2023-06-16, 19:33
Avstängd
Jag tycker att alla foliehattar skall skippa alla vacciner så tar Darwin hand om problemet. Problem solved.
Citera
2023-06-16, 19:47
Medlem
BushwickBills avatar
Märks att pride snart startar för det var synnerligen fullt med bögar i den här tråden. Chansen att Sverige prickat EXAKT rätt med vaccinprogrammet för barn till skillnad från andra länder som vaccinerar mer eller mindre är närmare noll än något annat. Det är intressant att vetenskapen ser så annorlunda ut beroende på vart man är i världen men alla åberopar dess auktoritet. Jag tycker TS fråga är fullt rimlig och istället för alla jävla stövelslickare som blint lyder överhets infall vore det trevligt med en nykter och vuxen diskussion. Rotavirus säger dom tom på vårdcentralen att den kan man skippa om man vill och den dagen pissjuicen dom lurade i 80% av befolkningen hamnar på vaccinationsprogrammet för barn är den dagen jag skriver ut barnen ur programmet.
Citera
2023-06-16, 20:14
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Om det ligger något reellt i mina farhågor är det i mina barns bästa intresse att jag tar dem i åtanke.

Brist på vetenskapligt belägg för en tes betyder inte att tesen är falsk.
Det kan exempelvis istället vara att man aldrig undersökt om tesen är sann eller inte.

Jag gör inte denna tråd för att bevisa något för andra utan för att lära mig själv. Jag själv är inte speciellt påläst om de vaccin man vaccinerar barn med.

Jag tror man måste skilja på traditionella vacciner och nya, Big Pharma-experimentella.

Jag vaccinerade mig tex inte mot Covid-19, och inte heller mot svininfluensan. Detta på grund av att jag gjorde noggrann research av virustyperna, dödligheten, smittspridningen, historiken på vaccintyperna och företagen som tillverkade dem, etc. Totalt sett var det inget som fick mig att vilja vaccinera mig och jag är förbluffad över hjordmentaliteten hos alla som vaccinerade sig mot C19, en helt oreflekterande hjordmentalitet dessutom.

Men!

Jag vaccinerar mig villigt mot andra saker, tex TBE.

Barn bör vaccineras. Dels är det inte experimentella vacciner utan gamla klassiska typer, även om jag inte är så förtjust i adjuvans i form av tiomersal = kvicksilver, men det är borttaget i Sverige nu. Adjuvans i det stora hela känns spontant tveksamt men jag har för lite kunskap i frågan. Dock är dessa vacciner man ger barnen väl beprövade och normalt testade under lång tid, och så enorma flockar vaccineras dessutom med det att det för länge sen skulle märkts om ungarna blev skadade. Även om vaccin kanske inte är 100% effektiva i alla fall så är hjordimmuniteten i dessa fall viktig, vi har minskat polio vilket är väldigt viktigt och tuberkulos har pressats tillbaka så att ingen längre behöver vaccinera sig i Sverige. Men det går inte att vaccinera bort virus av coronatyp.

Så jag tror som sagt man måste skilja på vaccin och vaccin. Om experimentella typer börjar krypa in i barnvaccinerna också måste det förstås omprövas, eftersom det är tydligt att många av våra offentliga företrädare helt saknar kunskap och förstånd trots höga positioner (Tegnell är tex uppenbart ointelligent), och man kan inte lita på läkemedelsföretagen, som ju drivs av profit. Dessa är stora problem, större än frågan om vaccin eller inte vaccin.
Citera
2023-06-16, 20:51
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Dock är dessa vacciner man ger barnen väl beprövade och normalt testade under lång tid, och så enorma flockar vaccineras dessutom med det att det för länge sen skulle märkts om ungarna blev skadade.

Det är bland annat detta jag är lite osäker på.
Hur ska man veta om ungarna blir skadade eller inte om man inte har en kontrollgrupp man jämför med?

Vet inte om det gjorts sådan forskning men skulle vilja se det, där man under lång tid jämför vaccinerade med ovaccinerade barn och tittar på om det finns skillnader i hälsa, sjukdomsfrekvens, IQ, fysiska attribut o.s.v.
Citera
2023-06-16, 21:37
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Vaccinationsprogrammet för barn är frivilligt och man kan ju välja vilka man vill att barnet ska få.

