2023-06-28, 22:59
Medlem
Flaskhalsats avatar
Peta i dig 10mg oxycontin så är det nog inga problem med smärtan under fem timmar.
Citera
2023-06-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Snälla nån… Ifrågasatte bara att det skulle vara vanligt att ta blå inför en tatuering. Horunge är ditt uttryck, jag nämnde personen vid hans offentliga namn.

Låter inte som att du har lika schysst röka som jag med tanke på din attityd.

Skiter fullständigt i opiater och till skillnad från dig avråder jag skarpt från dessa, vad är felet med det?

Ts efterfrågar smärtlindring och jag påminner om att den lilla smärtan man har är överkomlig, jag säger vidare att man lever på minnen. Tror du håller med mig innerst inne. Love you!
Haha men din jäkla tomte.. Okej jag ber om ursäkt för min attityd, misstolkade kanske det där med blattelito lite. Men han är de facto en horunge, så att fråga folk om man kanske är vän med honom är inte så snällt. Tycker jag :-) mitt röka är för tillfället inte det bästa nä, kan bidra till mitt trötta humör ja. Men duktigt stukad är jag. Därför håller jag med om ditt peace’n’love snack om minnen. Älskar dig är väl att ta i men du får ha en trevlig kväll kompis. Ps: blåa (benzo) vet jag inte var du fick in i bilden, tramadol snacka jag om hela tiden - vilket är opiater. Vilket hjälper mot smärta. Och i samma inlägg varnade o avrådde jag ts från att ta det. Som sagt ts efterfrågade en SUBSTANS mot smärta, vissa har låg smärttröskel och vill dämpa smärtan, de får man respektera. Tjolahopp
Citera
2023-06-28, 23:18
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannesdotter
No pain är slutsåld. Vågar man sig på amerikanska hemsidor?
Krämen innehåller Piroxikam, Ibuprofen, och Diklofenak. De två senare finns som tablett receptfritt. Diklofenak finns även som kräm, receptfritt.

För övrigt gällande Diklofenak i krämform innebär det en kraftig miljöpåverkan. Dessutom anses det inte absorberas så bra som tillverkarna påstår.
Voltaren gel är en populär storsäljare som marknadsförs flitigt. Läkemedelskommittén i Gävleborg går nu ut och avråder helt från användning av det smärtstillande medlet på grund av dess miljöpåverkan. Kurera ringde upp läkaren Björn Ericsson som är ordförade i kommittén.
https://kurera.se/lakare-avrader-fra...skadar-miljon/

Som svar på frågan. Det är olagligt att köpa receptbelagda läkemedel från utlandet. Om du sedan "vågar" är en annan sak, men det kan vara bra att ha i åtanke.

Edit, det verkar som tablett Diklofenak numera är receptbelagt.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-06-28 kl. 23:20.
Citera
2023-06-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Haha men din jäkla tomte.. Okej jag ber om ursäkt för min attityd, misstolkade kanske det där med blattelito lite. Men han är de facto en horunge, så att fråga folk om man kanske är vän med honom är inte så snällt. Tycker jag :-) mitt röka är för tillfället inte det bästa nä, kan bidra till mitt trötta humör ja. Men duktigt stukad är jag. Därför håller jag med om ditt peace’n’love snack om minnen. Älskar dig är väl att ta i men du får ha en trevlig kväll kompis. Ps: blåa (benzo) vet jag inte var du fick in i bilden, tramadol snacka jag om hela tiden - vilket är opiater. Vilket hjälper mot smärta. Och i samma inlägg varnade o avrådde jag ts från att ta det. Som sagt ts efterfrågade en SUBSTANS mot smärta, vissa har låg smärttröskel och vill dämpa smärtan, de får man respektera. Tjolahopp

Älskar dig som sagt också! IRL skulle vi knappast skälla på varandra, det kan du lita på.

Men oavsett tar man inte ”smärtstillande” för en tatuering, gör man det vet man inte vad smärta innebär.

Självklart kan opiater hjälpa, men vad fan?! Ska man pumpa heroin för en tatuering? Tramadol likaså, då ger man i min världsbild fan i att tatuera sig. Låter nog tjatig men enda rimliga är nån öl eller holk/joint isåfall för avslappning och de 5h man ska vara social.

Just den sociala biten är vad jag tycker är jobbigt förövrigt.

Men du älskade medborgare, jag gör som du och lägger mig till sängs. Har trots allt några uppdrag imorgon. Nu tänder jag den sista roachen.

Kram på dig!
Citera
2023-06-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Krämen innehåller Piroxikam, Ibuprofen, och Diklofenak. De två senare finns som tablett receptfritt. Diklofenak finns även som kräm, receptfritt.

För övrigt gällande Diklofenak i krämform innebär det en kraftig miljöpåverkan. Dessutom anses det inte absorberas så bra som tillverkarna påstår.
Voltaren gel är en populär storsäljare som marknadsförs flitigt. Läkemedelskommittén i Gävleborg går nu ut och avråder helt från användning av det smärtstillande medlet på grund av dess miljöpåverkan. Kurera ringde upp läkaren Björn Ericsson som är ordförade i kommittén.

