2023-06-16, 19:36
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor7
Flashback borde få en rejäl konkurrens nu! Både pga. det du är inne på, men också för att mods ska stänga varenda jävla tråd för de hittar någon jävla detalj i sina absurda "regelverk". Yttrandefrihet, eller hur... 🤢 Dessutom bajsnödiga besserwisser-snubbar som jämt ska kränka folk över minsta lilla detalj. Nä kasst har det blivit!

Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Denna sida har blivit skämt mot vad tanken med FB var.. 2002 (tror jag det var när jag kom hit så var det perfekt men på senare tid så räcker fel bokstav nästan till att du ska få smisk på fingrarna och är det en som inte får nämnas som har personligt agg då åker du på allt.. Har ett par sådana gastar som ständigt ska smiska tass.

(kommer nog få skit för detta inlägg)

Tror FB sakta men säkert håller på att ta livet av sig om inget drastiskt händer (tror inte just du det så är det helt ok och inget jag tänker sitta och tjabba om så citera inte)
Borde dyka upp alternativ, där man kan välja själv vilka forumkategorier som ska dyka upp i motsvarande "nya ämnen", en blockfunktion, m.m...
Citera
2023-06-16, 19:43
Medlem
PerniWhas avatar
Det får vara hur oseriöst som helst så länge man håller sig inom regelverket. Förstår inte frågan.
Citera
2023-06-16, 19:47
Medlem
Inte så länge du kan titta motparten djupt i ögonen och säga ett rakt ”Nej!”
Citera
2023-06-16, 20:18
Medlem
Neroxxs avatar
Det går att vara oseriös och humoristisk sålänge man håller sig till ämnet. Om man inte gör det så är det off-topic och då det spelar det ingen roll ifall det är seriöst, oseriöst eller humoristiskt. Så håll er inom ämnet så går det att vara precis som du behagar. Som jag ser det så handlar allt om off-topic fråga vilket känns som den regel som bryts mest.
Citera
2023-06-16, 20:22
Medlem
jugbandbluess avatar
håller med din andemening, det var roligare förr
Citera
2023-06-16, 20:34
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Låter oerhört lamt. Grejen med humoristiskt trollande är många gånger att gränsen mellan allvar/skämt ska vara svår att urskilja.

Flashback är som bäst när allt sker allvarligt i en sandlåda.
Grejen med trollande är att det sällan.tillför något. Ett inlägg som är on topici och med glimten i ögat kan lyfta en hel tråd.
Citera
2023-06-16, 20:39
Medlem
Jag är också lite kluven. Å ena sidan kan ju humorinlägg som är träffsäkra vara väldigt roliga även om de är tramsiga eller lite OT, men samtidigt drunknar ju forumet i OT och trams redan som det är och vem ska bedöma vad som är roligt egentligen? Det bästa sättet att höja kvalitén är nog att ännu mer försöka stävja tramset och då ryker nog en del (i mina ögon) schyssta humorinlägg också, tyvärr.
Citera
2023-06-16, 20:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Ibland får jag, antagligen likt många andra, en impuls/ingivelse att skriva något humoristiskt eller på annat sätt okonventionellt i en tråd där en mycket allvarlig diskussion pågår. Ska verkligen alla inlägg av den typen vara hänvisade till humorforumet? Det får mig att känna mig intellektuellt hämmad och det är väl inte en känsla man vill få på ett forum som säger sig stå för "yttrandefrihet på riktigt"? Varför har Flashback sådan nolltolerans för trams och humor? Etiketten "autistisk" tenderar att missbrukas en del i olika sammanhang men här tycker jag faktiskt den är relevant. Forumets själva struktur återspeglar helt enkelt inte hur en debatt, ett samtal eller en diskussion förs i verkliga livet. Kommentarer på det? Hur kan man göra Flashback mer mänskligt?

Du får vara hur humoristisk du vill men du måste självklart hålla dig till topic.
Citera
2023-06-16, 20:56
Medlem
Joakwims avatar
Modereringen var helt klart mer lämplig förr. Typ innan 2013. Nåt sånt. Trådar i stil med flashbackville, jag känner att jag måste gräva ett hål, kalle anka tar syra och tänker på bajs m.fl händer inte längre. Inte moderna tappningar därav heller. Beror iaf delvis på nazimoderering.

Det är en jävla censurfest.
Citera
2023-06-16, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
ja de verkar varit bättre stämning om man läser gamla trådar typ 2005-2013. sen blev de mer skit nödig moderation där dom raderar allt för o känna sig duktiga :P

Citat:
Ursprungligen postat av Tor7
Flashback borde få en rejäl konkurrens nu! Både pga. det du är inne på, men också för att mods ska stänga varenda jävla tråd för de hittar någon jävla detalj i sina absurda "regelverk". Yttrandefrihet, eller hur... 🤢 Dessutom bajsnödiga besserwisser-snubbar som jämt ska kränka folk över minsta lilla detalj. Nä kasst har det blivit!

Har precis samma bild av detta som ni.

Trådar papperskorgas i de allra flesta fall som att moderatorerna letar ursäkter för att papperskorga trådar.

Moderatorernas beteende har skapat en antagonism, emellan forum och användare. Därtill har aktiviteten minskat kraftigt här, det finns redan konkurenter, Twitter till exempel. Jag tror att anledningen till att många skribenter lämnar är modereringen de senare åren...
Citera
2023-06-16, 22:34
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Ibland får jag, antagligen likt många andra, en impuls/ingivelse att skriva något humoristiskt eller på annat sätt okonventionellt i en tråd där en mycket allvarlig diskussion pågår. Ska verkligen alla inlägg av den typen vara hänvisade till humorforumet? Det får mig att känna mig intellektuellt hämmad och det är väl inte en känsla man vill få på ett forum som säger sig stå för "yttrandefrihet på riktigt"? Varför har Flashback sådan nolltolerans för trams och humor? Etiketten "autistisk" tenderar att missbrukas en del i olika sammanhang men här tycker jag faktiskt den är relevant. Forumets själva struktur återspeglar helt enkelt inte hur en debatt, ett samtal eller en diskussion förs i verkliga livet. Kommentarer på det? Hur kan man göra Flashback mer mänskligt?
Problemet är inte att EN person "skojar till det".. Utan att nästan ingen tanke är unik. Så om någon tycker det är värt en rolig kommentar så tycker garanterat tiotals eller hundratals detsamma. Dvs samna sak som med OT-kommentarer. Får de stå kvar handlar snart tråden om något annat.
Citera
2023-06-16, 22:50
Medlem
nerdnerds avatar
När jag ännu en gång ser samma sunkna rasistskämt i Astronomi om svarta hål, osäkrar jag min pistol.
/tacksam för städandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in