2023-08-16, 22:17
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Horsverige i ett nötskal. Respektera staten tjuvens hantlangare? Aldrig!
Jo, polisen verkar ha väldigt svårt för att hitta en förtroendegivande mellanväg mellan brutalitet och dialog. Det blir oftast antingen eller. Jävla översittare och posörer. Tacka vet jag äldre snutar som betedde sig som riktiga poliser. Men och andra sidan så slapp de kaxiga kaosblattar.
Citera
2023-08-16, 22:25
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:

Är du en sån där solbränd figur som kastar sten på polisen också?
Citera
2023-08-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://corren.se/nyheter/linkoping/...panik/r3m27m2l

"Flera av de ungdomar som var på plats under polisens insats på Stora torget i helgen är upprörda. 14-åriga "Amir" pepparsprejades och menar att polisens agerande var omotiverat – men medger samtidigt att han gick tillbaka till platsen efter att ha avvisats.
– Det var två som började bråka med varandra, men vi andra höll oss undan. Sen kom polisen, men då hade de som bråkat redan försvunnit. Polisen sa att vi skulle gå därifrån. Jag blev jätteförvånad, vi hade ju inte gjort något. Vi sa det till polisen. Då sa de att vi är avvisade från platsen och inte skulle komma tillbaka.
– Det var första gången jag blev avvisad, jag visste inte hur det gick till. Jag skulle ju bara hämta min påse med kläder. Istället tog poliserna fast mig och försökte brotta ner mig. Jag blev rädd och försökte knuffa bort dem. De höll fast mig och drog mig till bilen. De försökte sätta handbojor på mig och drog i mig. Jag sa att jag kan vända mig själv, men de började skrika. Då pepparsprejade de mig."

Ännu en oskyldig fotbollskille som blir orättvist behandlad av samhället, eller?
Någon som var där eller känner lille "Amir" eller hans bruchor?

”Världens finaste kille, han är en förebild, nu har han förlorat förtroendet för samhället bla bla bla…

Så skrivs det nästan alltid när sådant här händer.

Varför hände detta ALDRIG mig och mina kompisar när vi unga.

Jo för att vi var skötsamma. Vi höll oss borta ifrån bråk och tjafs.

Vi bildade ett band och lärde oss att spela.
Vi spelade fotboll tennis på sommaren och bandy och ishockey på vintern. Vi åkte skidor vi fixade med cyklarna mopederna byggde lådbilar byggde kojor.

Vi var snälla trevliga och väluppfostrade.
Ingen av oss blev kriminell eller hade kriminella värderingar.

Vi spelade musik på äldreboenden på privata fester i det lilla samhället vi växte upp i. Då var vi väldigt unga.

Det var faktiskt så att gamla tanter och gubbar tyckte om oss. Vi ställde aldrig till med problem.

Men det var ett annat Sverige en annan tid.
Och det var på landsbygden.

Än idag spelar vi de gamla låtarna ibland när vi träffas. Idag har vi vuxna barn som alla är skötsamma som heller aldrig hade problem med samhället eller polisen när de var barn.

Vart är detta landet på väg.
Citera
2023-08-16, 22:42
Bannlyst
Nämnde Aftonbladet någonstans att han är en talang på fotboll ?
Citera
2023-08-16, 22:44
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:

Jaså? Det är det ju du i ett nötskal.
Citera
2023-08-16, 23:19
Medlem
elbels avatar
Finns redan en tråd om snyftartiklar
Citera
2023-08-16, 23:21
Medlem
Undrar om det varit samma ton ifall Amir hetat Arvid. Jag skyller inte på polisen då jag inte vet exakt vad som inträffat men en 14 åring är ändå ett barn som saknar konsekvenstänk. Nog hade det räckt med handfängsel i värsta fall.
Citera
2023-08-16, 23:22
Medlem
snooper123s avatar
Klart han får panik. Det är meningen så att han inte kan skada poliserna.
Citera
2023-08-16, 23:32
Medlem
Chariters avatar
https://www.instagram.com/reel/Cv7xv...RlODBiNWFlZA==

Det är den här lille grabben det är synd om då?
Citera
2023-08-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://corren.se/nyheter/linkoping/...panik/r3m27m2l

"Flera av de ungdomar som var på plats under polisens insats på Stora torget i helgen är upprörda. 14-åriga "Amir" pepparsprejades och menar att polisens agerande var omotiverat – men medger samtidigt att han gick tillbaka till platsen efter att ha avvisats.
– Det var två som började bråka med varandra, men vi andra höll oss undan. Sen kom polisen, men då hade de som bråkat redan försvunnit. Polisen sa att vi skulle gå därifrån. Jag blev jätteförvånad, vi hade ju inte gjort något. Vi sa det till polisen. Då sa de att vi är avvisade från platsen och inte skulle komma tillbaka.
– Det var första gången jag blev avvisad, jag visste inte hur det gick till. Jag skulle ju bara hämta min påse med kläder. Istället tog poliserna fast mig och försökte brotta ner mig. Jag blev rädd och försökte knuffa bort dem. De höll fast mig och drog mig till bilen. De försökte sätta handbojor på mig och drog i mig. Jag sa att jag kan vända mig själv, men de började skrika. Då pepparsprejade de mig."

Ännu en oskyldig fotbollskille som blir orättvist behandlad av samhället, eller?
Någon som var där eller känner lille "Amir" eller hans bruchor?

Bra att polisen får veta att samhället (journalisterna) har ögonen på dem. Svensk polis har oftast bra omdöme och agerar professionellt, men om allt de får höra är den typ av hejarop de får av pöbeln här på Flashback så kan de bli lika omdömeslösa som amerikanska polisen. Droppen som startade de stora upplopp som har skett i Sverige, både på 1800-talet i Stockholms fattigkvarter, och nu på senare år i invandrartäta förorter, har oftast varit något polisen har gjort. T.ex. att de har skjutit någon som uppfattas som försvarslös, eller att de har gett tillstånd till något som uppfattas som rasism.
Senast redigerad av guru1966 2023-08-16 kl. 23:43.
Citera
2023-08-17, 00:53
Medlem
Onanikrems avatar
En 14åring som slåss med polisen och sedan -Buhu de pepparsprayade mig och bojade mig.. buhuu..
Patetiskt!
Citera
2023-08-17, 00:57
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Då kanske svartskallen ska lära sig att lyssna på polisen istället, i Sverige respekterar vi polisen.

Hade Amir uppträtt på samma sätt i Saudiarabien så hade han nu varit död och begraven.
Varför är svenska polisen så förbannat veka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in