisdag i nästa vecka, om det går att utläsa någon ny trend. Capsy har roliga inlägg, jag saknar faktiskt Nixters debattkonst, har inte sett några inlägg från honom på länge.
2024-06-21, 13:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag höll tidigt Joe för vinnare. Sedan var jag nästan säker på att Trump vinner. Nu är jag faktiskt osäker och ser det kan bli en nagelbitare.

Jag kollar utvecklingen och pollsen på tisdag i nästa vecka, om det går att utläsa någon ny trend. Capsy har roliga inlägg, jag saknar faktiskt Nixters debattkonst, har inte sett några inlägg från honom på länge.
Hehe, inte mycket till nagelbitare än på länge, man ser i riktiga polls att det går alltid upp och ned i dessa presidentavalen.
Och mitt råd är mer att ignorera dessa upp och nedgångar, då de är betydelselösa för valet senare och när fokus kommer.
Som tex den dagen Joe stiger in och börjar kampanja på riktigt, nu har det mest varit jobbet för Joe.

När polls börjar bli lite intressanta, det är i September, men riktigt intressanta är dom inte innan sista och näst sista veckan före valen.
Det är då man kan ställa sig frågan om vart det lutar.

Capsy är rätt rolig med att påstå att donalds siffror går bara upp och upp och åter upp och utan tvekan.(För man tycker hen borde förstå det inte är möjligt.)
2024-06-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Trump leder i sex Swingstates
samt är lika med Biden i Minnesota (historiskt demokratiskt ej Swingstate)

https://nypost.com/2024/06/20/us-news/trump-leads-biden-in-six-battleground-states-even-in-blue-minnesota-ahead-of-next-weeks-debate-poll/

Arizona (47%-43%)
Georgia (45%-41%)
Michigan (46%-45%)
Nevada (46%-43%)
Pennsylvania (47%-45%)
Wisconsin (47%-44%)

💪 Skåpet står säkert.

Hoppla. Biden kröp just upp till +0.3% i 538.
Utskåpning på g?
2024-06-21, 22:08
Medlem
Citat:

Du kan knappast utläsa en Trump-vinst i november av de opinionsmätningar som gjorts hittills och om man drar slutsatsen att Trump är i ett vinnarläge så visar det att man endast har ytliga kunskaper om amerikanska presidentval. Trump har inte dragit ifrån i opinionen, nästan alla mätningar är inom felmarginalen och opinionsinstituten arbetar fortfarande med sina modeller.
Allt talar för att Biden vinner i november, de grundläggande förutsättningarna har försämrats för Trump. MAGA hoppas att kunna upprepa 2016 men det kommer inte hända.
2024-06-22, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Du kan knappast utläsa en Trump-vinst i november av de opinionsmätningar som gjorts hittills och om man drar slutsatsen att Trump är i ett vinnarläge så visar det att man endast har ytliga kunskaper om amerikanska presidentval. Trump har inte dragit ifrån i opinionen, nästan alla mätningar är inom felmarginalen och opinionsinstituten arbetar fortfarande med sina modeller.
Allt talar för att Biden vinner i november, de grundläggande förutsättningarna har försämrats för Trump. MAGA hoppas att kunna upprepa 2016 men det kommer inte hända.

Joe Biden har tagit en liten ledning i opinionen. Vi får se om den trenden står sig. Vi får nog avvakta till september månad för att ha mer kött på benen.

Sedan får vi inte glömma att det avgörs i swingstaterna.
2024-06-22, 10:08
Medlem
Trump +10 i senaste Rasmussen:

Citat:
Former President Donald Trump leads President Biden by 10 points nationally in the 2024 White House race, according to a new poll.

The Rasmussen Reports survey, released Friday, found 46% of likely voters backing the 78-year-old presumptive Republican nominee for president and 36% supporting the 81-year-old incumbent in a five-way race.
https://nypost.com/2024/06/21/us-news/trump-10-points-up-on-biden-new-national-poll-shows/
2024-06-22, 10:21
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Trump +10 i senaste Rasmussen
Vad händer med genomsnittet när republikanska pollsters skickar in superskeva undersökningar till aggregatorn? Jag frågar åt en kompis. Lol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in