2023-07-14, 17:07
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Det där med att ta hand om kärringen känner jag igen mig så jävla mycket i, och det är ohållbart och lika bra att skiljas. Varje ledighet var det mitt jobb inte bara att gå upp i gryningen med barnen utan sen att roa dem och dessutom se till att hon hade kul. Vet inte varför en del har så jävla svårt att roa sig själva men de är ingen man kan leva med.
Det där är en skitkärring.
Man ska göra det klart att man som karl minsann har saker att stå i.
Altan ska göras ren, häck ska klippas och gräs också i all oändlighet. Gäller att överdriva arbetsuppgifterna.
Plus att vi ska grilla varje dag! Bara där har vi halva dagen inplanerad i "förberedelse".
Gnäller tanten så gormar du om marinaden du håller på att få ihop.
Citera
2023-07-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad har ni för tips för överlevnad?

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?

Många gör felet att ”jobba” på semestern. Då ska man vila vara lat och umgås med familjen.
Inga krav att renovera huset besöka alla släktingar, låta barnens kompisar ständigt sova över. Inga jobbsamtal inga stora husprojekt.

Bara vila ta sovmorgon lata sig varje dag. Inga galna husprojekt eller annat slitsamt.
Citera
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?

Låter som hon inte respekterar dig. Höj rösten och säg emot om hon aldrig är nöjd.
Citera
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Dig vi kommer att läsa om i framtiden hur du tog livet av hela din familj
Du låter inte direkt som en stabil familje far
Citera
Medlem
Alla dessa jävla betamän som blir ihop med psykiskt labila kvinnor. Inse att ni mår bättre som singlar än att leva med dessa monster.
Citera
2023-07-14, 17:12
Medlem
Carexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Alkohol!
Du blir gladare när du dricker häcken. Och frugan kan till slut tröttna på att du är full jämt och begära skilsmässa

Det finns barn med.
Tycker Du då att mer alkohol är en bra väg?

Jag tror att trådstarten är fejk; den är en travesti på fördomar folk kan ha om män inför semestern.
Jag jobbar i en mansdominerad bransch; ingen uttrycker sig sådär; tvärtom.
Mina gubbar har inte många (om ens någon) h, de är ganska nöjda och uttrycker att de tycker om sina barn.
Citera
2023-07-14, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Skilj dig låter det som.

😂😂😂 jag håller med dig. Låter förfärligt.
Men allt handlar om hur man fostrar barnen och att föräldrarna är överens.

Frågar barnen efter något ska man svara.

Jag ska prata med mamma/pappa om det.

Barnen ska tidigt hjälpa till med vad de kan.
De tycker faktiskt om det. De är en del av familjen. Gnälliga skrikiga och barn som spiller kladdar och sölar har man själv fostrat dem till.

Det handlar om föräldraskap ansvar kärlek och rimliga krav.
Citera
2023-07-14, 17:20
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Nåt är ju fel i relationen.
kanske på dig verkar det som eller?
Citera
2023-07-14, 17:21
Medlem
Citat:
Finns väldigt få kollon för 3 och knappt 5 åringar.
Varför skaffade du ens barn och familj om du hatar dem?
Skilj dig och sluta leva i misär? Varför slösar du bort ditt liv. Fattar ingenting.
Skilj dig och ha barnen varannan vecka, verkar ju vara det du vill?
Citera
2023-07-14, 17:22
Medlem
Någon skrev bygg en lådbil. En bra idé. 👍 Bygg en koja i trädgården. Håll er hemma. Att åka till äventyrsland nöjesfält går bort. Trängsel köer och mycket folk.

Gör något annorlunda. Köp en darttavla luftpistol umgås med barnen. Lek och busa med dem.

Använd inte semestern till en massa stora projekt. Ta dagen som den kommer.

Sov i tält i trädgården berätta spökhistorier
spela olika spel familjespel kubb boccia.
Engagera barnen annars blir de urtråkiga och då blir de gnälliga bråkar och retar varandra.

Ha inte för stora visioner och krav.
Citera
2023-07-14, 17:24
Medlem
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Skilsmässa? Du är värd bättre mannen.
Citera
2023-07-14, 17:25
Medlem
fittleifs avatar
Jag är så jäkla nöjd när jag läser sådant här att jag och sambon beslutade oss att aldrig skaffa barn, verkar ta enormt på krafterna och känns inte värt det. Min bror och hans fruga har 3 barn, verkar vara ett helvete mestadels.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in