2023-06-17, 06:56
Medlem
Vem vet, utan vaccin hade vi kanske varit överbefolkade?
Citera
2023-06-17, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenenPaRyggen
Rekommenderar boken Dissolving Illusions av Suzanne Humphries.
https://www.amazon.com/Dissolving-Il.../dp/1480216895

Man bör inte injicera något vaccin. Polio orsakades antagligen av DDT - vaccinen infördes långt efter att sjukdomsfallen började sjunka. Samma med mässling.

Sjukdomar orsakas främst av näringsbrist och toxiner. Ta t.ex mässling som tog många liv i slutet på 1800-talet, det var under samma tid som vi hade missväxt i landet. Många hade antagligen näringsbrist.

Man bör också fråga sig vad som orsakar kroniska sjukdomar och varför det finns ett sådant motstånd mot att gå till botten med vad som orsakar dem. Vem tjänar på att människor blir och förblir sjuka?

Nej, vi har blivit lurade.

Absolut, många historiska sjukdomar berodde på dålig kost med medföljande dåligt immunförsvar hos befolkningen.

Med dagens möjligheter att stärka immunförsvaret med olika vitaminer så tror jag många vaccin kan tas bort för friska vita barn.

De som verkligen skulle proppas fulla med vaccin (och som kroniskt missköter sin hälsa) är somalier, zigenare och liknande.
Citera
2023-06-17, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Vaccinationsprogrammet för barn är frivilligt och man kan ju välja vilka man vill att barnet ska få.

Enligt min tanke är det omöjligt att faktiskt veta vad vaccin kan ha för inverkan på barnets långsiktiga immunförsvar eller kanske till och med dess kognitiva utveckling så helst skulle jag vilja vaccinera mitt barn så lite som möjligt.

Vilka av vaccinen är faktiskt viktiga? D.v.s. chansen är inte försumbar att barnet smittas av sjukdomen? Och vilka är mer eller mindre onödiga?

Någon som bara gett sina barn några vaccin som kan förklara hur de tänker? Eller kanske folk som inte gett barnen några vaccin alls?

Ja! Nämen skit i vaccinera ditt barn så kan han/hon dö i en sjukdom som varit utrotad sen 50 talet vetja!!
Citera
2023-06-17, 07:21
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Inga ska man skippa. Idiot.

Vaccin mot ROTA-virus ska man inte ge barnet. Det är ett av de allra första vaccinen man ger barn. ENDA anledningen till det är att minska föräldrarnas VAB. Alltså att fler föräldrar ska kunna jobba. De säger att ROTA-virus kan ge barnet tarmvred vilket är dödligt, men även vaccinet har tarmvred som biverkning och det är vanligare att barn får tarmvred av vaccinet än att de smittas av ROTA-virus och får tarmvred. Alltså idiotiskt att ta vaccinet om man bryr sig om sitt barn.

Annars ska man såklart ta alla vaccin som erbjuds. Men man behöver inte ta dem så tidigt om man inte vill. De är lika verksamma om man vill vänta några månader tills barnet är lite större.

Stelkramp tyckte jag var viktigast, det kan drabba barn som leker ute mycket och gräver i jorden.

Hepatit kändes onödigt men tydligen har många invandrarbarn det så man tar det för att barnen ska kunna gå på förskolan med invandrare.
Citera
2023-06-17, 10:35
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Jag tycker att alla foliehattar skall skippa alla vacciner så tar Darwin hand om problemet. Problem solved.

Det skulle vara en lösning men deras beslut drabbar även omgivningen i det här tillfället.
Citera
2023-06-17, 11:11
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Sluta var en miljöpartistisk jävla vänsterkärring och ta vaccinen som är beprövade sedan flera år. Det är tack vare er idioter som gör att sjukdomar som i princip varit utrotade kommer tillbaks.

Hur kan de vara beprövade om det aldrig finns några kontrollgrupper i studierna?
Citera
2023-06-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Det skulle vara en lösning men deras beslut drabbar även omgivningen i det här tillfället.
Vi normala är väl vaccinerade? Således klarar vi oss och foliehattarna försvinner.
Citera
2023-06-18, 00:31
Medlem
Citat:
Vaccinationsprogrammet för barn är frivilligt och man kan ju välja vilka man vill att barnet ska få.

Enligt min tanke är det omöjligt att faktiskt veta vad vaccin kan ha för inverkan på barnets långsiktiga immunförsvar eller kanske till och med dess kognitiva utveckling så helst skulle jag vilja vaccinera mitt barn så lite som möjligt.
Det finns mycket man kan kritisera runt allt som hände under corona pandemin, inte minst hur man hanterade frågan om vaccin. Men låt inte det förstöra förtroendet för välkända vaccin som minskat barnadöd från 50% (alltså vartannat barn!!!) till bara någon procent.

Att glo på TV eller en telefon och osund livsstil (dåliga matvanor och för lite rörelse) är saker som faktiskt kan skada dina barn.

Citat:
Vilka av vaccinen är faktiskt viktiga? D.v.s. chansen är inte försumbar att barnet smittas av sjukdomen? Och vilka är mer eller mindre onödiga?
Följ vaccinprogrammet att några kan sälja vad som helst för pengar gör inte att redan framtagna eller välstuderade produkter blir sämre eller slutar fungera. Om vaccin mot covid (eller influensa tex) erbjuds (åtm fram till något revolutionerande visats) i någon form skulle jag dock avvakta dessa fram tills barnen är åtm 50+.

