Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-27, 18:19
  #1
Medlem
https://samnytt.se/restaurang-i-kalm...0st%C3%A4ngdes

Uncle Restaurang i centrala Kalmar stängdes under onsdagen efter att en livsmedelsinspektion avslöjat omfattande matsnusk. Bland annat matlagning på golvet och personal som inte tvättar händerna.
– På senare tid har vi tyvärr behövt stänga fler restauranger än vanligt, säger livsmedelsinspektören Adam Jönsson till Samnytt.

Någon som ätit där?
Citera
2023-07-27, 18:24
  #2
Medlem
franges avatar
Du glömde någon detalj...
Citat:
Restaurangen drivs av syrier som kommit till Sverige under migrantkrisen. Under tisdagen genomförs en oanmäld inspektion av tre kommunala livsmedelsinspektörer.

Kommunen har dessförinnan fått in klagomål om restaurangen. Personer uppges sova i restaurangen, det ligger sopor och avfall utanför den och boende i fastigheten berättar att det kommer upp olja och matrester ur avloppet i deras duschar.

Det livsmedelsinspektörerna möts av är en smärre chock med en lång rad avvikelser från livsmedelslagen.
Och nej, har tack och lov aldrig satt min fot där, eller ätit där.
Citera
2023-07-27, 18:25
  #3
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfisaorgel
https://samnytt.se/restaurang-i-kalm...0st%C3%A4ngdes

Uncle Restaurang i centrala Kalmar stängdes under onsdagen efter att en livsmedelsinspektion avslöjat omfattande matsnusk. Bland annat matlagning på golvet och personal som inte tvättar händerna.
– På senare tid har vi tyvärr behövt stänga fler restauranger än vanligt, säger livsmedelsinspektören Adam Jönsson till Samnytt.

Någon som ätit där?
Såg ju riktigt fräscht ut på bilderna. Vem fan vill äta syrisk mat?
Citera
2023-07-27, 18:27
  #4
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Gick in och kollade på deras hemsida. Första man möts av är rätten "Lammseptt". Bara det är en stor varningsflagg.
Citera
2023-07-27, 18:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Gick in och kollade på deras hemsida. Första man möts av är rätten "Lammseptt". Bara det är en stor varningsflagg.


Eller ”en hel fisk” vad i helvete hahahah är de så deras meny ser ut?
Citera
2023-07-27, 18:33
  #6
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Gick in och kollade på deras hemsida. Första man möts av är rätten "Lammseptt". Bara det är en stor varningsflagg.

Alla sorters septt är ju fantastiskt gott.

Dock brukar jag hålla mig ifrån ställen som skyltar med att de serverar halalmat.
Citera
2023-07-27, 18:38
  #7
Medlem
Verkar vara svårt att driva restaurang där. Enligt Google Street veiw har det varit 6 olika namn på stället sedan 2009.
Ginos, El Greco, Södra grill, Mediterra restaurang, Al-Shabha och senast Uncle.

Målgruppen de senaste åren verkar ha varit Kalmars arabiska enklav.
Citera
2023-07-27, 18:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenfylld
Många "starta-eget-bidrag" och reportage i lokalmedia om driftiga Invandrare som gått i stöpet.

Vill inte minnas att jag sett något om dessa verksamheter i lokalpressen. Bor man i Kalmar och ser hur det utvecklas så finns det numera två Kalmar som lever sida vid sida. Svenne-Kalmar och arab-Kalmar.

Däremot la ryggradslösa Barometern ut det på sin Facebook varvid dålig stämning uppstod i kommentarerna och artikeln togs ner efter en stund.

https://www.kalmarnyheter.se/kalmar/...a-kommentarer/
Citera
2023-07-27, 19:10
  #9
Avstängd
Satan va fräscht, tamam sylta
Citera
2023-07-27, 20:08
  #10
Medlem
Razkolnikows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfisaorgel
https://samnytt.se/restaurang-i-kalm...0st%C3%A4ngdes

Uncle Restaurang i centrala Kalmar stängdes under onsdagen efter att en livsmedelsinspektion avslöjat omfattande matsnusk. Bland annat matlagning på golvet och personal som inte tvättar händerna.
– På senare tid har vi tyvärr behövt stänga fler restauranger än vanligt, säger livsmedelsinspektören Adam Jönsson till Samnytt.

Någon som ätit där?

Jag åt lunchbuffé i den lokalen för ett halvår sedan ,eller så.Då var det dock någon slags medelhavsinspirerad meny ,typ grekisk-libanesisk crossover.
Inte direkt något att skriva hem om rent smakmässigt,men det dög som bukfylla.
Jag har under c:a 2,5 år dagligen åkt förbi på vägen till jobbet ,och det som slagit mig är att det verkar vara nya ägare med jämna mellanrum och regelbundna namnbyten på restaurangen.Säkert 3-4 ggr under nämnda period.Är det fråga om pop-up verksamhet för tvätt av knarkpengar eller vilar det någon sorts förbannelse över byggnaden ifråga ? 🤔
Citera
2023-07-27, 20:44
  #11
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
De skiter väl i vad inspektörerna och några jävla föreskrifter säger, de kör ju så här hemma i deras länder så det funkar ju här med - tänker de.

Komiken är fullständig när man går in på deras sida på fejjan och ser hur vackert allt verkar.

Sen kommer de här tomtarna och stänger ner skiten omgående

Edit: tillägg,
Flera av mina bekanta från MENA länder dras med magproblem och släpper gaser som stinker död - det förvånar mig inte med deras slags mathållning och inköp (halal-butiker som fuskar där med) och besök hos kusinens resturang när de trycker i sig produkter som är gamla, stinker bajs redan innan de går ur arslet och tillagas under hygienskt kontrollerade former...
__________________
Senast redigerad av WhenAllLightDies 2023-07-27 kl. 20:49.
Citera
2023-07-27, 20:49
  #12
Medlem
Äntligen 100% autentiskt jallamat och dom stänger ner krogen..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback