2025-01-07, 13:25
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinfeldt
Det tror jag säkert att du gör. Men du missar min poäng. Du vet inte att dina alternativ du vidtar är bättre än det du undviker. Som du själv säger så kan man inte veta med total säkerhet. Utifrån ditt resonemang famlar man alltid i mörker vad man än gör. Kanske är det dina alternativa kläder/maträtter mm som ger dina barn cancer i framtiden? Hur ska du veta? Det är inte ett rimligt förhållningssätt du har när din misstänksamhet leder dig till att välja bort sådant som vi vet har en positiv hälsoeffekt både på samhällsnivå och individnivå bara för att någon potentiell negativ biverkan inte kan uteslutas till 100% även om inget konkret talar för att sådan finns.

Aluminium finns för övrigt överallt omkring oss i samhället. Det kan ha biologiska effekter ja, inte bara begränsat till nervceller. Dock är toxiciteten extremt låg.

Fast det är inga alternativa kläder eller maträtter. Det jag gör är att undvika sådant som det finns bevis eller tydliga indikationer på att det är hälsoskadligt.

Finns ingenting som tyder på att kläder av naturmaterial skulle vara skadligt medan det finns mycket som visar att kläder av plast kan vara skadligt, exempelvis genom att de släpper ifrån sig mikroplaster.

Angående vaccin så skyddar de mot vissa specifika sjukdomar. Men tittar man på vilka sjukdomarna är så är dessa extremt ovanliga. Polio finns exempelvis bara i två länder i hela världen.

Samtidigt är vaccinerna x antal doser under barnets första år som har en garanterad effekt på barnet.
Om det är hälsoskadligt är det 100% chans att barnet utsätts för den exponeringen om man vaccinerar barnet.

Aluminium finns i mycket, men det är inte ofta vi injicerar det. I vaccinernas fall injicerar vi det som ett gift just för att få en immunrespons.
Citera
2025-01-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Fast det är inga alternativa kläder eller maträtter. Det jag gör är att undvika sådant som det finns bevis eller tydliga indikationer på att det är hälsoskadligt.

Angående vaccin så skyddar de mot vissa specifika sjukdomar. Men tittar man på vilka sjukdomarna är så är dessa extremt ovanliga. Polio finns exempelvis bara i två länder i hela världen.

Samtidigt är vaccinerna x antal doser under barnets första år som har en garanterad effekt på barnet.
Om det är hälsoskadligt är det 100% chans att barnet utsätts för den exponeringen om man vaccinerar barnet.

Du får gärna utveckla vilka bevis eller tydliga indikationer som finns på att våra vaccin är hälsoskadliga. Gärna också vad det är för garanterad effekt du pratar om.

Att säga att aluminium är neurotoxiskt räcker inte eftersom det inte är så simpelt. Allt är skadligt beroende på vilken mängd man utsätts för. Typiskt exempel är vatten, mer seriöst exempel är tungmetaller. Tungmetaller har dock inget i kroppen att göra alls men likt förbaskat får vi alla i oss det ändå. Mycket små mängder verkar dock kroppen kunna hantera.

Rena gift som ricin och amatoxin är oskadliga om mängden är tillräckligt liten. Aluminium har absolut potential experimentellt att ställa till med problem för celler generellt i kroppen. Det är dock stor skillnad på i vilken form aluminiumet hamnar i kroppen. Främst salter är skadliga och det spelar roll vilka salter det är. Det är också relevant hur dessa hanteras av kroppen och återigen hur stora mängder. De mängder som finns i vacciner är små och särskilt om du sätter det i relation till vad du exponeras för till vardags annars. Vidare är det ytterst få aluminiumsalter som kan passera blodhjärnbarriären vilket är nödvändigt för att nå hjärncellerna.

Polio är nästan utrotad tack vare vaccin. Önskvärt vore om vi kunde avsluta jobbet. Smittkoppor blev vi av med helt. Men visst. Är nästan alla vaccinerade så skyddas de som inte är det till stor del av flockimmunitet. Utbrott av sjukdomar vi är vaccinerade mot förekommer dock ändå ibland i Sverige
Citera
2025-01-17, 13:35
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Överlag skulle jag säga, skippa alla vaccin som har funnits kortare tid än 30 år.
Efter 30 år har nog alla potentiella biverkningar hunnit dyka upp, då kan man med gott samvete välja om vaccinet är värt det eller inte.

40 år gäller nog nu eftersom det väl var runt -86 som läkemedelsbolagen fick total friskrivning från vaccinskador och dumpade över allt ansvar på staten.
Citera
2025-09-17, 10:39
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Alla vaccin… exakt alla.

