Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenBeirut
Det finns ju en anledning att skeden, gaffeln och kniven uppfanns.
Försök äta en wonton soppa med pinnar.
Två jävla pinnar är ganska neandertal att försöka äta med. Soppa eller inte soppa.
Så det är för mig helt underligt när någon svensk dyker in på en asiatisk restaurang och önskar få pinnar äta med. Det är helt ärligt patetiskt.
Vem tror de att de imponerar på?
Kineserna bryr sig inte.
Japanerna hatar kineser.
Bordsgrannen bryr sig inte.
Resten av lokalen skiter fullständigt i om du kan jonglera tre riskorn mellan två spröt.
I köket finns både en sked och en gaffel, som uppfanns för att slippa äta mat plockepinn.
Vad är det du vill bevisa med att kunna plocka upp lite ris med fingerfärdighet som om du är på väg pulla av en ko mitt i sitt idisslande?
Ja, varför göra någonting mer till en upplevelse? Ta bort de vinkande katterna, lyckokakorna... Ja, varför inte maten också kan vi inte bara äta ugnsbakad falukorv och potatismos med sked och ett glas vatten på det? Varför snofsa till det så överdjävligt?
Personligen tycker jag det tillför lite känsla. Maten är ju inte ens kinesisk, men det ger en känsla. Den kinesiska musiken och väggbonaderna ger ett trevligt intryck. Alla kan inte vara NPC:er, även om många är det.