Citat:
Ursprungligen postat av
whogivesafuck
En hel del kan mycket väl ligga som en kollektiv bestraffning. Rötägg som missbrukar något finns alltid, och då straffar man de som sköter sig mer än bra.
Jobbat på ställe där när jag började var helt OK att på bensinkortet även plocka med en korv eller dricka utan att någon brydde sig. Chefen hade full förståelse eftersom dagarna kunde vara väldigt lugna.
Så en dag kunde någon idiot inte låta bli att börja handla cigaretter också.
Då tog det slut. Bensinkortet gick plötsligt bara att köpa bensin på. Kunde fan inte ens handla torkarblad när det behövdes.
15 pers sköter sig och en ställer till det så alla drabbas.
Exakt så är det ju. man kan ju utnyttja det lite men man får ju göra det med förstånd. När du säger det japp vi råkade ut för samma sak på en firma med 16 man.
Allt gick fint sen hade nån tagit ut liknade tio YES (Bland annat det var mer liknade) som det inte fanns någon förklaring till under året och en annan en borrmaskin och massa verktyg.
Då tog det helt stopp. Det dumma är ju att man kan ju råka ut för saker, man behöver ett poster som (Som man ska ha i bilen mes som man så klart inte har just då så klar). Eller en mås skiter en mitt på huvet eller något annat av allt som kan hända. jag tycker man ska ha sätt att köpa en liter nedkylt vatten dagar när det är närmare trettio och har jag firma så ska det finnas peng till sånt till gubbarna.
Det hade jag gjort eller åkt ut till gubbarna med en kall dricka och en ostmacka eller en kanelbulle. och sagt är det så här kallt få ni ta en paus , sätt er i skuggan och drick något.
man ska ju ge och ta i samförstånd, men många i jag håller ju på och är sura och mer jävlas känns det som och det är därför jag inte vill jobba inom bygg längre. man jobbar ju som juden som avrättas annars. man ska ju arbeta ihjäl sig mer... och det är inte någon vänlig attetyd längre. ^
^man är som en slav mer, ja välbetald slav.
Jag tycker att man kan vara lite snälla med varandra och visa omtanke. I dag blir det som att man blir straffad även om man sköter sig till punkt och pricka. Har trettio år i denna bransch så jag vet vad jag snackar om. ja vet att andra branscher och har det tufft ja. Så är det, och facket lägger sig platt det man tar upp. byt arbetsgivare tycker dom på mantra. Man tar in hos en ny så visar det sig att han är ännu värre.
Nä dra åt helvete, jag går på A-kassa nu och har fan ingen lust att sätta min fot på det här igen.
Fast själva yrket är superkul och jag är duktig på det. nä fuck off.