2023-09-26, 17:11
Medlem
Niffys avatar
Også blir det jo veldig aktuelt igjen hva Jonas liksom skal ha tystet om.....
Citera
2023-09-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Det er vel forsikringssvindelen og hærverket det
Citera
2023-09-26, 17:23
Medlem
Mr. Halvorsen er glad i blind vold:
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...-pub/16079503/

Den siste dommen mannen har fått, er fra 2012.

En sen lørdagskveld var han på pub og slo en mann i ansiktet med knyttet neve – helt uten forutgående kontakt med ham.

Da politiet kom til stedet fem minutter senere, skallet han en politibetjent i brystet.
Citera
2023-09-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Setter en femmer på at nestemann som ryker er AK.
Forfatteren? Jeg aner ikke om han er involvert, men jeg tror som sagt mange skal i buret her.
Citera
2023-09-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Klarer ikke komme på noe det går an å tyste på den gjengen der om som kan merittere en livslang altomfattende vendetta.
Citera
2023-09-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hverdagskverulant
Klarer ikke komme på noe det går an å tyste på den gjengen der om som kan merittere en livslang altomfattende vendetta.
Det handler vel om respekt... Og Jonas var ikke alltid respektfull mtp. folks penger.

(Edit: Noe tysting kan det også være såklart)
Citera
2023-09-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Det handler vel om respekt... Og Jonas var ikke alltid respektfull mtp. folks penger.

er det noen konflikt/link mellom ØH og Jonas? snakket Jonas sant så betalte han ut de 20K rett etter på.. når han fikk inn penger fra en "svart jobb"

er nok bygdedyret i sin villeste form som har manet frem dette.. det å ikke unna andre å lykkes..
Citera
2023-09-26, 18:11
Medlem
Was.s avatar
Jeg har hatt forskjellige teorier igjennom saken; ikke "Tyrkisk mafia og tidenes største smugling av atomvåpen med kona til Hagen" som noen andre her, men jeg har tenkt at det var snakk om en noenlunde gjennomført forsikringssvindel som endte i tysting -> drap, eller til og med "undercover"-teoriene jeg har sett her.

Men begynner å tro at den første teorien min, som jeg la vekk tidlig, faktisk stemte. At det først og fremst var personlig. En gjeng tapere som rett og slett bare ikke likte Jonas, og at de andre sakene her bare forverra ting litt.

Det var en ting jeg la merke til i en av de tidligere Avhørt-episodene, der Jonas snakka veldig nedlatende om noen folk i miljøet som "skrøt over å kjenne farlige folk", og at han synes det var litt patetisk og barnslig. Ikke sjokkerende hvis han har fått noen dumme folk til å følge seg *drum roll* dumme. Her er det en fyr i miljøet deres som faktisk klarer seg bra og blitt voksen og sier at gangsterleken deres er teit, og istedetfor å tenke "Hm, ja, kanskje han har rett" gikk de rett på "Nehei, vi er tøffe! Bare se her!"

Trist, patetisk sak og gjeng.
Senast redigerad av Was. 2023-09-26 kl. 18:12. Anledning: typo
Citera
2023-09-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
er det noen konflikt/link mellom ØH og Jonas? snakket Jonas sant så betalte han ut de 20K rett etter på.. når han fikk inn penger fra en "svart jobb"

er nok bygdedyret i sin villeste form som har manet frem dette.. det å ikke unna andre å lykkes..
Vet ikke. Bare tenker at penger fremstår viktig for begge. Som du sier, beløpene trenger ikke være enorme. Derfor jeg la på "respekt" som en viktig faktor.

Edit: Hvilket "Was" ovenfor også er inne på. Jonas kan ha fått gjengen til å føle seg dumme/lurt.
Citera
2023-09-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Synes det er mer nærliggende å presse han for penger dersom det er penger det står på.

Unnskyld om jeg virker respektløs nå men er du en halvkriminell taper på rundt 30 år så har du adskillig mer å tape på å fortsette en evig vendetta enn du har på å fortsette den.

Hærverk er en ting, om man fortsetter og fortsetter og fortsetter lenge nok blir man tatt og risikerer erstatningskrav på ganske høye summer, bestillingsdrap derimot har en strafferamme på 21år med forvaring.

Det hadde vært forståelig om det var snakk om en millionoperasjon med kiloer kokain og containerlass med våpen og horer og massevis av forskjellige ledd som krysset kontinenter og knyttet organisasjoner mot hverandre.

Men hva hadde disse folka å miste? en jobb som VVS montør eller Blandesjef på en liten betongfabrikk?, 20000,-? ett allerede halvskakt omdømme?

Er litt spent på hvilken trussel Jonas utgjorde denne gjengen siden de mente han måtte trakasseres i flere år og drepes, men lener meg mot at det er ganske smålige greier og heller en rekke halvkokte påskudd utført av en gjeng halvkokte makkahoder.
Citera
2023-09-26, 18:19
Medlem
Slettsnokens avatar
Grunnen til at politiet brukte så lang tid før første pågripelse, var at de hadde så mange spor de måtte sortere først.

Nå er det bare å hanke inn folk på samlebånd, alle som har en bitteliten rolle blir snart tatt. Må være en fest av en sak å jobbe med
Citera
2023-09-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er vel forsikringssvindelen og hærverket det

Ja alt ligger nok i dette og kan nok settes i sammenheng med den brannen som startet det hele , har ikke vært i tvil om hva som lå bak. Millionsvindel og bandidos og tyrkiske bander som skulle stå bak var så fjernt fra virkeligheten som det går an.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in