Har du studerat exakt alla? kanske finns något obskyrt vaccin där fördelarna trots allt överväger nackdelarna?
Citera
2025-09-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flora1
Låt barnavårdscentralen ta hand om alla vacciner och lägg er inte i. I dagens multi Sverige sprids ibland rykten om olika vacciner och det är livsfarligt.

+1
Som bildad i ämnet håller jag med. Det finns så många föräldrar som ångrar att de ifrågasatte och inte vaccinerade sitt barn.
Skrämmande att läsa föräldrar och hur de tänker. Tänk om de följde med i samhället och lyssnade på nyheterna istället för att ägna tiden åt annat mindre viktigt.

TS tror att det är fritt fram att inte vaccinera för att det verkar onödigt. Det är ju precis så sjukdomarna kommer tillbaka och börjar spridas igen
Senast redigerad av JohnWicks 2025-09-17 kl. 16:33.
Citera
2025-09-18, 12:09
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
+1
Som bildad i ämnet håller jag med. Det finns så många föräldrar som ångrar att de ifrågasatte och inte vaccinerade sitt barn.
Skrämmande att läsa föräldrar och hur de tänker. Tänk om de följde med i samhället och lyssnade på nyheterna istället för att ägna tiden åt annat mindre viktigt.

TS tror att det är fritt fram att inte vaccinera för att det verkar onödigt. Det är ju precis så sjukdomarna kommer tillbaka och börjar spridas igen

-1
Har bara hört talas och pratat med föräldrar som ångrar att de inte ifrågasatte det minsta och vaccinerade sina barn i blindo utan att ta reda på opartiska fakta själva, motsatsen har jag däremot inte hört talas om så jag undrar var alla dessa finns isf och hur man kan komma i kontakt med dem för att få en balanserad diskussion i frågan? faktiskt intresserad av att höra från båda sidor.

MSM-Nyhetsbyråerna är (som bildad i ämnet) inte alls tillåtna att framföra några som helst kritiska nyheter angående vaccin då de till stor del finansieras av samma läkemedelsbolag som producerar dessa, det är därför de mest liknar reklamkanaler för deras produkter istället för opartiskt granskande organ tyvärr.

Så att lyssna på "nyheterna" och deras köpta "experter" för att få balanserade läkemedelsfakta är som att lyssna på McDonalds för att få balanserade kostråd
Citera
2025-09-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
-1
Har bara hört talas och pratat med föräldrar som ångrar att de inte ifrågasatte det minsta och vaccinerade sina barn i blindo utan att ta reda på opartiska fakta själva, motsatsen har jag däremot inte hört talas om så jag undrar var alla dessa finns isf och hur man kan komma i kontakt med dem för att få en balanserad diskussion i frågan? faktiskt intresserad av att höra från båda sidor.

MSM-Nyhetsbyråerna är (som bildad i ämnet) inte alls tillåtna att framföra några som helst kritiska nyheter angående vaccin då de till stor del finansieras av samma läkemedelsbolag som producerar dessa, det är därför de mest liknar reklamkanaler för deras produkter istället för opartiskt granskande organ tyvärr.

Så att lyssna på "nyheterna" och deras köpta "experter" för att få balanserade läkemedelsfakta är som att lyssna på McDonalds för att få balanserade kostråd

Varför har föräldrarna ångrat det? Inte läst om det i media heller vad jag kan minnas.
Citera
2025-09-18, 12:25
Medlem
Milldues avatar
Citat:
På vilket sätt är det livsfarligt?

Vilka sjukdomar finns det en reell risk att dö av?

Att låta barnavårdscentralen ta hand om det hjälper ju inte eftersom de bara kommer rekommendera att ta alla vacciner utan att fundera över om det är nödvändigt eller ej. De har nog riktlinjer för sånt, så är som att snacka med en robot med förutbestämda svar.

Mässling, röda hund, smittkoppor stelkramp kan är alla allvarliga sjukdomar som kan leda till invaliditet/dödsfall. Har 4 barn som alla är fullvaccinerade med "gratis" vaccinerna plus en mängd andra betal vaccin.. inget av barnen har fått några biverkningar förutom kanske lite lätt feber eller rodnad straxt efter vaccinationen.

