2023-09-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Historien som noen kom med her, ble også fortalt av SA i dagens Avhørt; at desse som krevde penger etter lastebil-brannen, ikke gav seg. Snakk om en "gær'n narkoman" som trengte penger...
Man må jo virkelig gå tilbake og spørre sjeiken hvem han hadde kontakt med den natten de var på båttur.

Støtter virkelig siste spørsmålet ditt!!

Har hørt på de siste intervjuet av SA på "Avhørt" i dag.. han sier " når jeg gikk å møtte Jonas sa jeg att X skulle ha 20K eller 25K" var da X= ER eller er X= skumle folk.. som SA nevnte etterpå...
dersom nå plutselig x= ER.. hvorfor skulle SA kreve penger for ER, eller minne han på det.. han var jo ikke på båtturen og burde jo ikke hatt noen som helst info om att noe slikt hadde skjedd.. dersom han ikke har noe med saken å gjøre.. (dette var samme morgenen som betongbilen ble funnet utbrent?)

når jeg nå hører første podcasten med "Avhørt" så forklarer Jonas att han først blir ringt opp på morgenen av ER og han forklarer att bilen har brent opp.. ER henter han deretter og kjører opp til brannstedet.. når brannvesenet skummer bilen kommer SA og sier han har lagt ut 20K og skal ha pengene... ( dette kunne vel ER informert om når han hentet Jonas..) trenger politiet mere info for å oppklare mordet.. så sett SA og ER på hver sin glattcelle..

mister litt troa på både ER og SA
Citera
2023-09-15, 20:19
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
De brukte til og med hund i søket på området og inne bilen. Hva annet en rusmidler og lukt av kadaver kan hunder oppdage? Kantareller da 😜
Begynte å lure litt på det selv, så jeg googlet det:
"Innenfor søkshundekategorien utdannes hunder til søk etter narkotika, brennbare væsker, eksplosiver, blod, sæd, nedgravde lik og likrester. Politiet bruker hovedsakelig retrieverraser, spaniel-raser, malinois og schæfer som søkshunder".
Citera
2023-09-15, 20:19
Medlem
Svartedikets avatar
I en artikkel i Da'bla' i ettermiddag står det at fengslingskjennelsen mot den
siktede 28-åringen i sin helhet er unntatt offentlighet, og at den ble avgjort
i en såkalt kontorforretning.

Sitat:
Etter en avgjørelse fra domstolen er hele kjennelsen unntatt offentligheten av hensyn til etterforskningen. Det får generalsekretær Reidun Kjelling Nybø i Redaktørforeningen til å reagere.
(Kilde)

Etter mitt skjønn kan dette peke mot at dette ikke er en enkeltstående sak, men
kanskje involveres i en større etterforskning, og det skulle ikke forundre meg om
klausuleringen av kjennelsen har grunnlag i at den omhandler politiets bruk av
informanter.
Citera
2023-09-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Åhh, så det dreier seg om to biler og ikke tre?
Jeg er usikker på om det er mer enn 2 biler eller ikke. Hvis den bilen som ble undersøkt i dag ikke er en av de som ble fraktet bort i går, er det minimum 3 biler.

" Politiet opplyste til NRK torsdag at flere biler var fraktet bort. Fredag ble en bil uten skilter undersøkt"
Citera
2023-09-15, 20:25
Medlem
"Hun vil ikke kommentere om politiet vet om det er brukt en bil til og fra åstedet. Hun sier også at det er «helt sentralt å kartlegge hvilken bil eller biler som er brukt».

Politiet har lenge spurt seg hvordan den eller de som drepte 30-åringen kom seg til og fra åstedet. Også denne uken har politiadvokat Tine Henriksen sagt at de jobber ut fra flere hypoteser."
https://www.nrk.no/norge/politiet-un...pet-1.16558980
Citera
2023-09-15, 20:26
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er usikker på om det er mer enn 2 biler eller ikke. Hvis den bilen som ble undersøkt i dag ikke er en av de som ble fraktet bort i går, er det minimum 3 biler.

