2025-09-15, 11:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ok så när säger om islamister att ”man kan förstås ifrågasätta deras slutsatser”, så påstår du att jag menar att ingen får ifrågasätta. Det är en grov misstolkning och visar snarare att du inte har förstått poängen i mitt resonemang.

Genom hela diskussionen har jag riktat in mig på något annat: att utmana er självbild. Ni vill gärna se er själva som de som alltid har rätt, vars sätt att se världen är det enda rimliga. Min kritik har inte handlat om att höja islam i sig, utan om att peka på er ovilja att acceptera att andra kan tänka annorlunda.

Det som verkar störa er mest är just detta: att jag hävdar att även andra perspektiv kan vara giltiga – vare sig det handlar om islamister eller, i andra sammanhang, ryssar. I stället för att möta det med sakliga argument reagerar ni med indignation.

Det blottar ett större problem: en västerländsk oförmåga att ens överväga möjligheten att man själv kan ha fel och att någon annan faktiskt kan ha rätt. Och så länge den självkritiken saknas kommer diskussionen alltid att landa i samma slutsats – att världen förväntas bekräfta er överlägsenhet, snarare än att ni på allvar försöker förstå andra.
Och återigen verkar du inte begripa vad det är du själv skriver.
Jo. Vi är medvetna om att vi kan ha fel, det är därför vi inte tvingar någon att följa oss. Du är fri att vara muslim om du vill, har du inte noterat det? Medans i dom muslimska länderna så TVINGAR dom folk att följa ledarnas syn på hur allt ska vara.
Är kristna i Afghanistan fria att vara kristna? Är ateister i Iran fria att vara ateister? Vilka är det som inte accepterar att andra tänker annorlunda?

Men återigen, tack för att du visar hur inskränkt muslimer tänker, nu vet vi alla att vi verkligen måste motarbeta islam här i Sverige.
Citera
2025-09-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och återigen verkar du inte begripa vad det är du själv skriver.
Jo. Vi är medvetna om att vi kan ha fel, det är därför vi inte tvingar någon att följa oss. Du är fri att vara muslim om du vill, har du inte noterat det? Medans i dom muslimska länderna så TVINGAR dom folk att följa ledarnas syn på hur allt ska vara.
Är kristna i Afghanistan fria att vara kristna? Är ateister i Iran fria att vara ateister? Vilka är det som inte accepterar att andra tänker annorlunda?

Men återigen, tack för att du visar hur inskränkt muslimer tänker, nu vet vi alla att vi verkligen måste motarbeta islam här i Sverige.

Men väst gör ju samma sak som tvingar folk till att inte ägna sig åt religiöst förtryck.
Citera
2025-09-15, 15:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Men väst gör ju samma sak som tvingar folk till att inte ägna sig åt religiöst förtryck.
Ja. Det är jättesynd om muslimerna. Det enda dom vill ha är frihet för alla. Frihet för alla ledande muslimer att tvinga andra att göra som dom vill.
Attans va elaka vi är som är så trångsynta som inte förstår att det är det mest rättvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in