2023-08-18, 14:29
Medlem
TheSamePersons avatar
Alltså det här är intressant på riktigt. Har folk bestämt sig för att någonting är på ett visst sätt så blir det i princip omöjligt att få dem att tänka på ett annat sätt.

T.ex skrev jag en tråd igår och bevisade hur riktigt tunga namn i den muslimska världen, alltså de som vet bäst och som försöker följa islam till punkt och pricka, inte tycker att terrorism eller att jaga folk, bränna kyrkor, råna eller förolämpa osv är på något sätt tillåtet inom islam men nej, de som tycker att islam är på ett visst sätt blir aldrig övertygade utan för dem att vissa folkgrupper elle individer agerar på ett visst sätt betyder att det är islam som uppmuntrar till sånt. Spontant tänker jag att detta inte bör vara så svårt att förstå egentligen så vad är problemet? När vi muslimer t.ex ser västerlänningar leva på ett visst sätt inte väl går vi runt och säger att det är fel på kristendomen eller vad det nu kan vara?

För dessa spelar det alltså ingen roll vad ISLAM på riktigt står för eller vad de som förstår ISLAM säger utan hur vanligt folk agerar. Om jag säger att jag är kommunist och börja agera på vissa sätt så blir ju det inte kommunismens fel att jag gör det jag gör. Finns det mer basic matematik än detta egentligen?
Senast redigerad av TheSamePerson 2023-08-18 kl. 14:54.
Citera
2023-08-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Alltså det här är intressant på riktigt. Har folk bestämt sig för att någonting är på ett visst sätt så blir det i princip omöjligt att få dem att tänka på ett annat sätt.

T.ex skrev jag en tråd igår och bevisade hur riktigt tunga namn i den muslimska världen, alltså de som vet bäst och som försöker följa islam till punkt och pricka, inte tycker att terrorism eller att jaga folk, bränna kyrkor, råna eller förolämpa osv är på något sätt tillåtet inom islam men nej, de som tycker att islam är på ett visst sätt blir aldrig övertygade utan för dem att vissa folkgrupper elle individer agerar på ett visst sätt betyder att det är islam som uppmuntrar till sånt. Spontant tänker jag att detta inte bör vara så svårt att förstå egentligen så vad är problemet? När vi muslimer t.ex ser västerlänningar leva på ett visst sätt inte väl går vi runt och säger att det är fel på kristendomens eller vad det nu kan vara?

För dessa spelar det alltså ingen roll vad ISLAM på riktigt står för och vad de dom förstår ISLAM säger utan hur vanligt folk agerar. Om jag säger att jag är kommunist och börja agera på vissa sätt så blir ju det inte kommunismens fel att jag gör det jag gör. Finns det mer basically matematik än detta egentligen?

Exakt på samma sätt dömer muslimerna svenskarna, trots att bara en handfull personer bränner koraner.

Är det inte typiskt mänskligt beteende?
Citera
2023-08-18, 14:34
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Exakt på samma sätt dömer muslimerna svenskarna, trots att bara en handfull personer bränner koraner.

Utebliven debatt skapade detta kaos.
Citera
2023-08-18, 14:52
Medlem
Citat:

T.ex skrev jag en tråd igår och bevisade hur riktigt tunga namn i den muslimska världen, alltså de som vet bäst och som försöker följa islam till punkt och pricka, inte tycker att terrorism eller att jaga folk, bränna kyrkor, råna eller förolämpa osv är på något sätt tillåtet inom islam men nej, de som tycker att islam är på ett visst sätt blir aldrig övertygade utan för dem att vissa folkgrupper elle individer agerar på ett visst sätt betyder att det är islam som uppmuntrar till sånt. Spontant tänker jag att detta inte bör vara så svårt att förstå egentligen så vad är problemet? När vi muslimer t.ex ser västerlänningar leva på ett visst sätt inte väl går vi runt och säger att det är fel på kristendomens eller vad det nu kan vara?

För dessa spelar det alltså ingen roll vad ISLAM på riktigt står för och vad de dom förstår ISLAM säger utan hur vanligt folk agerar. Om jag säger att jag är kommunist och börja agera på vissa sätt så blir ju det inte kommunismens fel att jag gör det jag gör. Finns det mer basically matematik än detta egentligen?

Din rubrik är intressant och helt felaktig. Mängder av svenskar har ändrat uppfattning om islam. 2015 är ett viktigt årtal i den processen.
Citera
2023-08-18, 14:52
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000

Delvis men inte helt. Låt mig förklara.

Varken jag eller islam står bakom det som många muslimer gör när de "straffar" svenskar. Det är t.o.m löjligt och barnsligt för mig att man ens gör skillnad på t.ex en svensk, en tysk och en engelsman.

Skillnaden här dock är att Sverige som stat står bakom koranbränningen, om det nu att tillåta det räknas som "stå bakom", medan islam inte står bakom det många muslimer gör. Alltså förstår du skillnaden?
Citera
2023-08-18, 14:55
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaraxacumVulgare
Din rubrik är intressant och helt felaktig. Mängder av svenskar har ändrat uppfattning om islam. 2015 är ett viktigt årtal i den processen.

Haha good one måste jag erkänna. Du fick mig att småle faktiskt.
Citera
2023-08-18, 15:01
Medlem
Reguluss avatar
Jag förmodar att det beror på att islamofober har ingrodda fördomar, som det är svårt att bli av med över en natt.

Men på sikt bör naturligtvis det faktum att vi nu har många svenska muslimer som i de allra flesta fall lever ett ordnat och skötsamt liv leda till att vi i vart fall inte får fler islamofober.

Man är ofta räddast för det man inte känner. Detta gäller även islamofober.
Citera
2023-08-18, 15:06
Medlem
Jodå. Jag har ändrat mig. Förr tänkte jag att islam var som kristendomen. Lite extrema idioter hit och dit. Några av dom kanske är mer extrema än kristna.

Men nu är det tydligt att alla muslimer är sjuka i huvudet. Även dom som tror på Allah neutralt är en del av problemet.

Om dom inte aktivt säger emot våldet så är dom en del av problemet, vilket dom inte vågar eftersom dom blir mordhotade av just andra muslimer om dom gör det.

Och den inställningen ändrades inte av någonting annat än muslimernas beteende i världen och på hemmaplan.
Citera
2023-08-18, 15:10
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:

T.ex skrev jag en tråd igår och bevisade hur riktigt tunga namn i den muslimska världen, alltså de som vet bäst och som försöker följa islam till punkt och pricka, inte tycker att terrorism eller att jaga folk, bränna kyrkor, råna eller förolämpa osv är på något sätt tillåtet inom islam men nej, de som tycker att islam är på ett visst sätt blir aldrig övertygade utan för dem att vissa folkgrupper elle individer agerar på ett visst sätt betyder att det är islam som uppmuntrar till sånt. Spontant tänker jag att detta inte bör vara så svårt att förstå egentligen så vad är problemet? När vi muslimer t.ex ser västerlänningar leva på ett visst sätt inte väl går vi runt och säger att det är fel på kristendomen eller vad det nu kan vara?

För dessa spelar det alltså ingen roll vad ISLAM på riktigt står för eller vad de som förstår ISLAM säger utan hur vanligt folk agerar. Om jag säger att jag är kommunist och börja agera på vissa sätt så blir ju det inte kommunismens fel att jag gör det jag gör. Finns det mer basic matematik än detta egentligen?

Ja asså vill jag förstå hur kristendomen fungerar tittar jag inte på hur folk som säger sig vara kristna agerar, jag läser bibeln.
Samma sak gäller Islam, det finns folk som våldtar men som påstår sig vara muslimer. Bara läsa koranen istället så förstår man att det är fel.
Citera
2023-08-18, 15:12
Medlem
Nono.s avatar
Citat:

Det är väldigt enkelt. Hade inte muslimer sprungit runt och dödat folk till höger och vänster så hade alla utom psykopater öppet hatat islam. Det räcker med att läsa islams historia för att se hur sjuk ideologin är. Islam är vad muslimer gör. Men räcker inte det så läser man koranen och haditerna och då förstår man varför islam är så sjuk och pervers.

Den påhittade muhammed är enligt muslimerna den perfekta mannen och deras rättesnöre och förebild.
Han var bl a: Psykopat, pervers, våldtäktsman, mördare, stråtrövare, psykiskt sjuk, pedofil, svartsjuk, tjuv, oärlig, sadist, incestuös.

Hans sista ord var att förbanna judar och kristna. Islams slutmål är att alla som inte är muslimer ska dö.

De som har försökt följa islam till punkt och pricka i vår nutid är IS. De är de mest "fromma" muslimerna i världen.
Citera
2023-08-18, 15:13
Medlem
Nono.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Ja asså vill jag förstå hur kristendomen fungerar tittar jag inte på hur folk som säger sig vara kristna agerar, jag läser bibeln.
Samma sak gäller Islam, det finns folk som våldtar men som påstår sig vara muslimer. Bara läsa koranen istället så förstår man att det är fel.

Nej, enligt haditerna är det fullt tillåtet att våldta ickemuslimer.
Citera
2023-08-18, 15:17
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det finns visst 57muslimska länder.
Ta nu en titt på dessa och återkom om du tycker att något av dessa 57 länder verkar beboligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in