" Politiet opplyste til NRK torsdag at flere biler var fraktet bort. Fredag ble en bil uten skilter undersøkt"
Pa*ero og en Go*f 3 Tipper jeg
Citera
2023-09-15, 20:28
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
Støtter virkelig siste spørsmålet ditt!!

Har hørt på de siste intervjuet av SA på "Avhørt" i dag.. han sier " når jeg gikk å møtte Jonas sa jeg att X skulle ha 20K eller 25K" var da X= ER eller er X= skumle folk.. som SA nevnte etterpå...
dersom nå plutselig x= ER.. hvorfor skulle SA kreve penger for ER, eller minne han på det.. han var jo ikke på båtturen og burde jo ikke hatt noen som helst info om att noe slikt hadde skjedd.. dersom han ikke har noe med saken å gjøre.. (dette var samme morgenen som betongbilen ble funnet utbrent?)

når jeg nå hører første podcasten med "Avhørt" så forklarer Jonas att han først blir ringt opp på morgenen av ER og han forklarer att bilen har brent opp.. ER henter han deretter og kjører opp til brannstedet.. når brannvesenet skummer bilen kommer SA og sier han har lagt ut 20K og skal ha pengene... ( dette kunne vel ER informert om når han hentet Jonas..) trenger politiet mere info for å oppklare mordet.. så sett SA og ER på hver sin glattcelle..

mister litt troa på både ER og SA
Ja, enig. Begge bør granskes grundig (-ere) under lupen. Tror ikke SA hadde latt seg intervjue av Avhørt, dersom han følte han var noe som helst mistenkt av Politiet. Men er jo mulig de holder på med skjult etterforskning, da.
Citera
2023-09-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Politiet fortsetter med grundige undersøkelser av et område på Rena etter at en mann (28) ble pågrepet i går. En ny bil undersøkes i dag."

"En av betjentene tok seg også inn i bagasjerommet og brukte mye tid på passasjerdøren foran"

"LYS OG HANSKER: Kriminalteknikerne fra politiet åpnet også motorrommet til bilen under undersøkelsene."
"HJULSPOR? Med kamera og utstyr brukte de hvitkledde krimteknikerne tid på høyre dekk bak."
https://www.nrk.no/norge/politiet-un...pet-1.16558980

Skremmende av Politiet å pågripe en person som trolig er uskyldig i drapet på Jonas. Bare fordi den personen har mange forbrytelser bak seg, trenger det ikke være den personen og for å toppe det hele er det to og en halv times kjøretur fra Hønefoss til Rena.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-09-15 kl. 20:33.
Citera
2023-09-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Begynte å lure litt på det selv, så jeg googlet det:
"Innenfor søkshundekategorien utdannes hunder til søk etter narkotika, brennbare væsker, eksplosiver, blod, sæd, nedgravde lik og likrester. Politiet bruker hovedsakelig retrieverraser, spaniel-raser, malinois og schæfer som søkshunder".
Takk😊 Ja, da gir det mer mening, brennbare væsker og kanskje blod. Men... er det litt sånn rutine ifht blod, i tilfelle tatt av dage et annet sted eller GM også kanskje skadet
Citera
2023-09-15, 20:32
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Skremmende av politiet å pågripe en person som trolig er uskyldig i drapet på Jonas. Bare fordi den personen har mange forbrytelser bak seg, trenger det ikke være dem og for å toppe det hele er det to og en halv times kjøretur fra Hønefoss til Rena.
Men det ser ut til at varetektsfengslingen gikk greit unna? Men jeg støtter bekymringen din, for meg virker det som for "opplagt" type gjerningsmann. Mer som de har gått etter moduskandidater... Håper virkelig politiet har komt lengre enn å drive på med det, da!
Citera
2023-09-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Ja, jeg og fikk inntrykk av flere enn to. Den Pajero'n er mulig den som er avskiltet da.
Citera
2023-09-15, 20:39
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Kan jo være den Caddy'en, som han kompisen tydeligvis ikke fikk solgt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in