2023-07-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Alla dessa jävla betamän som blir ihop med psykiskt labila kvinnor. Inse att ni mår bättre som singlar än att leva med dessa monster.

👍👍👍

Trasigt gods. Typiskt kvinnor. Allt ska göras NU PÅ EN GÅNG. långa listor ”att göra”. Det som de tycker är viktigt. Det ska göras på deras vis.
Då kan de f@n göra det själv. Tidsoptimister.
Citera
2023-07-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Dricker självklart inte då jag har barn och är äldre än 15.
Hur menar du engagera dig för familjen? Jag servar med allt jag kan, mat, underhållning, utflykter, alla leksaker du kan tänka dig, ett hus, en trädgård, resor, går ut i skogen varje dag (vi bor ”naturskönt”). Och så det basala, pengar->mat osv osv.
men det är ändå gnäll och bråk 24/7 med ungarna.

Nått tips på annat ”engagemang”? Eller kanske jag som missförstod.

Hur många barn har du?

Alkohol är ett gift som bör undvikas till varje pris.

Bättre att du tar en paus från familjen och gör det DU verkligen vill och behöver göra.
Citera
2023-07-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Vilka konstiga liv en del lever. Jag har varit gift flera gånger och är nu änka sedan årskilliga år. Mina barn är vuxna och mina barnbarn bor någon annan stans.
Det enda jag kan säga är att ingen av mina män hade uthärdat att hunsas som TS. Om jag hade bråkat med dem så hade jag fått stryk och det omedelbart.
Om jag hade tjatat på honom så hade han bara gått ut och sedan ställt till med bråk när han kom hem. Full eller inte.
Men semester borde vara någonting att njuta av. Kanske familjer har för mycket åtaganden. Massor av prylar och stora hus. Missnöje resulterar i tjat och gnäll. Alla har för mycket att göra.

Jag håller med dig.

Märkliga liv och prioriteringar många gör.

Åka på semester kan man göra och ska huset målas om låter man en målarfirman göra det.
Det är ju utmärkt att låta någon annan göra det under semestern. Har man inte råd ska man inte köpa hus eller så köper man ett tegelhus så slipper man att måla.
Citera
2023-07-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
👍👍👍

Trasigt gods. Typiskt kvinnor. Allt ska göras NU PÅ EN GÅNG. långa listor ”att göra”. Det som de tycker är viktigt. Det ska göras på deras vis.
Då kan de f@n göra det själv. Tidsoptimister.

Instämmer. Och de själva ska inte göra det tunga jobbet utan de vill att mannen ska göra det alternativt hyr de in någon. Och sen bara klagomål...nä fruntimmer skall hållas kort.
Citera
2023-07-14, 17:33
Medlem
SnutteFia03s avatar
Låter som att sambon kör med dig lite väl mycket, det är ju ändå din semester menar jag? Visst att umgås med familjen kan jag förstå, men renovera och greja kan du väl skjuta på tills i höst eller nåt?
Citera
2023-07-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Börja ställ motkrav på tanten och var tydlig med att du behöver andrum. Och stå upp för dig själv!

Har haft turen att slippa såna där förhållanden, men flera jag känner är totalt ägda av sin kvinna.
Fattar inte hur det går till? De blir liksom sakta nermalda tills det inte finns nåt Jag kvar.

Just så ska man göra. Frugan kan storstäda hela huset putsa alla fönster rensa ut alla gradrober
Ställa upp på sex alla dagar flera gånger.

Laga extra god mat sköta ALL markservice.
Det är ju det män innerst inne vill.

Kärringarna kräver ju långa listor på vad vi män ska göra för att de ska bli nöjda och lyckliga.
Citera
2023-07-14, 17:40
Medlem
musicbangers avatar
Beror väl på vad du har sagt tidigare. Är det saker som du skjutit upp på så är det lika bra att göra det asap och sen slappna av. Försök snacka med frugan och ev. barnen om dom inte är för unga men barn är barn och dom är irriterande sketungar. Har du skaffat barn så är det ditt ansvar att ta hand om dom så gott du kan och du hamnar efter i prioriteringslistan.
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Vilka konstiga liv en del lever. Jag har varit gift flera gånger och är nu änka sedan årskilliga år. Mina barn är vuxna och mina barnbarn bor någon annan stans.
Det enda jag kan säga är att ingen av mina män hade uthärdat att hunsas som TS. Om jag hade bråkat med dem så hade jag fått stryk och det omedelbart.
Om jag hade tjatat på honom så hade han bara gått ut och sedan ställt till med bråk när han kom hem. Full eller inte.
Men semester borde vara någonting att njuta av. Kanske familjer har för mycket åtaganden. Massor av prylar och stora hus. Missnöje resulterar i tjat och gnäll. Alla har för mycket att göra.
Det här inlägget säger mer om vem du är som person och vilka personer du väljer att gifta dig med.
Senast redigerad av musicbanger 2023-07-14 kl. 17:43.
Citera
2023-07-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ja det är beklagligt att du skaffat familj när du inte verkar vilja ha en.

Han kanske valde fel kvinna ungarna kanske blev gnälliga pga hennes sätt att fostra dem.
Citera
2023-07-14, 17:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad har ni för tips för överlevnad?

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?
Varför talar du inte om för din kvinna hur verkligheten ser ut? Du kommer aldrig att göra allt det där du räknade upp, så säg det!
Citera
2023-07-14, 17:45
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Just så ska man göra. Frugan kan storstäda hela huset putsa alla fönster rensa ut alla gradrober
Ställa upp på sex alla dagar flera gånger.

Laga extra god mat sköta ALL markservice.
Det är ju det män innerst inne vill.

Kärringarna kräver ju långa listor på vad vi män ska göra för att de ska bli nöjda och lyckliga.

Haha det sa jag inte! Man vill väl dra sitt strå till stacken?
50/50 låter väl rimligt om man är två
Minus nån del man kan slänga på barnen
Citera
2023-07-14, 17:49
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Haha det sa jag inte! Man vill väl dra sitt strå till stacken?
50/50 låter väl rimligt om man är två
Minus nån del man kan slänga på barnen
50/50 är ju helt omöjligt, hur ska då frugan hinna sola?
Citera
2023-07-14, 17:49
Medlem
Har en fd vän som är i samma sits som ts, dock inte bara på semestern utan även på alla lediga dagar också. Jag sa till honom att han måste säga ifrån, han gjorde det sen fick han aldrig mer umgås med mig 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in