Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-27, 23:47
  #13
Medlem
Eastwings avatar
Det var på tiden att detta sunkhak fick stänga.
Flera hantverkare har berättat om hur mat legat på köksgolvet och att man även återanvänt vissa delar av fettet från fettavskiljaren när man saknat stekfett.
Citera
2023-07-28, 08:36
  #14
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Rätt sjukt att personer som har drivit en sådan restaurang får fortsätta om de rättar till bristerna. Borde ju krävas ett personligt tillstånd för restaurang som man kan bli av med permanent, likt körkort. Har man haft ett så här äckligt ställe borde man aldrig få syssla med att laga mat åt andra igen.
Citera
2023-07-28, 15:20
  #15
Medlem
Ex SD riksdagsledamot och bloggare Thoralf A skriver idag på sin blogg att restaurang Uncle är öppen igen för er som vill avnjuta Mellanösterns bästa matkultur.
Citera
2023-07-29, 19:02
  #16
Avstängd
53280s avatar
Dessa Syrier som har för pestat tillvaron för oss Svenskar. EN av orsakern att jag undviker arabiska Restaurang. Deras kultur har en del goda maträtter, men det där med hygien är en sak dom inte klara av.
Citera
2023-07-29, 19:47
  #17
Moderator
Pontiac-Garages avatar
OT raderat. Invandrartäta områden i Kalmar är ej topic.

Mod.
Citera
2023-07-29, 19:56
  #18
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Får byta namn till Sunkel.

Apropå tråden så stod 2 meter "halalkyckling" i vita boxar, en hel rull-pall, mitt på gatan där jag bor i måndags. Det finns inte ens en restaurang på den gatan? 3 timmar senare stod den kvar på gatan, i 18 graders värme.
Citera
2023-07-29, 22:05
  #19
Medlem
Körde förbi restaurangen ikväll och överraskande nog var den öppen, samt att de hade gott om kunder. Hur kan den redan ha fått öppna? Har de redan hunnit åtgärda allt samt utbilda personalen? Har väl bara gått ett par dagar sedan beslutet fattades att stänga restaurangen - och de kan väl omöjligt hunnit med att fixa allt så snabbt (och dessutom få livsmedelsinspektions godkännande)?

Edit: Läste nu kommentaren ovan... helt otroligt att de redan hunnit öppna igen, samt att folk besöker restaurangen. Men antar att det är 1) folk som inte läst tidningen, 2) syrier/kompisar/släkt som skiter i det.

Edit 2: De har fått klartecken från kommunen: https://www.barometern.se/kalmar/eft...ar-fatt-oppna/
__________________
Senast redigerad av extrovert 2023-07-29 kl. 22:13.
Citera
2023-07-29, 22:56
  #20
Medlem
Är det denna restaurang Expressen skrev om idag 29/7?

Lagade mat på golvet – restaurang stängs

Citat:
En död skalbagge i bröd, bristande handhygien och mattillagning på golv – det är några av de brister Kalmar kommuns livsmedelsinspektörer fann på en restaurang i veckan.
– Det var väldigt smutsigt och en rad brister, säger livsmedelsinspektören Jan Ekelid.
Beslut fattades om att omedelbart stänga restaurangen i tisdags, men två dagar senare drogs beslutet tillbaka.
Citera
2023-07-29, 23:03
  #21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razkolnikow
Jag åt lunchbuffé i den lokalen för ett halvår sedan ,eller så.Då var det dock någon slags medelhavsinspirerad meny ,typ grekisk-libanesisk crossover.
Inte direkt något att skriva hem om rent smakmässigt,men det dög som bukfylla.
Jag har under c:a 2,5 år dagligen åkt förbi på vägen till jobbet ,och det som slagit mig är att det verkar vara nya ägare med jämna mellanrum och regelbundna namnbyten på restaurangen.Säkert 3-4 ggr under nämnda period.Är det fråga om pop-up verksamhet för tvätt av knarkpengar eller vilar det någon sorts förbannelse över byggnaden ifråga ? 🤔
När startbidraget tar slut så stänger man & några kusiner tar över med nytt startbidrag. Rinse and repeat.
Citera
2023-07-29, 23:11
  #22
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Eller ”en hel fisk” vad i helvete hahahah är de så deras meny ser ut?
Tittar du noga så ser du att fisken är photoshoppad, syns tydligt på den grillade kycklingen också
Citera
2023-07-29, 23:18
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Tittar du noga så ser du att fisken är photoshoppad, syns tydligt på den grillade kycklingen också
WTF? Det är ju samma bakgrund Bra jobbat, Fluffen!
Obehagligt att "vem som helst" kan laga mat och sälja även efter anmärkning. Borde finnas en tydlig brännmärkning (nej, jag menar inte bokstavligen).
__________________
Senast redigerad av Cheekytita 2023-07-29 kl. 23:29. Anledning: Snyggt spanat Fluffen!
Citera
2023-07-29, 23:26
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Tittar du noga så ser du att fisken är photoshoppad, syns tydligt på den grillade kycklingen också

Helt galet..

Vidrigt iaf! Man ser ju skallen på fisken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback