• 1
  • 2
2023-07-28, 23:59
Medlem
invandrar-leffes avatar
Efter att ha blivit varnad för vad jag skulle klassa ett litet humoristiskt instick med glimten i ögat så måste jag ställa frågan om fb beslutat att varje antydan till lättsinne hårt måste bestraffas med varning?
Jag vet att mängder med inlägg raderas utan att varnas och ställer mig frågan vad som gör mitt inlägg i tråden Hur lyckas folk ta sönder sin mobilskärm? så allvarligt att det förtjänar varning?

Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
För att travestera Socker Conny, med ett schysst järnrör slår man vilken mobilskärm som helst med häpnad

Om moderaten inte delar min syn att detta är OnT och med glimten i ögat så borde väl en enkel radering räcka som åtgärd!? Varning framstår som overkill.
Jag har nog hamnat på moderatens svarta lista så med detta klagomål riskerar jag väl att kfkas men i så fall vill jag ändå framföra min åsikt att om flashbacks policy ändrats borde reglerna uppdateras med ett klargörande att endast allvarliga inlägg är tillåtna.
Är det så att vissa forum är helt humorbefriade så borde naturligtvis även detta meddelas användarna.

korrespondens:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Hur lyckas folk ta sönder sin mobilskärm?
Citat:
För att travestera Socker Conny, med ett schysst järnrör slår man vilken mobilskärm som helst med häpnad

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

TS frågar hur man lyckas ha sönder sin mobilskärm och jag svarar på detta lite humoristiskt men ändå OnT.
Nu sitter jag ju inte på din sida av skrivbordet men det här framstår som en av de hårdast utdömda varningarna i Flashbacks historia. Jag känner iaf inte till något motsvarande som varnats.
Har ni ändrat policy?

Vad var det i just det här specifika fallet som gjorde att ni valde att varna det istället för att som ofta radera det?

Hälsningar,
Leifi

Hej! Tack för ditt pm.

Gränsen mellan att bara radera eller radering + varning är ingen skarp gräns, såklart. I det aktuella fallet bedömde jag att inlägget var helt Ot, därav varningen.

Med vänlig hälsning,
Moderator

Tack för ditt tack.
Menar du på allvar att du anser att det är helt Ot trots att trådens frågeställning handlar om hur man har sönder mobilskärmar och svaret besvarar specifikt den frågan?
Jag känner ju inte till din arbetsbelastning och press från ledning och kanske familj, katt, svärmor och hund och så men även om du har en svår dag känns det extremt hårt utdömt här. Jag har aldrig sett på maken men vet däremot att mängder med inlägg som verkligen är ren rappakalja går fritt från varning och bara raderas.
Jag läste nyligen ett inlägg i tråden: (FB) Trolleri är tillåtet, men vad är troll? där någon hävdar:
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Ett inlägg med glimten i ögat kan lyfta en tråd brukar admin säga ibland, och det gynnar tråden att den är rolig. Så allt behöver inte vara stelt.

Det här inlägget som varnades kan väl sägas vara med glimten i ögat.
Nu vet jag ju inte om skribenten som citerades ovan har rätt eller ej men ändå.
Om detta lilla lite humoristiska instick inte gillas av jourhavande mod så får jag väl bara gilla läget om det raderas men varnas . . .
Nej nu är jag besviken på flashback och onöjd med den här varningen.

/Leifi

Hur kan du på fullaste allvar tycka att ditt inlägg är OnT? Socker Conny och järnrör. Slår en mobilskärm med häpnad. Jösses.

Ts har en frågeställning. Håll dig till den. Nej, allt behöver inte vara stelt men ditt inlägg är bara trams.

Med vänlig hälsning,
Moderator

Den här diskussionen verkar befinna sig i ett dödläge utan någon möjlig väg framåt.
Jag konstaterar att du verkar tycka att mitt inlägg är alldeles synnerligen klandervärt medans jag anser att varningen verkar oproportionerligt och asymetriskt sett till mängder av andra inlägg av betydligt mer destruktiv karaktär som normalt bara raderas utan varning.
Jag ser ingen poäng i att låta mig nedtryckas längre och din skräpförklaring av mig har gått fram så istället för att låta stämningen fortsätta sin vandring söderut så får jag väl får ta upp detta med flashbacks klagomur.

Med besviken hälsning,
Användare
Citera
2023-07-29, 00:05
Medlem
Riddarhusets avatar
Jag tror inte du drabbas så ofta så att du kn se en trend.
Och att jämföra andras banningar med ens egna funkar inte.
Jag har själv upplevt att jag har drabbats av den typen av varningar, men va fan - jag köper det numera.
Blir det för mycket så blir ju forumet oseriöst.
det räcker med alla konspirationsidioter, vaxxinhatare, rysstroll, trumpälskare, rasister, främlingsfientliga som finns.
Citera
2023-07-29, 00:48
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Du måste vänta till mod gett klartecken att starta tråd eller att hen inte tar bort varning, ett avslut. Var är mods avslut? Ärendet är pågående.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Jag tycker nog att vår "diskussion" utan tvekan nått vägs ände.
Att en moderat måste ge klartecken för att man ska få klaga kan väl ändå inte stämma!?
Det låter ju som något man kunde vänta sig i Nordkorea men här i yttrandefrihetens högborg?

Ja ja, det är väl bara stupstocken eller bannlysning som återstår för min del då om jag inte kfkas av den här moderaten först.
Senast redigerad av invandrar-leffe 2023-07-29 kl. 00:55.
Citera
2023-07-29, 02:05
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Nu får du lov att tala ur skägget!
Var i instruktionen står det att moderaten ska "avsluta"?
Vad menar du med att "ärendet är pågående"? jag har ju blivit varnad en gång, antyder du att det kommer fler varningar pga det aktuella inlägget?

Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Mod gjorde rätt! Du gick off-topic.

Du svarar ju inte på mina frågor!
Jag vet inte om du medvetet ljög eller om du ägnande dig åt önsketänkande i din iver att tysta min rättmätige protest men det är beklämmande att man ska behöva mötas av ett så här osolidariskt beteende från användarekollektivet när man utnyttjar sin rätt att framföra sin åsikt.
Citera
2023-07-29, 02:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Det är helt meningslöst att klaga på varningar. De kommer ALDRIG inse att de haft fel angående något någonsin. Man skriver bara att de ska ta livet av sig och går vidare.

Har aldrig någonsin sett att en varning tagits tillbaka eller att mods gjort fel, någonsin.

Mods är fattiga hjon som jobbar gratis för att de får stånd över tanken att ha någon sorts kontroll i deras fattiga syrefattiga liv.

Stämmer inte. Jag har fått varningar borttagna två gånger.
Citera
2023-07-29, 03:37
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Jag tycker nog att vår "diskussion" utan tvekan nått vägs ände.
Att en moderat måste ge klartecken för att man ska få klaga kan väl ändå inte stämma!?
Det låter ju som något man kunde vänta sig i Nordkorea men här i yttrandefrihetens högborg?

Ja ja, det är väl bara stupstocken eller bannlysning som återstår för min del då om jag inte kfkas av den här moderaten först.

Du kan inte få KFK av en mod.
Citera
2023-07-29, 03:52
Medlem
Neroxxs avatar
En varning är ju endast en varning, visst det är drygt som fan. Såvida det inte är en felaktigt varning så är det väl dock svårt att klaga. Sen kan man dock försöka ha en dialog med aktuell mod där man kan försöka förklara sin ställning. De flesta regelbrott har väl potencial att generera varning. Det lär väl hända för merparten av användare att de drar på sig någon varning, man får försöka hålla sig till reglerna. Det bästa är väl dock att försöka ha en dialog, annars är det bara att klaga på som du gör här. Utan att ha någon insyn så är min spontana gissning att det är sällan en varning återkalas, mods kan gärna flicka in om det stämmer eller ej.
Citera
2023-07-29, 04:08
Medlem
fjollciggs avatar
Moderatorerna ersätts ”snart” av AI

Citat:
Efter att ha blivit varnad för vad jag skulle klassa ett litet humoristiskt instick med glimten i ögat så måste jag ställa frågan om fb beslutat att varje antydan till lättsinne hårt måste bestraffas med varning?

