2023-08-19, 11:15
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du förstår inte eftersom det är DU som är förblindad.

Gud verkar inte ha gjort några större underverk med dig.
Du förstår inte att Gud har allt i sina händer? Du kan agera föredömligt.

Det tycker jag inte du gjorde med dina inlägg. Men det beror på vad du har för tro. Hur stor din tro är.

På Guds förmåga och kraft.
Och du ser bara vad du själv målar upp. Du ser inte vad som händer.

när man målar djävulen på väggen så kommer han. Tro gott istället.
Se bortom din näsa.

Det är nya tider som du kanske märkt. Man får anpassa sig lite.

Jag vill se Jesus för mina ögon. Och vad han kan göra.

Visst är jag förblindad men han har börjat göra nåt med mig.

Jag släpper honom inte. Han kommer dra folk till sig.
Citera
2023-08-19, 11:22
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Du missbrukar föreställningen om att vända andra kinden till.
Jag är missbrukare. Ja.

Alltså vad menar du? Man ska löna ont med gott. Och därmed stapla glödande kol på deras huvuden lr nåt hehe. Jag är dålig på det
Citera
2023-08-19, 11:25
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Jag är missbrukare. Ja.

Alltså vad menar du? Man ska löna ont med gott. Och därmed stapla glödande kol på deras huvuden lr nåt hehe. Jag är dålig på det

Jag menar vad jag sade.

Har du ont i dig så kan du gärna ge oss lite gott
Citera
2023-08-19, 11:33
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förmodar att det beror på att islamofober har ingrodda fördomar, som det är svårt att bli av med över en natt.

Men på sikt bör naturligtvis det faktum att vi nu har många svenska muslimer som i de allra flesta fall lever ett ordnat och skötsamt liv leda till att vi i vart fall inte får fler islamofober.

Man är ofta räddast för det man inte känner. Detta gäller även islamofober.

Nja, det stämmer nog i vissa fall. Men i andra fall så kan ogillande av en grupp grunda sig i tidigare negativa personliga erfarenheter och upplevelser av den. Titta bara på Mel Gibson. Tydligen sägs han ogilla engelsmännen med Braveheart och The Patriot osv pga en incident som hände när han var barn i Australien. Om någon exempelvis hamnade i bråk eller tjafs med muslimer som barn så tänker jag att detta på ett liknande vis kan ha lett till ett generellt ogillande av muslimer i vuxen ålder.
The upbringing of Gibsonadds fuel to the fire of those who say he has it in for the English.

Clarkson recalls another time when Gibson had a run-in with a schoolmate in Australia called Robert Menzies, the grandson of the Australian Prime Minister and a kid renowned for his English outlook.

Clarkson said: "The two got on very badly and Mel once called him a 'snotty English bastard'."

Gibson clearly finds war and conflict interesting movie themes and is happy to fight battles on screen that were denied him off it.
https://www.thefreelibrary.com/The+m......-a063530362
Senast redigerad av Pust 2023-08-19 kl. 11:36.
Citera
2023-08-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuxNex
Irakier bränner koraner och sverige blir utsatt för terrorhot? Är du dum eller?

Precis, och muslimerna fattar inte skillnaden på enskilda individer och en nation.

Samma som vi drar alla muslimer över en kam, som frihetshatande och terrorbenägna.
Citera
2023-08-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det är inte svenskar som bränner koranen.

Spelar det någon roll? Jag skulle kunna tänka mig att bränna koranen, jag är svensk. Men jag gillar inte att outa mig därför avstår jag, men stöttar handlingen fullt.
Citera
2023-08-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Alltså det här är intressant på riktigt. Har folk bestämt sig för att någonting är på ett visst sätt så blir det i princip omöjligt att få dem att tänka på ett annat sätt.

T.ex skrev jag en tråd igår och bevisade hur riktigt tunga namn i den muslimska världen, alltså de som vet bäst och som försöker följa islam till punkt och pricka, inte tycker att terrorism eller att jaga folk, bränna kyrkor, råna eller förolämpa osv är på något sätt tillåtet inom islam men nej, de som tycker att islam är på ett visst sätt blir aldrig övertygade utan för dem att vissa folkgrupper elle individer agerar på ett visst sätt betyder att det är islam som uppmuntrar till sånt. Spontant tänker jag att detta inte bör vara så svårt att förstå egentligen så vad är problemet? När vi muslimer t.ex ser västerlänningar leva på ett visst sätt inte väl går vi runt och säger att det är fel på kristendomen eller vad det nu kan vara?

För dessa spelar det alltså ingen roll vad ISLAM på riktigt står för eller vad de som förstår ISLAM säger utan hur vanligt folk agerar. Om jag säger att jag är kommunist och börja agera på vissa sätt så blir ju det inte kommunismens fel att jag gör det jag gör. Finns det mer basic matematik än detta egentligen?
Kanske att så många flyr från muslimska länder? Varför invadera t. ex Sverige när det finns många länder befolkade av era egna trosfränder?
Citera
2023-08-19, 12:18
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Alltså det här är intressant på riktigt. Har folk bestämt sig för att någonting är på ett visst sätt så blir det i princip omöjligt att få dem att tänka på ett annat sätt.

T.ex skrev jag en tråd igår och bevisade hur riktigt tunga namn i den muslimska världen, alltså de som vet bäst och som försöker följa islam till punkt och pricka, inte tycker att terrorism eller att jaga folk, bränna kyrkor, råna eller förolämpa osv är på något sätt tillåtet inom islam men nej, de som tycker att islam är på ett visst sätt blir aldrig övertygade utan för dem att vissa folkgrupper elle individer agerar på ett visst sätt betyder att det är islam som uppmuntrar till sånt. Spontant tänker jag att detta inte bör vara så svårt att förstå egentligen så vad är problemet? När vi muslimer t.ex ser västerlänningar leva på ett visst sätt inte väl går vi runt och säger att det är fel på kristendomen eller vad det nu kan vara?

För dessa spelar det alltså ingen roll vad ISLAM på riktigt står för eller vad de som förstår ISLAM säger utan hur vanligt folk agerar. Om jag säger att jag är kommunist och börja agera på vissa sätt så blir ju det inte kommunismens fel att jag gör det jag gör. Finns det mer basic matematik än detta egentligen?

Problemet är att många hävdar att de lever så som det står i skrifterna. Och många texter motsäger sig själva.

Jag tror att det dock är svårt att bara sitt liv helt baserat på att följa exakt alla regler och läror från något som skrevs för 600 år sedan. På samma sätt som vi inte bör ta efter allt som våra farföräldrar gjorde.
Citera
2023-08-19, 12:45
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Om kommunister hade gjort som muslimer gör så hade det definitivt solkat ned kommunismen än mer. Det har med antalet galenpannor att göra och hur länge dom ligger i. I Islam finns det fruktansvärt många galenpannor till den gräns att folk frågar sig om muslimer rakt av inte borde vara här alls. Om muslimer hade filtrerat ut galenpannorna istället för att försöka ursäkta dom konstant hade religionen inte setts som ett så stort problem som det är nu.
Citera
2023-08-19, 12:51
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Skillnaden här dock är att Sverige som stat står bakom koranbränningen, om det nu att tillåta det räknas som "stå bakom", medan islam inte står bakom det många muslimer gör. Alltså förstår du skillnaden?
På vilket sätt står svenska staten bakom koranbränningarna menar du?

Det jag läser in av din text är att du ansvarsbefriar ena parten, men inte den andra.

Sverige tillåter åsiktsuttryck i olika former, det betyder inte att staten står bakom allt som uttryckas under denna frihet.
Citera
2023-08-19, 12:57
Medlem
Baritsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Det finns i princip bara Islams egna källor här i och med att området har varit totalt i deras makt sedan 1400 år och narrativet om Muhammeds legitimitet är det viktigaste i islamisters liv.

Ändå framkommer att de två andra judiska stammarna i Yathrib (nu Medina) vid tillfället hade blivit plundrade och ivägkörda av Muhammed. Även att Muhammed hade blivit svart i ansiktet av vrede av att en muslimsk man i Muhammeds närhet insisterat på att en av dessa stammar inte skulle få samma öde som Banu Qurayza.

Muhammeds ilska bottnade i att judarna nekade till att hans läror om Judendomen skulle ha någon bäring i Toran. Både Bibeln och Toran motsäger Koranen så det var inte så konstigt att judarna i Yathrib inte kunde se Muhammed som judarnas egna och viktigaste profet.

Vidare hade armén från Mecka sänt två män till Banu Qurayzas fort. Men inte lyckats övertala judestammen att anfalla muslimerna i ryggen. Det visade sig vara deras livs misstag.

Vidare beskriver islams egna källor att Muhammed bröt fördrag närhelst det passade honom.

Vem kunde ana att ISIS mufti hade konto på FBack.

Du bör undervisa i orten.
Citera
2023-08-19, 13:07
Jag gjorde så att jag kolla på 15 olika muslimska länder.
Hur är kulturen, Vilka lagar har dom etc etc.

När det inte är ok att lämna islam. Då kände jag att det är dåligt.
När jag hörde om att dom stenar kvinnor och hänger homofiler. Då tänkte jag det är dåligt.
När jag hörde om alla kvinnors rättigheter, öhh förlåt IKKE rättigheter då tänkte jag det är är dåligt.

Men sen tänkte jag att man måste ju kolla upp om det är tradition eller religion.
Så jag läste koranen..

Det är alltså en man som krigar och mördar folk och älskar att ha sex med barn..

Då tänkte jag att det här är ju inte bra..

Men.
Sen har vi några länder där det finns många sekulära muslimer. Som plockat dom bästa bitarna.
Och dom är ju helt ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in