Citat:
Ursprungligen postat av
mendokse
Om det ligger något reellt i mina farhågor är det i mina barns bästa intresse att jag tar dem i åtanke.
Brist på vetenskapligt belägg för en tes betyder inte att tesen är falsk.
Det kan exempelvis istället vara att man aldrig undersökt om tesen är sann eller inte.
Jag gör inte denna tråd för att bevisa något för andra utan för att lära mig själv. Jag själv är inte speciellt påläst om de vaccin man vaccinerar barn med.
Jag tror man måste skilja på traditionella vacciner och nya, Big Pharma-experimentella.
Jag vaccinerade mig tex inte mot Covid-19, och inte heller mot svininfluensan. Detta på grund av att jag gjorde noggrann research av virustyperna, dödligheten, smittspridningen, historiken på vaccintyperna och företagen som tillverkade dem, etc. Totalt sett var det inget som fick mig att vilja vaccinera mig och jag är förbluffad över hjordmentaliteten hos alla som vaccinerade sig mot C19, en helt oreflekterande hjordmentalitet dessutom.
Men!
Jag vaccinerar mig villigt mot andra saker, tex TBE.
Barn bör vaccineras. Dels är det inte experimentella vacciner utan gamla klassiska typer, även om jag inte är så förtjust i adjuvans i form av tiomersal = kvicksilver, men det är borttaget i Sverige nu. Adjuvans i det stora hela känns spontant tveksamt men jag har för lite kunskap i frågan. Dock är dessa vacciner man ger barnen väl beprövade och normalt testade under lång tid, och så enorma flockar vaccineras dessutom med det att det för länge sen skulle märkts om ungarna blev skadade. Även om vaccin kanske inte är 100% effektiva i alla fall så är hjordimmuniteten i dessa fall viktig, vi har minskat polio vilket är väldigt viktigt och tuberkulos har pressats tillbaka så att ingen längre behöver vaccinera sig i Sverige. Men det går inte att vaccinera bort virus av coronatyp.
Så jag tror som sagt man måste skilja på vaccin och vaccin. Om experimentella typer börjar krypa in i barnvaccinerna också måste det förstås omprövas, eftersom det är tydligt att många av våra offentliga företrädare helt saknar kunskap och förstånd trots höga positioner (Tegnell är tex uppenbart ointelligent), och man kan inte lita på läkemedelsföretagen, som ju drivs av profit. Dessa är stora problem, större än frågan om vaccin eller inte vaccin.