Jag har inte läst berörda inlägg, men ditt användarnamn osar INTE ”glimt” i ögat, utan snarare näve, hammare, sten etc…

Citat:
Jag vet att mängder med inlägg raderas utan att varnas och ställer mig frågan vad som gör mitt inlägg i tråden Hur lyckas folk ta sönder sin mobilskärm? så allvarligt att det förtjänar varning?

Vem läser ens en tråd med den rubriken?

Citat:
Om moderaten inte delar min syn att detta är OnT och med glimten i ögat så borde väl en enkel radering räcka som åtgärd!?

Ja, men ibland är man droppen som kortsluter säkringen och utlöser bannhammaren. Det är ba’ å tugga i sig, som all övrig skit. Jag blir också kränkt. Det blir alla.

Citat:
Varning framstår som overkill.

Ja, lite overkill, ja. Lite som…?

Citat:
Jag har nog hamnat på moderatens svarta lista

Nä…

Citat:
så med detta klagomål riskerar jag väl att kfkas men i så fall vill jag ändå framföra min åsikt att om flashbacks policy ändrats borde reglerna uppdateras med ett klargörande att endast allvarliga inlägg är tillåtna.

Va?

Citat:
Är det så att vissa forum är helt humorbefriade så borde naturligtvis även detta meddelas användarna.

Zzzz…
Senast redigerad av fjollcigg 2023-07-29 kl. 04:11. Anledning: Sats i laddhålet
Citera
2023-07-29, 08:04
Hutlöst hård varning. Kul inlägg som ingen borde kunna ta illa vid sig av.
Citera
2023-07-29, 08:50
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
...

Jag tycker det är helt rätt och jag hade gärna sett fler varningar och avstängningar för liknande beteenden.

Jag har noll intresse av att höra andras klämchecka humor. Jag tycker enbart inlägg likt det du skrev är besvärande och kastar bort min tid. Har man behov av humor så finns det humorforum för det. Jag fattar inte alls varför så många har ett behov av att ständigt skoja till det, fast jag vet att det är ganska vanligt.

Nä du, helt rätt med varning och avstängning om du inte lägger av med beteendet är något jag hade röstat för om jag fått chansen. Trådarna blir så mycket mer lättlästa utan trams.
Citera
2023-07-29, 08:53
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hutlöst hård varning. Kul inlägg som ingen borde kunna ta illa vid sig av.

Jag tyckte inte det var roligt - vi alla tycker så klart olika. Jag tog inte illa vid mig av det, men om jag läser om varför människor har sönder sina mobilskärmar så vill jag läsa om det, inte någons skämt som inte över huvud taget ens har som ansats att besvara frågeställningen.

Det är för mig lika störande som att läsa ex. en artikel om cyklar och behöva titta på en annons om senaste avsnittet av någon komediserie där någon råkar kasta sin cykel i sjön mitt i artikeln. Det är enbart besvärande för mig.
Citera
2023-07-29, 09:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Om moderaten inte delar min syn att detta är OnT och med glimten i ögat så borde väl en enkel radering räcka som åtgärd!? Varning framstår som overkill.
Jag har nog hamnat på moderatens svarta lista så med detta klagomål riskerar jag väl att kfkas men i så fall vill jag ändå framföra min åsikt att om flashbacks policy ändrats borde reglerna uppdateras med ett klargörande att endast allvarliga inlägg är tillåtna.

korrespondens:

Det där är ett jättebra exempel på hur många användare tror att ett inlägg blir on topic bara för att man har med ett ord i inlägget som förekommer i rubriken.

Ditt inlägg är helt off topic oavsett att ordet mobilskärm finns med och det har därför ingen som helst koppling till
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Grejen med trollande är att det sällan.tillför något. Ett inlägg som är on topici och med glimten i ögat kan lyfta en hel tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in