Bygg upp en grund och motståndskraft hos dina barn, bra vaccinskydd kommer med säkerhet visa sig vara extremt bra i en osäker framtid med risk för krig eller miljökatastrofer. Men är också bra för deras framtid som globala resenärer.
Citera
2025-09-18, 12:30
Medlem
Milldues avatar
Citat:

Finns ingenting som tyder på att kläder av naturmaterial skulle vara skadligt medan det finns mycket som visar att kläder av plast kan vara skadligt, exempelvis genom att de släpper ifrån sig mikroplaster.

Aluminium finns i mycket, men det är inte ofta vi injicerar det. I vaccinernas fall injicerar vi det som ett gift just för att få en immunrespons.

Tyvärr så dyker det upp folk från länder som har sjukdomar som vi tidigare saknat i landet.. Vem mins inte skiten med ryska tbc smittade där de drog in resistenta tbc bakterier in i landet..
Barn smittas av invandrade barn via dagis/skola och vi har en allvarlig situation igen.
Citera
2025-09-18, 12:31
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Varför har föräldrarna ångrat det? Inte läst om det i media heller vad jag kan minnas.

Naturligtvis för att barnen fått olika vaccinskador, även att man efteråt fått reda på att det mörkats från "officiella källor" som myndigheter att det t.ex. finns statistiskt säkerställda samband mellan vaccinationer och ökad förekomst av ett antal kroniska och autoimmuna sjukdomstillstånd för att nämna en sak, det gör ju en balanserad risk-nytta-analys omöjlig när man bara får höra talas om alla fördelar.

Självklart skrivs det väl inte om sådana saker i medströmsmedia utan de är ju för det mesta bara fullt upptagna med att försöka smutskasta och svartmåla alla som är fräcka nog att ifrågasätta uppenbart jävig information med att prångla ut mängder av hit pieces både i artikel- och dokumentärform istället för att bemöta sakfrågan med väl underbyggda data.

Sen undrade jag ju var man kan hitta alla dessa föräldrar som ångrar att de INTE vaccinerat sina barn enligt det ständigt expanderande allmänna barnvaccinationsprogrammet, skulle vara intressant att höra deras erfarenheter och argument som motvikt om inte annat.
Citera
2025-09-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Naturligtvis för att barnen fått olika vaccinskador, även att man efteråt fått reda på att det mörkats från "officiella källor" som myndigheter att det t.ex. finns statistiskt säkerställda samband mellan vaccinationer och ökad förekomst av ett antal kroniska och autoimmuna sjukdomstillstånd för att nämna en sak, det gör ju en balanserad risk-nytta-analys omöjlig när man bara får höra talas om alla fördelar.

Självklart skrivs det väl inte om sådana saker i medströmsmedia utan de är ju för det mesta bara fullt upptagna med att försöka smutskasta och svartmåla alla som är fräcka nog att ifrågasätta uppenbart jävig information med att prångla ut mängder av hit pieces både i artikel- och dokumentärform istället för att bemöta sakfrågan med väl underbyggda data.

Sen undrade jag ju var man kan hitta alla dessa föräldrar som ångrar att de INTE vaccinerat sina barn enligt det ständigt expanderande allmänna barnvaccinationsprogrammet, skulle vara intressant att höra deras erfarenheter och argument som motvikt om inte annat.

Du säger att du pratat med föräldrarna. Låter osannolikt men du skriver säkert sanning. Kan du inte be dem höra av sig till expressen eller aftonbladet? Dessa tidningar tar upp allt som genererar klick.
Tur jag läser på flashback och kan ge mina värdefulla tips.
Citera
2025-09-18, 12:42
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Du säger att du pratat med föräldrarna. Låter osannolikt men du skriver säkert sanning. Kan du inte be dem höra av sig till expressen eller aftonbladet? Dessa tidningar tar upp allt som genererar klick.
Tur jag läser på flashback och kan ge mina värdefulla tips.

Jag har under mina efterforskningar pratat med många föräldrar men aldrig träffat på någon som ångrar att de inte vaccinerat, däremot ett antal som ångrat det motsatta, därför ställde jag mig frågande över ditt påstående att det finns så många föräldrar som ångrar det förstnämnda.

Som jag precis nämnde så är sannolikheten att några föräldrar som inte stryker läkemedelsbolagen medhårs i denna fråga skulle få artikelutrymme i slasktidningar som E och A (annat än i smutskastningssyfte) ungefär 0,0001%, och det är generöst tilltagna siffror.

De biter knappast den hand som föder dem så det tillintetgör ju chanserna till en icke-vinklad granskning totalt tyvärr, så det är tur att inte alla föräldrar är dumma nog att lita blint på "nyheterna" och läkemedelsverket etc i denna fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in