2023-09-22, 23:53
Medlem
Jeg tror ganske sikkert nøkkelen til motivet ligger der koblingen mellom J (og evt dopmiljøet i Hønefoss) og kriminelle i Elverumsområdet, er. De som kjenner til litt mer hardbarka kriminelle i Innlandet kan jo enkelt sjekke om J selv eller noen av de andre navnene dukker opp på noens venneliste. Den nærmeste koblingen jeg har funnet er at ei venninne av eksen til RF er venn med J, AK, KB, JKH og mange andre rundt disse. (Men ingen kollegaer (inkl OMM, ER og SA))
Citera
2023-09-23, 00:11
Medlem
Hvis MGM1 er skyldig i både noen av hærverkene og i drapet, og hvis MGM2 er uskyldig i hærverkene og i drapet:
Hva er deres teorier?
Hadde MGM1 en medskyldig GM som var med på hærverk og som eventuelt var til stede på åstedet på drapsdagen?

Hvor kommer MGM2 inn i saken (med tanke på at han er siktet og varetektsfengslet), hvis han er uskyldig og ikke har noe med drapet å gjøre? Kan han eventuelt ha vært sjåfør i forbindelse med forberedende handlinger (som feks i forbindelse med eventuell fjerning av hengelås på bom) og i forbindelse med hærverk, uten å vite hvilke kriminelle handlinger MGM1 skulle utføre?
Citera
2023-09-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis MGM1 er skyldig i både noen av hærverkene og i drapet, og hvis MGM2 er uskyldig i hærverkene og i drapet:
Hva er deres teorier?
Hadde MGM1 en medskyldig GM som var med på hærverk og som eventuelt var til stede på åstedet på drapsdagen?

Hvor kommer MGM2 inn i saken (med tanke på at han er siktet og varetektsfengslet), hvis han er uskyldig og ikke har noe med drapet å gjøre? Kan han eventuelt ha vært sjåfør i forbindelse med forberedende handlinger (som feks i forbindelse med eventuell fjerning av hengelås på bom) og i forbindelse med hærverk, uten å vite hvilke kriminelle handlinger MGM1 skulle utføre?

Fått vite fra en som har tilbrakt endel tid sammen med KV som sier at den som kaster maling på bilen ligner ganske så sikkert på KV! Men ville vært til hjelp å ha den usladda versjonen der det blir kastet maling på bilen.
Senast redigerad av ViNyh 2023-09-23 kl. 00:21.
Citera
2023-09-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Fått vite fra en som har tilbrakt mye tid sammen med KV som sier at den som kaster maling på bilen ligner ganske så sikkert på KV! Men ville vært til hjelp å ha den usladda versjonen der det blir kastet maling på bilen.
Takk. Jeg vet ikke om noen kan ha lagret den artikkelen før redigeringen (feks på wayback maschine eller hva det heter) og om man i så fall kan se den opprinnelige videoen?

Kan usladdet versjon finnes på youtube eller på en av JAHs SoMe?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-23 kl. 00:28.
Citera
2023-09-23, 00:27
Medlem
Citat:
Takk. Jeg vet ikke om noen kan ha lagret den artikkelen før redigeringen (feks på wayback maschine eller hva det heter) og om man i så fall kan se den opprinnelige videoen?

Hadde vært til hjelp hvis noen har det
Noen som vet hvorfor den er sladda?
Er det fordi det faktisk er KV på videoen?
Tyder jo på det siden det er blitt sladda, hvorfor skulle de ellers gjøre det?
Citera
2023-09-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Hvis du får en ekte pistol rettet mot hodet? Hva gjør du da? Er du John Wick?
Eller fryser du til is, og kaster fra deg lommeboka di?

Det er ikke noe hold i hypotesen... men det er en hypotese basert på avhørt sin beskrivelse av Jonas, fra min side iallefall. Det er ren fantasi, men vi har ikke ett eneste bevis for at han er skutt...

Vi har ikke bevis for at han ble skutt, men det er vel nærliggende å tro dette da de var skuddskader på plankene, eller? Hvis ikke kan det jo være alt mellom himmel og jord egentlig.

Citat:

Kan usladdet versjon finnes på youtube eller på en av JAHs SoMe?

Det var vel noen her inne som var veldig flinke på dokumentasjon, men virker som de har forsvunnet litt ut av tråden, evnt tatt seg en pause.
Citera
2023-09-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Vi har ikke bevis for at han ble skutt, men det er vel nærliggende å tro dette da de var skuddskader på plankene, eller? Hvis ikke kan det jo være alt mellom himmel og jord egentlig.

Det var vel noen her inne som var veldig flinke på dokumentasjon, men virker som de har forsvunnet litt ut av tråden, evnt tatt seg en pause.

