Citat:
Ursprungligen postat av
Czn00
Dom sitter och tjurar och pratar om lagar och regler för att dom precis begår skattebrott, betala era jävla förmånskatt och sluta blåsa staten och eran arbetsgivare......
Jag betalar mina 4500kr och är nöjd med min förmånsbil, sluta juda er, sen kan AG begära vafan dom vill, har du läst avtalet du har skrivit på för tjänstebilen? jag är ganska säker på att dom har utrymme för sånt här.
Du är bara en idiot om du tror att en servicebil är en förmån
A men då kan vi hantverkare lämna in bilen så för du åka med rensslangarna till avloppen i din bil-
Du får hämta på vår firma.
Många hantverkarbilar går reggade som lastbil dessutom, får bara ha två säten. ofta bättre stötdämpare bak.
Försökte köra fyra ikeagarderober med tillbehör i min privata golf en gång men då gick dämparna i botten och det bara skrapade efter en vägbula så jag och kompisen fick slänga in hälften i skogen, lämna av grejerna och åka tillbaka för att hämta upp det.
Min hanverksbil har kraftiga fästen så när jag kör maskiner som där den ena väger strax över hundra kilo så kan den fästas. Det och en massa mer grejer skulle aldrig gå att köra i din fjantiga "Förmånsbil".
Du får gärna bråka hur mycket du vill om det här,, Jag kan tala om att det ofta är slitsamt och i bland en del stress med allt bilköande som en idiot som du aldrig har förstånd att ta hänsyn till. men om du vill åka och hämta allt och hålla koll på det medans jag sätter mig i ditt hem och tar en kopp kaffe så länge så varsågod.
En del människor alltså, klarar inte av att se helheten och tror att dom är smarta när dom i själva verken framstår som helt tvärt om.
Privat så vill inte jag åka en meter i min servicebil i och det vill inte min fru heller.
Uppe på det så tjänar vi hälften mot många vi är och jobbar hos så håll käften... är du så jävla dum att du på riktigt tror på att vi skulle jobba kvar om vi skulle betala för den fina förmånen att få äran att glida i servicebil inkletad i Fogmassa, betong, en del farligt klet exempel Blandat med mindre partiklar av folks avföring.
Ta en som jobbar på Anticimex tex. kan ju ha ägg från kackerlackor och all möjligt skit. Detta gäller även vi hantverkare som ju fan river och är överallt.
Antigen är du ett roll eller otroligt jävla dum i huvudet. om du bara visste vilken skit man är och håller på med i bland. Tänk själv för fan. Allt som händer i samhället. jag har grejat med lägenheter och hus där folk dött och legat i olika grad. Den stanken kan ligga kvar länge och inget du vill ha i nån bil.
men vi har ju lärt oss att se psykologiskt vem som är idiot eller inte när man är ute på jobb. En sån som dig läser jag av på en halv sekund. Kan tala om att du blir bemött exakt som du förtjänar.
Som man bäddar får man ligga.
Tror du verkligen på att om vi hantverkare som kanske tjänar runt 32 lax men då minus 4500 skulle stanna på våra jobb... man tjänar ju för fan mer att sitta i kassan på affären i sådan fall.