2023-07-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Finns väldigt få kollon för 3 och knappt 5 åringar.
Var bor du någonstans?
Här kommer några tips:
https://www.expressen.se/mama/barn-b...t-helt-gratis/
Citera
2023-07-14, 16:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuxi
Var bor du någonstans?
Här kommer några tips:
https://www.expressen.se/mama/barn-b...t-helt-gratis/
Men vad är problemet egentligen?
Jag har barn i samma ålder.
Idag har jag tagit bort lite ogräs och klippt gräset, fyllt plaskpoolen åt ungarna och ligger nu i skuggan med en bärs och ska snart grilla nått så avancerat som korv.
Jag lider inte!
Citera
2023-07-14, 16:50
Citat:
Vad har ni för tips för överlevnad?

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?
Var noga med att förklara att du har semester för att kunna koppla av och slippa arbete, det är vad semester är till för. Men att hon gärna får spendera sin semester på att jobba ihjäl sig.
Annars kan du bara säga att du får en bättre semester av att åka utomlands 1-2 veckor för dig själv.
Citera
2023-07-14, 16:52
Medlem
Citat:

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?
Drick öl. Lösningen på allt.
Citera
2023-07-14, 16:52
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Skilj dig låter det som.

Exakt! Vem fan är det som gnäller egentligen?!

Skämt åsido, skilj dig låter det som.
Citera
2023-07-14, 16:55
Medlem
Giant Squids avatar
Varför ska man tvinga på extra umgänge med barnen för? Jag hade blivit galen om mina föräldrar hängt över axeln för mycket annat än på gemensamma resor. Det är under den tiden man som barn skapar kontakter och nätverkar med andra i liknande ålder. Testar gränser ich utforskar världen. Många tycker det är jobbigt med en alltför engagerad förälder som måste överumgås när den själv har tråkigt.
Bättre för pappan att bygga en mancave i garaget och hänga lite mer kvalitetstid med sina egna polare istället. Kärringen kommer man ju ändo se tillräckligt utav dagligen.
Citera
2023-07-14, 17:00
Medlem
StigEngstroms avatar
Kärringar tillåter inte nått mancave i garaget där man kan fly fru och barn, åtminstone inte dagtid när alla är vakna.
Nej, öl och små projekt i trädgården är vad som gäller för pappor att komma undan.
Citera
2023-07-14, 17:01
Medlem
Jag hatar den här årstiden. Har druckit öl konstant i flera veckor nu. Orkar inte göra nåt. Allt är ändå för dyrt för att det ska vara nån mening med det. Hatar att vara ute när det är varmt så jag sitter och läser böcker. Vill nån mig något kan dom återkommer i september när det går att andas igen.

Tack och lov har jag inga barn, ingen trädgård och bilen är ändå paj, så den måste jag inte köra med ändå. Får väl se när jag orkar fixa den.
Citera
2023-07-14, 17:01
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

En f.d. kollega med familj och barn sa varje år: "Har man fru, barn och ett normalt jobb har man semester 48 veckor per år istället för endast 4 veckor".

Kanske ett mindset att anamma? Kanske lättare att tänka så?
Citera
2023-07-14, 17:02
Bannlyst
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Haha du får dricka dig full så kommer du inte märka av så mycket
Citera
2023-07-14, 17:03
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det där med att ta hand om kärringen känner jag igen mig så jävla mycket i, och det är ohållbart och lika bra att skiljas. Varje ledighet var det mitt jobb inte bara att gå upp i gryningen med barnen utan sen att roa dem och dessutom se till att hon hade kul. Vet inte varför en del har så jävla svårt att roa sig själva men de är ingen man kan leva med.
Citera
2023-07-14, 17:04
Ja det är beklagligt att du skaffat familj när du inte verkar vilja ha en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in