2023-07-14, 15:31
Medlem
rolemodels avatar
Vad har ni för tips för överlevnad?

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?
Citera
2023-07-14, 15:32
Medlem
krautbrains avatar
Skilj dig låter det som.
Citera
2023-07-14, 15:37
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?

Engagera dig med din familj. Gör saker med barnen, drick inte alkohol. Du vet inte när du ser din sambo eller barn igen, olyckor och sjukdomar kan komma närsom.

Åk och bada med familjen, ut i naturen, det finns massor att hitta på, vad gjorde du själv på sommarlovet när du var barn?
Citera
2023-07-14, 15:38
Medlem
Börja med några djupa andetag. Se till att alla grillattiraljer finns hemma, och öppna en öl.
Sen kan du börja fundera på om du vill lägga några altanbräder idag, eller i morgon, klippa några kvistar i häcken eller måla lite staket.

Allt är lugnt sålänge öl och grillkol finns hemma.
Citera
2023-07-14, 15:38
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Usch jag var med om det där för ett antal år sedan. Vedervärdigt. Jag sa stopp och redan innan kommande sommar så hade vi delat på oss. Det kommer aldrig på tal om att bli hunsad igen. Du får lära dig av denna läxa och säg stopp. Visa att du också har semester! Funkar det inte så avsluta förhållandet som någon skrev.
Citera
2023-07-14, 15:40
Medlem
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Jag håller med snubben som prata om grill och öl. Sedan kan du ju hitta på lite grejer och åka på äventyr med
Citera
2023-07-14, 15:41
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Alkohol!
Du blir gladare när du dricker häcken. Och frugan kan till slut tröttna på att du är full jämt och begära skilsmässa
Citera
2023-07-14, 15:43
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Engagera dig med din familj. Gör saker med barnen, drick inte alkohol. Du vet inte när du ser din sambo eller barn igen, olyckor och sjukdomar kan komma närsom.

Åk och bada med familjen, ut i naturen, det finns massor att hitta på, vad gjorde du själv på sommarlovet när du var barn?

Detta, fast tvärtom. Drick inåt helvete med alkohol. Alkoholen gör dig avslappnad och i harmoni med nuet. Du behöver det. Då blir det lättare att stå ut med allt djävulskap och tjat som det låter att du utsätts för.
Citera
2023-07-14, 15:45
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica

Dricker självklart inte då jag har barn och är äldre än 15.
Hur menar du engagera dig för familjen? Jag servar med allt jag kan, mat, underhållning, utflykter, alla leksaker du kan tänka dig, ett hus, en trädgård, resor, går ut i skogen varje dag (vi bor ”naturskönt”). Och så det basala, pengar->mat osv osv.
men det är ändå gnäll och bråk 24/7 med ungarna.

Nått tips på annat ”engagemang”? Eller kanske jag som missförstod.
Citera
2023-07-14, 15:46
Medlem
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Väx upp?
Ett tips bara. Hur jävla omogen kan en person vara?
Citera
2023-07-14, 15:47
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Väx upp?
Ett tips bara. Hur jävla omogen kan en person vara?

Utveckla gärna ditt tankesätt.
Citera
2023-07-14, 15:48
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Dricker självklart inte då jag har barn och är äldre än 15.
Hur menar du engagera dig för familjen? Jag servar med allt jag kan, mat, underhållning, utflykter, alla leksaker du kan tänka dig, ett hus, en trädgård, resor, går ut i skogen varje dag (vi bor ”naturskönt”). Och så det basala, pengar->mat osv osv.
men det är ändå gnäll och bråk 24/7 med ungarna.

Nått tips på annat ”engagemang”? Eller kanske jag som missförstod.

Lär barnen något nytt, typ fiska, laga mat med dig, tälja något, uppvakta din sambo, lyssna på henne. Tälta en vecka med familjen på annan ort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in