2023-06-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Alla ska skippas. Kolla Candance Owens nya serie på barnvaccinen. Även "Vitamin K" sprutan är ju fullständigt sinnessjuk att ge till bebisar.
Vart kan man se den?
Citera
2023-06-16, 16:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Vart kan man se den?

3 första delarna har hon lagt upp på sin Youtube men del 3 är inte lika relevant för oss svenskar för var mer om omskärelse. Skulle bli 10 delar totalt om jag minns rätt.

Gardasil och HPV:
https://www.youtube.com/watch?v=FgBq...l=CandaceOwens

Vitamin K:
https://www.youtube.com/watch?v=v9Kv...l=CandaceOwens
Citera
2023-06-16, 16:41
Medlem
R5As avatar
Vaccin för barn är välbeprövade. Bara för att de fuckade upp med svininfluensan och covidvaccinet så är inte vaccin synonymt med dåligt hela tiden.
Citera
2023-06-16, 16:43
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccineradToDeath
Barnvårdcentralen är inte utbildade i bieffekter

Sämsta rekommendationen du hade kunnat komma med

Nej självklart inte!

Du däremot..
Citera
2023-06-16, 17:17
Medlem
nidhoogens avatar
Du kan skippa alla.
Citera
2023-06-16, 17:30
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Vaccinationsprogrammet för barn är frivilligt och man kan ju välja vilka man vill att barnet ska få.

Enligt min tanke är det omöjligt att faktiskt veta vad vaccin kan ha för inverkan på barnets långsiktiga immunförsvar eller kanske till och med dess kognitiva utveckling så helst skulle jag vilja vaccinera mitt barn så lite som möjligt.

Vilka av vaccinen är faktiskt viktiga? D.v.s. chansen är inte försumbar att barnet smittas av sjukdomen? Och vilka är mer eller mindre onödiga?

Någon som bara gett sina barn några vaccin som kan förklara hur de tänker? Eller kanske folk som inte gett barnen några vaccin alls?

Är lite osäker på detta också. Har låg förtroende för läkemedelsbolag och riktlinjer. Särskilt från USA. Men i Sverige tar vi väl generellt de mest nödvändiga vaccinen. I USA så är det mycket fler vaccin som jag aldrig hade låtit mitt barn ta.

Jag tänker väl att det finns en viss brytpunkt, det var ett visst årtal där läkemedelsbolagen inte blev skyldiga för vaccinskador, minns inte om det var 1989? Nej nu hittade jag det:

https://pbs.twimg.com/media/DeS7VhVWsAABZOJ.jpg

Så enligt ChatGPT:

Citat:
I Sverige får barn vanligtvis följande vaccinationer enligt det nationella vaccinationsprogrammet:

- Rotavirus: 3 doser
- Difteri, stelkramp, kikhosta: 5 doser
- Polio: 4 doser
- Hib (Haemophilus influenzae typ b): 3 doser
- Pneumokocksjukdom: 3 doser
- Mässling, påssjuka, röda hund: 2 doser
- HPV (humant papillomavirus): 2 doser【9†source】.

I USA är vaccinationsprogrammet för barn mer omfattande. De får följande vaccinationer:

- Hepatit B: 3 doser
- Rotavirus: 2 eller 3 doser beroende på vaccinet (RV1 eller RV5)
- Difteri, stelkramp, & acellulär kikhosta (DTaP): 5 doser
- Haemophilus influenzae typ b (Hib): 3 eller 4 doser beroende på vaccinet
- Pneumokockkonjugat: 4 doser
- Inaktiverat poliovirus (IPV): 4 doser
- COVID-19: 2 eller 3 doser plus booster
- Influensa (IIV4 eller LAIV4): Årlig vaccination, 1 eller 2 doser
- Mässling, påssjuka, röda hund (MMR): 2 doser
- Varicella (kycklingpox): 2 doser
- Hepatit A (HepA): 2 doser
- Tetanus, difteri, & acellulär kikhosta (Tdap för åldrar ≥7 år): 1 dos
- Humant papillomavirus (HPV): 2 eller 3 doser beroende på ålder vid start
- Meningokock (MenACWY-D, MenACWY-CRM, MenACWY-TT): 2 doser【15†source】【16†source】.

Observera att dessa scheman kan variera beroende på individuella medicinska behov och lokala rekommendationer.

Sverige 22 doser - USA 55 doser.

HPV är väl den som jag känner mig mest tveksam till i Sverige.
Citera
2023-06-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur många fick hjärnskador innan vaccinet kom? Mässlingen fick ju typ varannat barn förr.
Lite får du väl göra själv. Som tex söka fram statistik.
Citera
2023-06-16, 18:24
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Är lite osäker på detta också. Har låg förtroende för läkemedelsbolag och riktlinjer. Särskilt från USA. Men i Sverige tar vi väl generellt de mest nödvändiga vaccinen. I USA så är det mycket fler vaccin som jag aldrig hade låtit mitt barn ta.

Jag tänker väl att det finns en viss brytpunkt, det var ett visst årtal där läkemedelsbolagen inte blev skyldiga för vaccinskador, minns inte om det var 1989? Nej nu hittade jag det:

https://pbs.twimg.com/media/DeS7VhVWsAABZOJ.jpg

Så enligt ChatGPT:

Sverige 22 doser - USA 55 doser.

HPV är väl den som jag känner mig mest tveksam till i Sverige.

Varför tveksam mot HPV? Ett virus som kan leda till cancer. Känns dumt att inte skydda sig mot det när möjligheten finns.

Men nu säger du väl att det är väldigt få som får cancer av HPV så därför är det ju meningslöst.
Citera
2023-06-16, 18:58
Medlem
Tjoflos avatar
Lyssnade på JRE podcast idag med Robert Kennedy Jr. #1999. Fick mig att helt vilja sluta vaccinera mina barn och ångrar lite att de ens fått något vaccin tidigare. Det som besegrade alla gamla sjukdomar var vår utveckling med hygienen och näringsrikare mat, inte vaccin.
Citera
2023-06-16, 19:10
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
På vilket sätt är det livsfarligt?

Vilka sjukdomar finns det en reell risk att dö av?

Att låta barnavårdscentralen ta hand om det hjälper ju inte eftersom de bara kommer rekommendera att ta alla vacciner utan att fundera över om det är nödvändigt eller ej. De har nog riktlinjer för sånt, så är som att snacka med en robot med förutbestämda svar.

Dom är väl testade ihop, tänker på MPR eller vad dom kallas. Så det går nog inte att plocka t.ex. P.
Citera
2023-06-16, 19:12
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför tveksam mot HPV? Ett virus som kan leda till cancer. Känns dumt att inte skydda sig mot det när möjligheten finns.

Men nu säger du väl att det är väldigt få som får cancer av HPV så därför är det ju meningslöst.

Har du gissat klart ännu?

https://www.youtube.com/watch?v=leQedqWp4rA

Citat:
Linnéa blev paralyserad när hon vaccinerade sig mot livermoderhalscancer

Handlar om substansens effekt på kroppen. Har inget med sjukdomen att göra.
Citera
2023-06-16, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Nej självklart inte!

Du däremot..
Precis, vi måste vara självutbildade

Ingen läkare kommer lära dig hur du äter anti inflammatorisk mat, undviker EMF, skaffa barn som undviker autism och adhd, osv osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in