Ytterligare en medicin man absolut bör undvika om man dricker alkohol, diklofenak alltså.
Citera
2023-06-28, 23:22
Medlem
UtvisaFlers avatar
Citat:
Hej! Dimor tänkte jag ta innan sittningen oavsett, detta då jag har IBS och helst vill undvika krångel med magen. Jag kommer inte våga äta innan sittningen iallafall. Det kanske är dumt då man vill vara pigg och någorlunda uthållig under sittningen men vågar inte äta eftersom magen kommer krångla. Sabla IBS.

Men jag vill sondera efter något som sänker smärtan, att liksom hålla ut utan att vika sig. Hoppas där finnes något.

Prova att dricka te kokat på Kratomblad.
Citera
2023-06-28, 23:27
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ni med erfarenheter, finns någon substans man kan ta för att minska smärtan eller är det bara att fortsätta härdas ut 2023? Erfarenhet av kortare sittning enbart, ej någon längre.

Givet det faktum att det inte påverkar slutresultatet vill säga.

Tack på förhand för tips!

Marcus
Vart på kroppen ska du tatuera dig?
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag håller fullkomligt med din mamma. Lyssna inte på mig, men lyssna på henne!!!

Ps. Sen vet jag vilka jobb du inte kan få…
Hört talats om skjorta och kavaj?
Citera
2023-06-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Som svar på frågan. Det är olagligt att köpa receptbelagda läkemedel från utlandet. Om du sedan "vågar" är en annan sak, men det kan vara bra att ha i åtanke.

Fy helvete, vad händer med den svenska läkarkåren. De förbjuder ju bannemej allt? Så Diklonefak uttag utan recept är härmed ett minne blott? Otroligt!
Citera
2023-06-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Ps: blåa (benzo) vet jag inte var du fick in i bilden, tramadol snacka jag om hela tiden - vilket är opiater. Vilket hjälper mot smärta. Och i samma inlägg varnade o avrådde jag ts från att ta det.

Skönt med ditt förtydligande…Du vet jag hatar tabletter och tar inte ens Alvedon frivilligt. Tabletter i pulverform är en annan sak, har nog dragit i mig det mesta genom åren, (tyvärr skall sägas) men fan inte verifierade tabletter .

Skönt att höra att vi inte har något hat oss emellan.

Sen för att återigen koppla till tråden, fan Marcus. Härda ut, smärtan du är rädd för är ingenting jämfört med riktig smärta. Ska inte säga att det känns speciellt att få skallen inslagen med ett basebollträ (det känns inte) dock känns det rejält när man några dagar senare vaknar på intensiven.
Fan, gnälla över en tatuering… Marcus, du kirrar detta utan sketna mediciner!
Citera
2023-06-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Hört talats om skjorta och kavaj?

Låter nästan som att du känner mig. Lika kul varenda sommar när skjortorna och kavajerna byts ut mot tisha.
Citera
2023-06-28, 23:41
Medlem
Citat:
Älskar dig som sagt också! IRL skulle vi knappast skälla på varandra, det kan du lita på.

Men oavsett tar man inte ”smärtstillande” för en tatuering, gör man det vet man inte vad smärta innebär.

Självklart kan opiater hjälpa, men vad fan?! Ska man pumpa heroin för en tatuering? Tramadol likaså, då ger man i min världsbild fan i att tatuera sig. Låter nog tjatig men enda rimliga är nån öl eller holk/joint isåfall för avslappning och de 5h man ska vara social.

Just den sociala biten är vad jag tycker är jobbigt förövrigt.

Men du älskade medborgare, jag gör som du och lägger mig till sängs. Har trots allt några uppdrag imorgon. Nu tänder jag den sista roachen.

Kram på dig!
🫶🏻
Är absolut beredd att hålla med dig på alla punkter, men tycker var man gör vad den vill med sin kropp, efterfrågar man substans mot smärta så ger jag mitt bästa tips. Med en varning. Så får man avgöra själv sen. 18-årsgräns här. Lite självdisciplin får man ha.
Smaklig ryg! Får väl tända upp en till här med.
Kram o godnatt
Citera
2023-06-28, 23:46
Medlem
Citat:
Skönt med ditt förtydligande…Du vet jag hatar tabletter och tar inte ens Alvedon frivilligt. Tabletter i pulverform är en annan sak, har nog dragit i mig det mesta genom åren, (tyvärr skall sägas) men fan inte verifierade tabletter .

Skönt att höra att vi inte har något hat oss emellan.

Sen för att återigen koppla till tråden, fan Marcus. Härda ut, smärtan du är rädd för är ingenting jämfört med riktig smärta. Ska inte säga att det känns speciellt att få skallen inslagen med ett basebollträ (det känns inte) dock känns det rejält när man några dagar senare vaknar på intensiven.
Fan, gnälla över en tatuering… Marcus, du kirrar detta utan sketna mediciner!
Håller med dig, fuck tabletter. Ts fixar detta galant utan. En holk sativa och han skrattar sig igenom det.
No hate hombre 👊🏼
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in