Enligt min tanke är det omöjligt att faktiskt veta vad vaccin kan ha för inverkan på barnets långsiktiga immunförsvar eller kanske till och med dess kognitiva utveckling så helst skulle jag vilja vaccinera mitt barn så lite som möjligt.

Vilka av vaccinen är faktiskt viktiga? D.v.s. chansen är inte försumbar att barnet smittas av sjukdomen? Och vilka är mer eller mindre onödiga?

Någon som bara gett sina barn några vaccin som kan förklara hur de tänker? Eller kanske folk som inte gett barnen några vaccin alls?
Är du en 180-kilos somaliekärring med IQ 32?

Ni skall ta de vaccin som erbjuds och inte tro att själen försvinner och ni blir robotar era förbannade bananelefanter!

Stick åt helvete eller fall in i ledet!
Citera
2023-06-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Är du en 180-kilos somaliekärring med IQ 32?

Ni skall ta de vaccin som erbjuds och inte tro att själen försvinner och ni blir robotar era förbannade bananelefanter!

Stick åt helvete eller fall in i ledet!

Det kan ju vara det enda positiva med somalier. De fattar galoppen att man inte ska vaccinera sina barn.
Citera
2023-06-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mera
Kikhosta är ju inte farligt eller ger bestående men, så den går ju att hoppa över.

För små barn kan kikhosta vara jättefarligt.
Citera
2023-06-16, 22:10
Medlem
Sluta var en miljöpartistisk jävla vänsterkärring och ta vaccinen som är beprövade sedan flera år. Det är tack vare er idioter som gör att sjukdomar som i princip varit utrotade kommer tillbaks.
Citera
2023-06-16, 22:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
I de länder barn dör av mässling dör även barn och vuxna av en simpel magsjuka. Sålänge man har rent vatten och därmed bra hygien och inte tusen miljoner näringsbrister utan en stark kropp så är risken att dö av mässling och annan skit typ noll.

Det är ändå en svår sjukdom. Och ja, man kan dö. Varför tynga sjukvården? De som fått mässling i hjärnan blir mentalsjuka.
Citera
2023-06-16, 22:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fast nu vet du inte vad du pratar om. Mässlingvaccin kan inte utrota mässlingen, det är inte ett vaccin som stoppar smittspridning, det förhindrar bara att du blir sjuk. Vaccinerade får fortfarande viruset och för det vidare, men man blir inte sjuk. Detsamma gäller påssjuka och andra vaccin. Det enda steriliserande vaccin som finns är såvitt jag vet smittkoppsvaccin, och det är därför det viruset är utrotat. Det finns stora missförstånd om vaccin. De hindrar inte smittspridning och de kan inte utrota virus.

Mässling kan utrotas. Ta inte in eländet.
Citera
2023-06-17, 06:19
Medlem
Rekommenderar boken Dissolving Illusions av Suzanne Humphries.
https://www.amazon.com/Dissolving-Il.../dp/1480216895

Man bör inte injicera något vaccin. Polio orsakades antagligen av DDT - vaccinen infördes långt efter att sjukdomsfallen började sjunka. Samma med mässling.

Sjukdomar orsakas främst av näringsbrist och toxiner. Ta t.ex mässling som tog många liv i slutet på 1800-talet, det var under samma tid som vi hade missväxt i landet. Många hade antagligen näringsbrist.

Man bör också fråga sig vad som orsakar kroniska sjukdomar och varför det finns ett sådant motstånd mot att gå till botten med vad som orsakar dem. Vem tjänar på att människor blir och förblir sjuka?

Nej, vi har blivit lurade.
Senast redigerad av BenenPaRyggen 2023-06-17 kl. 06:26.
Citera
2023-06-17, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flora1
Låt barnavårdscentralen ta hand om alla vacciner och lägg er inte i. I dagens multi Sverige sprids ibland rykten om olika vacciner och det är livsfarligt.

De kan inget om vacciner. Noll.

Folkhälsomyndigheten ville vaccinera barn med de livsfarliga Covidsprutorna trots att friska barn blir mycket milt sjuka av Covid.

Du kan inte lita på FHM, de är köpta.

Alla vaccin innehåller farliga tillsatser. Att ta så få som möjligt är bäst.

Nummer ett att undvika för barn är Covidsprutona och HVP vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in