• 1
  • 2
2023-08-16, 19:28
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
https://corren.se/nyheter/linkoping/...panik/r3m27m2l

"Flera av de ungdomar som var på plats under polisens insats på Stora torget i helgen är upprörda. 14-åriga "Amir" pepparsprejades och menar att polisens agerande var omotiverat – men medger samtidigt att han gick tillbaka till platsen efter att ha avvisats.
– Det var två som började bråka med varandra, men vi andra höll oss undan. Sen kom polisen, men då hade de som bråkat redan försvunnit. Polisen sa att vi skulle gå därifrån. Jag blev jätteförvånad, vi hade ju inte gjort något. Vi sa det till polisen. Då sa de att vi är avvisade från platsen och inte skulle komma tillbaka.
– Det var första gången jag blev avvisad, jag visste inte hur det gick till. Jag skulle ju bara hämta min påse med kläder. Istället tog poliserna fast mig och försökte brotta ner mig. Jag blev rädd och försökte knuffa bort dem. De höll fast mig och drog mig till bilen. De försökte sätta handbojor på mig och drog i mig. Jag sa att jag kan vända mig själv, men de började skrika. Då pepparsprejade de mig."

Ännu en oskyldig fotbollskille som blir orättvist behandlad av samhället, eller?
Någon som var där eller känner lille "Amir" eller hans bruchor?
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2023-08-16 kl. 19:32.
Citera
2023-08-16, 19:31
Medlem
Ja, stackars liten.. Som vanligt när polisen säger något ska de göra raka motsatsen.
Citera
2023-08-16, 19:31
Medlem
Ganonitos avatar
Helt rätt. Blatten skulle ha lyssnat på polisen. Att han skulle hämta sina kläder är bara en efterhandskonstruktion. Då hade han sagt det till polisen direkt.
Citera
2023-08-16, 19:35
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich

"Flera av de ungdomar som var på plats under polisens insats på Stora torget i helgen är upprörda. 14-åriga "Amir" pepparsprejades och menar att polisens agerande var omotiverat – men medger samtidigt att han gick tillbaka till platsen efter att ha avvisats.
– Det var två som började bråka med varandra, men vi andra höll oss undan. Sen kom polisen, men då hade de som bråkat redan försvunnit. Polisen sa att vi skulle gå därifrån. Jag blev jätteförvånad, vi hade ju inte gjort något. Vi sa det till polisen. Då sa de att vi är avvisade från platsen och inte skulle komma tillbaka.
– Det var första gången jag blev avvisad, jag visste inte hur det gick till. Jag skulle ju bara hämta min påse med kläder. Istället tog poliserna fast mig och försökte brotta ner mig. Jag blev rädd och försökte knuffa bort dem. De höll fast mig och drog mig till bilen. De försökte sätta handbojor på mig och drog i mig. Jag sa att jag kan vända mig själv, men de började skrika. Då pepparsprejade de mig."
Alltså det vi i Sverige kallar våldsamt motstånd.

Detta är ju ett brott som han begått. Och öppet erkänner i media. Då får ju glinet ta konsekvenserna.
Citera
2023-08-16, 19:40
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Då kanske svartskallen ska lära sig att lyssna på polisen istället, i Sverige respekterar vi polisen.
Citera
2023-08-16, 19:43
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2023-08-16, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich

Kaosblatten glömmer bort offerkoftan han tagit på sig, hur jäva efterblivna är dom här egentligen? man gråter först och erkänner att man återvänt trots att man avvisats, indianerna ror inte åt samma håll i den kanoten...

Pepparspray är för milt, det är dags för ordentliga batongslag över knäna, då blir det 2-3 veckors vila från kaosandet
Citera
2023-08-16, 21:39
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Alltså det vi i Sverige kallar våldsamt motstånd.

Detta är ju ett brott som han begått. Och öppet erkänner i media. Då får ju glinet ta konsekvenserna.

Det är ett barn som säkert inte är super bright. Sen blev det mycket läskigare än han kunnat förutse. Troligen lite grupptryck på det. Hoppas han lärt sig en läxa utan att hata polisen, som trots allt finns där även för honom när det behövs.
Citera
2023-08-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Då kanske svartskallen ska lära sig att lyssna på polisen istället, i Sverige respekterar vi polisen.
Horsverige i ett nötskal. Respektera staten tjuvens hantlangare? Aldrig!
Citera
2023-08-16, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
... i Sverige respekterar vi polisen.
Snacka för dig själv, svensk polis kan köra upp batongen i arslet
Citera
2023-08-16, 22:10
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Vilken efterbliven idiot. ”Ja, jag gjorde allt fel och kallade konstapeln ’mammaknullare’ men det är synd om mig för jag är ju kebabsvarvare”.
Citera
2023-08-16, 22:12
Medlem
Studsbolls avatar
Uppenbart har polisen gjort fel; de borde knackat honom i skallen med batongen istället. Upprepade gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in