2023-06-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
🫶🏻
Är absolut beredd att hålla med dig på alla punkter, men tycker var man gör vad den vill med sin kropp, efterfrågar man substans mot smärta så ger jag mitt bästa tips. Med en varning. Så får man avgöra själv sen. 18-årsgräns här. Lite självdisciplin får man ha.
Smaklig ryg! Får väl tända upp en till här med.
Kram o godnatt

Sant! Men då kan vi ju lika gärna föreslå narkos.

Kram på dig med!
Citera
2023-06-29, 00:23
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Låter nästan som att du känner mig. Lika kul varenda sommar när skjortorna och kavajerna byts ut mot tisha.
Vad är det exakt som är så roligt?
Citera
2023-06-29, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Vad är det exakt som är så roligt?

Att jag förutom på sommaren går runt i skjorta och kavaj.
Citera
2023-06-29, 00:38
Medlem
Lyzzas avatar
Dum fråga kanske, men... hjälper det inte med kyla? Finns ju kylmojänger när man skadar sig. Kan man använda dessa innan man börjar på ett nytt hudparti, vart efter? Och kyla när det är klart?

För mycket värktabletter kan slå ut njurarna.
Citera
2023-06-29, 00:45
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Dum fråga kanske, men... hjälper det inte med kyla? Finns ju kylmojänger när man skadar sig. Kan man använda dessa innan man börjar på ett nytt hudparti, vart efter? Och kyla när det är klart?
Effekten försvinner ganska snart efter att man tagit bort kylan. Sedan undrar jag om inte kylan är värre än tatuerarnålen.

Jag har inte gjort någon femtimmars, men upplever att man efter en tids tatuering blir så bedövad att det då inte längre gör speciellt ont.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-06-29 kl. 01:30.
Citera
2023-06-29, 01:23
Medlem
Lyzzas avatar
Kollade upp bedövningssalva tatuering

Hittade en tidningsartikel

https://via.tt.se/pressmeddelande/lo...easeId=3269466

Ja inget är 100% tydligen.

anser moderatorn att detta är reklam så ta bort det.
Citera
2023-06-29, 01:29
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Kollade upp bedövningssalva tatuering

Hittade en tidningsartikel

https://via.tt.se/pressmeddelande/lo...easeId=3269466

Ja inget är 100% tydligen.

anser moderatorn att detta är reklam så ta bort det.
Du kanske kan citera det viktiga. Tack.
Citera
2023-06-29, 03:07
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannesdotter
Påverkar inte Embla resultatet?

Minns den långdragna diskussionen mellan Bepanthen och Helosan, alla tyckte olika. Ibland var den första fet och oduglig och nästa dag var det den andra. Oavsett så tillhör ju det eftervård men det hade varit gott om det hade funnits någon kräm man hade kunnat smeta på innan sessionen.

Har tatuerat mig runt 20 gånger totalt. Embla gjorde ingen skillnad i resultatet av tatueringen i alla fall, men vet inte om det hjälpte så mycket mot smärtan. Alvedon kanske hjälpte en smula. Hört att alkohol kan hjälpa lite men hade ingen lust att springa och kissa.

Rekommenderar att äta mat rik på protein och fett dagen innan och dagen du ska tatuera dig. T ex bacon och ägg. Stabil nivå av blodsockret är användbart och ger dig energi som håller länge.
Senast redigerad av Saltkungen 2023-06-29 kl. 03:11.
Citera
2023-06-29, 03:15
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

För mycket värktabletter kan slå ut njurarna.

Halveringstiden på tramadol är runt 6 timmar och den smärtlindrande effekten av Alvedon varar runt 4-5 timmar så det handlar ju inte om mer än en vanlig dos om man får för sig detta.
Citera
2023-06-29, 17:51
Medlem
Inga fler med tips?
Citera
2023-06-30, 01:26
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du kanske kan citera det viktiga. Tack.

står om olik krämer och sprayer som ska bedöva men som inte är godkända men säljs ändå, både på tatueringsställena och på nätet med flera ställen..

Finns visst godkända på apoteken.

"Det finns en risk att lokalbedövande preparat blandas med tatueringsfärgen under själva tatueringen. Detta kan påverka tatueringsfärgens egenskaper och slutresultatet av tatueringen."

Så det är väl bara att stå ut om man inte vill att tatueringen ska bli påverkad.
Citera
2023-06-30, 02:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
"Det finns en risk att lokalbedövande preparat blandas med tatueringsfärgen under själva tatueringen. Detta kan påverka tatueringsfärgens egenskaper och slutresultatet av tatueringen."
Just det har jag svårt att förstå. Man tvättar ju bort salvan helt och hållet.

Därmed att det kanske påverkar huden så att det blir svårare att få till en bra tatuering köper jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in