Ja hadde vært bra om noen hadde lagret den videoen.
Senast redigerad av ViNyh 2023-09-23 kl. 00:44.
Citera
2023-09-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Jeg tror ganske sikkert nøkkelen til motivet ligger der koblingen mellom J (og evt dopmiljøet i Hønefoss) og kriminelle i Elverumsområdet, er. De som kjenner til litt mer hardbarka kriminelle i Innlandet kan jo enkelt sjekke om J selv eller noen av de andre navnene dukker opp på noens venneliste. Den nærmeste koblingen jeg har funnet er at ei venninne av eksen til RF er venn med J, AK, KB, JKH og mange andre rundt disse. (Men ingen kollegaer (inkl OMM, ER og SA))

Jeg å venter på en eller annen kobling mot noen Hønefoss folk. Min sterkeste teori blant alt dette, mulig stoff å hvitvasking det er jeg ikke sikker. Men tror JAH satt med noe info om en eller flere som ikke tålte dagens lys, redd for å bli avslørt ell noe sånn. Noen med litt kr å kanskje mye å miste.. som nevnt før, døde folk betaler veldig lite gjeld
Citera
2023-09-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Hadde vært til hjelp hvis noen har det
Noen som vet hvorfor den er sladda?
Er det fordi det faktisk er KV på videoen?
Tyder jo på det siden det er blitt sladda, hvorfor skulle de ellers gjøre det?

Mange som sitter på de bildene. Media, politiet, eier av kamera eventuelt fotograf osv.
Hadde bildene kommet ut uten sladd kunne dette mest sannsynlig lett blitt manipulert i fshop osv.
Påtalemyndighetene må jo da bevise å knytte nettopp dette/disse bildene mot drapsaken.
Det kan også som du sier være inkriminerende, for noen som ikke har med drapet å gjøre.
Mulig det da ikke kan brukes i eventuell rettsak hvis det florerte med bilder?
Forsvarer vil da kunne avskåre bilde som bevis i drapsaken, da det kan foreligge andre motiv bak?

Jeg vet ikke, men det er jo en grunn til at disse er sladdet. Da det ikke foreligger noen dom.
Citera
2023-09-23, 01:12
Medlem
Jeg er litt interessert i de to trekkvognene MGM2 stjal for noen år siden. Lurer på om det kan være en kobling der. Såvidt jeg kan lese ut fra denne artikkelen ble han dømt for det i 2019, men tyveriet fant sted i (juli?) 2018:

https://www.nettavisen.no/siktede-i-...s/5-95-1342766

I denne artikkelen står det at de to trekkvognene ble stjålet fra en verkstedtomt, hvor de først brøt opp bommen som var låst:

https://www.nrk.no/norge/jonas-drape...men-1.16564473

Sammenfattet: To trekkvogner, mest sannsynlig stjålet i 2018, kanskje juli. Fra Eidskog. Noen som klarer å grave frem mer informasjon rundt dette spesifikke tyveriet?

Hva er nøyaktig tidspunkt dette skjedde? Hva gjorde MGM2 med trekkvognene i etterkant / ble de forsøkt omsatt? Hva sier dommen? Hvor ble de fraktet til? Hvem andre var involvert? Hvilket firma var eier?
Citera
2023-09-23, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Jeg er litt interessert i de to trekkvognene MGM2 stjal for noen år siden. Lurer på om det kan være en kobling der. Såvidt jeg kan lese ut fra denne artikkelen ble han dømt for det i 2019, men tyveriet fant sted i (juli?) 2018:

https://www.nettavisen.no/siktede-i-...s/5-95-1342766

I denne artikkelen står det at de to trekkvognene ble stjålet fra en verkstedtomt, hvor de først brøt opp bommen som var låst:

https://www.nrk.no/norge/jonas-drape...men-1.16564473

Sammenfattet: To trekkvogner, mest sannsynlig stjålet i 2018, kanskje juli. Fra Eidskog. Noen som klarer å grave frem mer informasjon rundt dette spesifikke tyveriet?

Hva er nøyaktig tidspunkt dette skjedde? Hva gjorde MGM2 med trekkvognene i etterkant / ble de forsøkt omsatt? Hva sier dommen? Hvor ble de fraktet til? Hvem andre var involvert? Hvilket firma var eier?

Ikke trekkvogner, men dette kan være noe? Samme området. Link ikke bak betalingsmur.
https://www.ostlendingen.no/to-pagre...s/5-69-1477913
Citera
2023-09-23, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tew87
Ikke trekkvogner, men dette kan være noe? Samme området. Link ikke bak betalingsmur.
https://www.ostlendingen.no/to-pagre...s/5-69-1477913

Takk for lenke, men ser ut som om den saken er for ny. Fra april i år. Dette skal ha skjedd i 2018, så tror det er saken jeg fant og linket til rett før du postet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in