2023-08-19, 08:50
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Du hade gjort likadant. Du är en apa själv.

Tror du inte att du skulle kunna hamna i en sits där du beter dig illa?

Hoppas du får lära dig en läxa.

Jag tycker du pratar väldigt fult om människor.

Jag är säker på att ni kommer få se hur ni dömer andra. Och få lite förståelse.. av kärlek. Gud är rättvis.

Är det kanske nån Kontrareaktionär? aktion från din sida. Ni är steget före som vanligt.

som har verkan framåt i tiden.
Du förstår säkert att det är kontraproduktivt och spelar dina "fiender" i händerna.

Och sätter dit dumma rasister som begår brott mot mänskligheten.

Bra där.

Jag hade inte blivit en aggressiv, lättkränkt apa om jag konverterade till Islam.

Vad yrar du om för övrigt?
Citera
2023-08-19, 09:18
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag hade inte blivit en aggressiv, lättkränkt apa om jag konverterade till Islam.

Vad yrar du om för övrigt?
Tror du att de här hjälper dem?

Jag menar hade du kommit vart de kommer ifrån så hade du fattat.

Nu råka det bli som så här. När det begav sig.
Du hjälper absolut ingen..

Kolla själv hur du skriver.
Så dumt.
Citera
2023-08-19, 09:27
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anal.Fabet
Ett bra inlägg.
I stället för att hitta fel på islam, så kan vi väl visa på fördelarna.
Så ge argument på vad Sverige tjänat på att fler och människor i Sverige har Islam som religion?
Kebabrestuaranger och mer jobb för polisen och socialen räknas inte som argument.
Jag "hittade Jesus"
Det har "de" bidragit med.

Genom att ha läst ur Koranen.
De här människorna gjorde mig mer nyfiken på Gud

Det gav mig gudsfruktan på ett annat sätt..

+ Mycket mer bra saker..
Det är viktigt att vi får se det från andra vinklar. Muslimerna har inte fel. De har rätt att må bra..
Citera
2023-08-19, 09:31
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Tror du att de här hjälper dem?

Jag menar hade du kommit vart de kommer ifrån så hade du fattat.

Nu råka det bli som så här. När det begav sig.
Du hjälper absolut ingen..

Kolla själv hur du skriver.
Så dumt.

Varför är det dumt om det stämmer?
Citera
2023-08-19, 09:43
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Varför är det dumt om det stämmer?
Jag vet inte hur uppbyggande det är att föra sig i såna ordalag.

Och det kanske stämmer för dig i vissa fall. Men det för inget gott med sig att bete sig så här. Försök tänka långsiktigt. Det viktigaste är att det står rätt till mellan dig och Jesus. Förhållandet till Gud.

Det finns ju urtrevliga muslimer. Finaste människor jag träffat. Helt underbara. Du kan inte ha sett mycket. Du verkar vara rasist.
Förblindad av nåt..

och även många pissråttor till sk kristna. Såklart.

Om du bara visste. Det är inte alltid de värsta svinen som för värsta livet. de "slugaste" rävarna sitter insnöade och paranoida innanför fyra väggar och målar phan på väggen. Säkert mycket avundsjuka..

Du ser inte de värsta felen på detta samhälle. Försök och ta hjälp av Jesus. Be han komma in i ditt liv..

Han är hjälp.
Senast redigerad av Ballooonie 2023-08-19 kl. 09:46.
Citera
2023-08-19, 09:56
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Det finns ju urtrevliga muslimer. Finaste människor jag träffat. Helt underbara. Du kan inte ha sett mycket. Du verkar vara rasist.
Förblindad av nåt..

Jag har också träffat trevliga muslimer. Jag har även haft två hundar som inte brydde sig ett dugg om katter. Förstår du min poäng?

Ja, jag är enligt din uppfattning "rasist" eftersom jag är rasmedveten. Alla normala människor är rasmedvetna.
Citera
2023-08-19, 10:00
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Jag har också träffat trevliga muslimer. Jag har även haft två hundar som inte brydde sig ett dugg om katter. Förstår du min poäng?

Ja, jag är enligt din uppfattning "rasist" eftersom jag är rasmedveten. Alla normala människor är rasmedvetna.
Nej jag förstår inte.
Jag tycker det är dumt.

Tro på vad Gud kan göra. Vi är 1.
Ge inte upp.

Det finns problem. Jag tror även du har brister. Tänk större. Ha lite högre tankar om Guds förmåga.

Jag har sett vilka underverk som an ske me människor. Vi tar hjälp. Nu..
Citera
2023-08-19, 10:01
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Jag vet inte hur uppbyggande det är att föra sig i såna ordalag.

Och det kanske stämmer för dig i vissa fall. Men det för inget gott med sig att bete sig så här. Försök tänka långsiktigt. Det viktigaste är att det står rätt till mellan dig och Jesus. Förhållandet till Gud.

Förblindad av nåt..

och även många pissråttor till sk kristna. Såklart.

Om du bara visste. Det är inte alltid de värsta svinen som för värsta livet. de "slugaste" rävarna sitter insnöade och paranoida innanför fyra väggar och målar phan på väggen. Säkert mycket avundsjuka..

Du ser inte de värsta felen på detta samhälle. Försök och ta hjälp av Jesus. Be han komma in i ditt liv..

Han är hjälp.

Du missbrukar föreställningen om att vända andra kinden till.
Citera
2023-08-19, 10:01
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Exakt på samma sätt dömer muslimerna svenskarna, trots att bara en handfull personer bränner koraner.

Är det inte typiskt mänskligt beteende?
Det är inte svenskar som bränner koranen.
Citera
2023-08-19, 10:03
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Nej jag förstår inte.
Jag tycker det är dumt.

Tro på vad Gud kan göra. Vi är 1.
Ge inte upp.

Det finns problem. Jag tror även du har brister. Tänk större. Ha lite högre tankar om Guds förmåga.

Jag har sett vilka underverk som an ske me människor. Vi tar hjälp. Nu..

Du förstår inte eftersom det är DU som är förblindad.

Gud verkar inte ha gjort några större underverk med dig.
Citera
2023-08-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förmodar att det beror på att islamofober har ingrodda fördomar, som det är svårt att bli av med över en natt.

Men på sikt bör naturligtvis det faktum att vi nu har många svenska muslimer som i de allra flesta fall lever ett ordnat och skötsamt liv leda till att vi i vart fall inte får fler islamofober.

Man är ofta räddast för det man inte känner. Detta gäller även islamofober.

Ja det fanns säkert fina människor och idéer inom Aum Shinrikyo, Davidianerna och Mansonfamiljen också men vad hjälpte det när resultatet blev som det blev? Som alltid när det gäller destruktiva sekter och religiösa påhitt.
Citera
2023-08-19, 10:33
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förmodar att det beror på att islamofober har ingrodda fördomar, som det är svårt att bli av med över en natt.

Men på sikt bör naturligtvis det faktum att vi nu har många svenska muslimer som i de allra flesta fall lever ett ordnat och skötsamt liv leda till att vi i vart fall inte får fler islamofober.

Man är ofta räddast för det man inte känner. Detta gäller även islamofober.

Nej, du har fel. Jag har blivit mer rädd för Islam ju mer jag har lärt mig om bajset. Ju fler verser jag läser, ju fler vittnen jag lyssnar på (ex-muslimer) ju värre tycker jag om skiten. Nu är jag inte direkt förtjust i någon religion, men Islam utmärker sig som den värsta av dem, med kristendomen som stark tvåa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in