Citat:
Det tror jag säkert att du gör. Men du missar min poäng. Du vet inte att dina alternativ du vidtar är bättre än det du undviker. Som du själv säger så kan man inte veta med total säkerhet. Utifrån ditt resonemang famlar man alltid i mörker vad man än gör. Kanske är det dina alternativa kläder/maträtter mm som ger dina barn cancer i framtiden? Hur ska du veta? Det är inte ett rimligt förhållningssätt du har när din misstänksamhet leder dig till att välja bort sådant som vi vet har en positiv hälsoeffekt både på samhällsnivå och individnivå bara för att någon potentiell negativ biverkan inte kan uteslutas till 100% även om inget konkret talar för att sådan finns.
Aluminium finns för övrigt överallt omkring oss i samhället. Det kan ha biologiska effekter ja, inte bara begränsat till nervceller. Dock är toxiciteten extremt låg.
Aluminium finns för övrigt överallt omkring oss i samhället. Det kan ha biologiska effekter ja, inte bara begränsat till nervceller. Dock är toxiciteten extremt låg.
Fast det är inga alternativa kläder eller maträtter. Det jag gör är att undvika sådant som det finns bevis eller tydliga indikationer på att det är hälsoskadligt.
Finns ingenting som tyder på att kläder av naturmaterial skulle vara skadligt medan det finns mycket som visar att kläder av plast kan vara skadligt, exempelvis genom att de släpper ifrån sig mikroplaster.
Angående vaccin så skyddar de mot vissa specifika sjukdomar. Men tittar man på vilka sjukdomarna är så är dessa extremt ovanliga. Polio finns exempelvis bara i två länder i hela världen.
Samtidigt är vaccinerna x antal doser under barnets första år som har en garanterad effekt på barnet.
Om det är hälsoskadligt är det 100% chans att barnet utsätts för den exponeringen om man vaccinerar barnet.
Aluminium finns i mycket, men det är inte ofta vi injicerar det. I vaccinernas fall injicerar vi det som ett gift just för att få en immunrespons.