2023-09-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Jeg er litt interessert i de to trekkvognene MGM2 stjal for noen år siden. Lurer på om det kan være en kobling der.
Kobling mot Jonas?
Citera
2023-09-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kobling mot Jonas?

På en eller annen måte. Eventuelt Hønefoss, miljøet rundt, etc.
Citera
2023-09-23, 01:28
Medlem
Nottelitens avatar
Det är den här saken och detta har nog inget med JAH att göra, här från en låst artikel i Glomdalen :

Natt til lørdag ble det stjålet to lastebiler og en mengde verktøy fra næringstomta til Pepparn Maskin og Transport på Magnor.
– Jeg ble oppringt av politiet før halv ti lørdag morgen med melding om at lastebilene var funnet. Da sto den ene på et jorde og den andre var etterlatt midt i veien. De har kjørt filler av begge bilene – ødelagt girsystemet og kjørt tom for hydraulikkolje. Jeg fikk jo bekreftet at de ikke kunne kjøre lastebil. Det så vi allerede av skadene på verkstedet, der de meide ned hushjørnet, sier Pepparn.
länk till den låsta artikeln :
https://www.glomdalen.no/innbrudd/ty.../s/5-19-491891
Citera
2023-09-23, 01:29
Medlem
Citat:
Takk for lenke, men ser ut som om den saken er for ny. Fra april i år. Dette skal ha skjedd i 2018, så tror det er saken jeg fant og linket til rett før du postet.

Det oppfattet jeg, men siden tyveriene er fra samme sted kan det jo kanskje linkes.
Det kan jo spekuleres i forsøk på svindel?
Et område uten politi og således grisgrent at responstiden er meget lang?
Hva skulle disse bilene brukes til?

Ser at i artikkelen at kvinnen er lokal, men ikke mannen.

Er disse trekkvognene forsvunnet?
Citera
2023-09-23, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Det är den här saken och detta har nog inget med JAH att göra, här från en låst artikel i Glomdalen :

Natt til lørdag ble det stjålet to lastebiler og en mengde verktøy fra næringstomta til Pepparn Maskin og Transport på Magnor.
– Jeg ble oppringt av politiet før halv ti lørdag morgen med melding om at lastebilene var funnet. Da sto den ene på et jorde og den andre var etterlatt midt i veien. De har kjørt filler av begge bilene – ødelagt girsystemet og kjørt tom for hydraulikkolje. Jeg fikk jo bekreftet at de ikke kunne kjøre lastebil. Det så vi allerede av skadene på verkstedet, der de meide ned hushjørnet, sier Pepparn.
länk till den låsta artikeln :
https://www.glomdalen.no/innbrudd/ty.../s/5-19-491891

Det er nok riktig sak. Tanken er at når man planlegger å stjele trekkvogner, så har man gjerne en plan om hvordan man skal få penger ut av det tyveriet. Det er jo ikke bare-bare å selge stjålne lastebiler. Så det kan hende de har forhørt seg rundt i lastebilmiljøet i forbindelse med dette, eller eventuelt at noen har fått tilbud om å kjøpe de stjålne lastebilene.

Et annet alternativ er at det var et bestillingsoppdrag.
Senast redigerad av Villvandrer 2023-09-23 kl. 01:33.
Citera
2023-09-23, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tew87
Det oppfattet jeg, men siden tyveriene er fra samme sted kan det jo kanskje linkes.

Ja det kan være interessant sånn sett. Trekkvognene ble funnet igjen på Skotterud like etter, hvis det er riktig artikkel som er postet i tråden her nå.
Citera
2023-09-23, 01:33
Medlem
Citat:

Snakker vi store trekkvogner, med motor? vet du Verdien?
Eller snakker vi trekkvogner på hjul uten motor, for å frakte tunge ting, som et våpenskap eller lignende?
Citera
2023-09-23, 01:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det er nok riktig sak. Tanken er at når man planlegger å stjele trekkvogner, så har man gjerne en plan om hvordan man skal få penger ut av det tyveriet. Det er jo ikke bare-bare å selge stjålne lastebiler. Så det kan hende de har forhørt seg rundt i lastebilmiljøet i forbindelse med dette, eller eventuelt at noen har fått tilbud om å kjøpe de stjålne lastebilene.

Et annet alternativ er at det var et bestillingsoppdrag.

Jag tvivlar starkt på att dessa blev stulna av någon annan anledning än att transportera bort resten av stöldgodset, för detta var inte välplanerat...
Citera
2023-09-23, 01:35
Medlem
Citat:
Eller snakker vi trekkvogner på hjul uten motor, for å frakte tunge ting, som et våpenskap eller lignende?

Denne artikkelen oppgir verdien til 400.000 kr:

https://www.nettavisen.no/siktede-i-...s/5-95-1342766

Antar at det er snakk om kjørbare lastebiler.
Citera
2023-09-23, 01:36
Medlem
Citat:
Jeg er litt interessert i de to trekkvognene MGM2 stjal for noen år siden. Lurer på om det kan være en kobling der. Såvidt jeg kan lese ut fra denne artikkelen ble han dømt for det i 2019, men tyveriet fant sted i (juli?) 2018:

I denne artikkelen står det at de to trekkvognene ble stjålet fra en verkstedtomt, hvor de først brøt opp bommen som var låst:

https://www.nrk.no/norge/jonas-drape...men-1.16564473

Sammenfattet: To trekkvogner, mest sannsynlig stjålet i 2018, kanskje juli. Fra Eidskog. Noen som klarer å grave frem mer informasjon rundt dette spesifikke tyveriet?

Hva er nøyaktig tidspunkt dette skjedde? Hva gjorde MGM2 med trekkvognene i etterkant / ble de forsøkt omsatt? Hva sier dommen? Hvor ble de fraktet til? Hvem andre var involvert? Hvilket firma var eier?

Hvor omsetter man stjålne trekkvogner liksom?

Det må være en som hugger lastebilene da som kjøper av dem.
Citera
2023-09-23, 01:37
Medlem
Citat:
Jeg er litt interessert i de to trekkvognene MGM2 stjal for noen år siden. Lurer på om det kan være en kobling der. Såvidt jeg kan lese ut fra denne artikkelen ble han dømt for det i 2019, men tyveriet fant sted i (juli?) 2018:

I denne artikkelen står det at de to trekkvognene ble stjålet fra en verkstedtomt, hvor de først brøt opp bommen som var låst:

https://www.nrk.no/norge/jonas-drape...men-1.16564473

Sammenfattet: To trekkvogner, mest sannsynlig stjålet i 2018, kanskje juli. Fra Eidskog. Noen som klarer å grave frem mer informasjon rundt dette spesifikke tyveriet?

Hva er nøyaktig tidspunkt dette skjedde? Hva gjorde MGM2 med trekkvognene i etterkant / ble de forsøkt omsatt? Hva sier dommen? Hvor ble de fraktet til? Hvem andre var involvert? Hvilket firma var eier?

Det var ikke hytteeieren sine lastebiler da?
Citera
2023-09-23, 01:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
en trekkvogn är en lastbil med en vändskiva för att transportera semitrailers med och inte personbilar eller något annat fantasifullt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in