Framtagandet av antibiotika (mot bakterier) och vaccin (mot bakterier men även virus) är i princip uteslutande orsaken till detta. De vaccin som ges till våra barn är dessutom väldigt väl testade och många av dem har följts upp genom hela årskullar (och vi har fortfarande längre max och medel livslängd).
länk
Citera
2023-06-18, 02:06
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desiderius
Det finns mycket man kan kritisera runt allt som hände under corona pandemin, inte minst hur man hanterade frågan om vaccin. Men låt inte det förstöra förtroendet för välkända vaccin som minskat barnadöd från 50% (alltså vartannat barn!!!) till bara någon procent.

Att glo på TV eller en telefon och osund livsstil (dåliga matvanor och för lite rörelse) är saker som faktiskt kan skada dina barn.

Följ vaccinprogrammet att några kan sälja vad som helst för pengar gör inte att redan framtagna eller välstuderade produkter blir sämre eller slutar fungera. Om vaccin mot covid (eller influensa tex) erbjuds (åtm fram till något revolutionerande visats) i någon form skulle jag dock avvakta dessa fram tills barnen är åtm 50+.

Framtagandet av antibiotika (mot bakterier) och vaccin (mot bakterier men även virus) är i princip uteslutande orsaken till detta. De vaccin som ges till våra barn är dessutom väldigt väl testade och många av dem har följts upp genom hela årskullar (och vi har fortfarande längre max och medel livslängd).
länk

Tror inte riktigt på att vaccin ensamt fått ner barnadödligheten från 50% till någon enstaka procent.
Vi har gjort väldigt stora framsteg när det kommer till annan slags sjukvård, kunskap om kost, hygien o.s.v. samt att världen är mindre farlig i sig.

Det är möjligt att kroppens immunrespons efter vaccinet på något sätt skadar barnet, vilket är det jag vill undvika.

Om vissa av de möjliga sjukdomarna man vaccinerar sig emot inte är livshotande eller ger bestående men eller om det är extremt liten risk att få dem så skippar jag dem helst.
Senast redigerad av mendokse 2023-06-18 kl. 02:09.
Citera
2023-06-18, 04:05
Medlem
Citat:

Någon som bara gett sina barn några vaccin som kan förklara hur de tänker? Eller kanske folk som inte gett barnen några vaccin alls?
Vilka vaccin som är viktiga beror ju på var du och ditt barn kommer att bo under barnets uppväxt.

Jag läste igenom din historik och, ursäkta språket, du verkar ju vara en rätt "trashing" person. Tveksamt att du och ditt barn någonsin kommer bo, eller ens resa utanför Sveriges gränser.

Med detta i åtanke så skulle Jag påstå att ditt barn borde ta följande vaccin:
- DTaP
- MPR

Du kan nog skippa följande:
BCG
Hepatit A
Hepatit B
Hib
Vattenkoppor
Rota
Meningokocker
Pnemokocker
Influensa
Covid

Vänliga hälsningar
Håkan
Citera
2023-06-18, 04:36
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan76Hongkong
Vilka vaccin som är viktiga beror ju på var du och ditt barn kommer att bo under barnets uppväxt.

Jag läste igenom din historik och, ursäkta språket, du verkar ju vara en rätt "trashing" person. Tveksamt att du och ditt barn någonsin kommer bo, eller ens resa utanför Sveriges gränser.

Med detta i åtanke så skulle Jag påstå att ditt barn borde ta följande vaccin:
- DTaP
- MPR

Du kan nog skippa följande:
BCG
Hepatit A
Hepatit B
Hib
Vattenkoppor
Rota
Meningokocker
Pnemokocker
Influensa
Covid

Vänliga hälsningar
Håkan

Kan du inte skriva intelligentare inlägg än så där bör du låta bli. Du verkar inte ens kunna stava på svenska.
Tror du att du på något sätt är "fin" eller har klass för att du bor i Hong Kong och har gjort det till din personlighet? Sopa.

Jag reser utomlands typ en gång om året, men jag kommer utan tvekan bo i Sverige eller Europa i framtiden.
Citera
2023-06-18, 04:56
Medlem
Citat:
Kan du inte skriva intelligentare inlägg än så där bör du låta bli. Du verkar inte ens kunna stava på svenska.
Tror du att du på något sätt är "fin" eller har klass för att du bor i Hong Kong och har gjort det till din personlighet? Sopa.

Jag reser utomlands typ en gång om året, men jag kommer utan tvekan bo i Sverige eller Europa i framtiden.
Som sagt, det beror på var du och stackars ungen din kommer vistas.

Om din stora årliga utlandsresa är att du och barnet tar Silja Line över till Mariehamn, vilket verkar det mest sannolika, ja då räcker nog DTaP och MPR.

Ska ni åka till länder i Asien, Sydamerika med mera, så är det nog läge att kika på de andra vaccinen.

Sen, som någon påpekade tidigare, så finns det ju en visa risk för smitta om det är många ovaccinerade nyanlända invandrarbarn på dagis / i skolan.

Förr var det här endast ett problem i Sveriges storstäder, där du uppenbarligen inte bor. På senare tid har jag förstått att problematiken även dykt upp på sveriges landsbyggd, så du kanske skulle ta dig en funderare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in