Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-06-28, 21:28
Medlem
Ni med erfarenheter, finns någon substans man kan ta för att minska smärtan eller är det bara att fortsätta härdas ut 2023? Erfarenhet av kortare sittning enbart, ej någon längre.

Givet det faktum att det inte påverkar slutresultatet vill säga.

Tack på förhand för tips!

Marcus
Senast redigerad av Johannesdotter 2023-06-28 kl. 21:34.
Citera
2023-06-28, 21:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannesdotter
Tack på förhand för tips!
Fungerar inte vanlig Paracetamol? ASA (Treo och liknande) är dock inte smart, då blodet får det svårare att koagulera.
Citera
2023-06-28, 21:31
Medlem
Vilken smärta pratar du om? Visst killar och svider det lite när man tatuerar sig men det är ju inte så att man lider. Tar för givet att ”smittan” du skriver om i trådestarten är fel och beror på autocorrect.
Citera
2023-06-28, 21:32
Medlem
jonte500s avatar
"ibuprofen, acetaminophen, & other NSAID pain relievers are OK."

Dock ironiskt att jag läste i en annan tråd, att icke-tatuerat folk är de som "inte tål smärta".

(FB) Är tatueringar det töntigaste man kan göra idag?
Citera
2023-06-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Fungerar inte vanlig Paracetamol? ASA (Treo och liknande) är dock inte smart, då blodet får det svårare att koagulera.

Tusen tack för respons. Ja det är precis det som efterlyses, något som inte påverkar blodet så att säga.
Citera
2023-06-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
"ibuprofen, acetaminophen, & other NSAID pain relievers are OK."

Dock ironiskt att jag läste i en annan tråd, att icke-tatuerat folk är de som "inte tål smärta".

Hej Jonte!

Är gaddad sedan innan, men aldrig genomgått en 5 h sittning. Därav tips i förebyggande led!
Citera
2023-06-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Vilken smärta pratar du om? Visst killar och svider det lite när man tatuerar sig men det är ju inte så att man lider. Tar för givet att ”smittan” du skriver om i trådestarten är fel och beror på autocorrect.

Smärtan! Klart som korvspad.
Citera
2023-06-28, 21:35
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannesdotter
Tusen tack för respons. Ja det är precis det som efterlyses, något som inte påverkar blodet så att säga.
Ett tips är dock att du kollar med tatueraren. Hen borde ha koll.
Citera
2023-06-28, 21:35
Medlem
Tryck i dig 4-6 paket dimor som finns att köpa receptfritt om du nu verkligen behöver smärtlindring för en tatuering. ELLER kör gadden utan…
Citera
2023-06-28, 21:36
Medlem
I annat fall sätter du dig med tatueraren och tar några bärs innan, det kan visserligen påverka resultatet både positivt och negativt.
Rolig anekdot dock kring min första ”studiotatuering”, tatueraren själv föreslog en öl innan vi satte igång.

Man ska inte ifrågasätta en sann konstnärs eventuella drogvanor.
Senast redigerad av Moderatorhora 2023-06-28 kl. 21:39.
Citera
2023-06-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White.thrash
Tryck i dig 4-6 paket dimor som finns att köpa receptfritt om du nu verkligen behöver smärtlindring för en tatuering. ELLER kör gadden utan…

😂👌
Citera
2023-06-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White.thrash

Hej! Dimor tänkte jag ta innan sittningen oavsett, detta då jag har IBS och helst vill undvika krångel med magen. Jag kommer inte våga äta innan sittningen iallafall. Det kanske är dumt då man vill vara pigg och någorlunda uthållig under sittningen men vågar inte äta eftersom magen kommer krångla. Sabla IBS.

Men jag vill sondera efter något som sänker smärtan, att liksom hålla ut utan att vika sig. Hoppas där finnes något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in