Jävligt klantigt då det inte borde vara svårt att inse att snuten hade stor grej på gång som de alltid har numera.... säker sådana som kom utifrån som någon klant gömt säga till om svenska polisens medtoder.
Möjligt att ngn har missat att plocka ut ngt. Ingen rök utan eld brukar man säga men i detta fall lär det bli som det brukar med "tillslag" som dessa att när all rök har lagt sig kommer det att komma fram att elden var väldigt väldigt liten. Ytterst få kommer att fällas på narkotikabrott, likaså vapen. Media vill få det hela till arsenaler men skulle själv inte bli förvånad om det rörde sig om pepparspray o att ngn hade lite för små pupiller alt att ngn support kille hade en bit röka på sig.
Minns HA festen hur lyckliga media o snuten var över en gigantisk pjäs, jo jo
Möjligt sant. Känner dock några av dina s-holms bekanta som, när man på fest i s-holm området har 1-2 i hasorn hela tiden.
har även haft dina ex. s-holm polare över på fest utan för 08 området då dekom ensamma utan sina efterhäng,(då svansen inte åkerhoj) jävlar va kul dom hade, ingen som brydde sig vad som stog på ryggen,. Utan fest inkognito...som det ska vara i biker världen.
Låt säha så här: dessa personer jag känner har varit bikers längre än HA/OMC/BMC funnit i sverige..Dvs då man som biker kunde svänga in hos vilken klubb som helst för övernatting,...Det går tyvärr inte idag
Ja men så funkade det inte här i gävle iaf.
beror på villka du tillhör, e du med i en klubb som ingår i sverigemodellen
så e det ganska lätt att bara komma in o slagga över hos en annan klubb då
det e fruktansvärt massa klubbar i sverige som ingår där!!
beror på villka du tillhör, e du med i en klubb som ingår i sverigemodellen
så e det ganska lätt att bara komma in o slagga över hos en annan klubb då
det e fruktansvärt massa klubbar i sverige som ingår där!!
Det är just det! Om man nu inte vill vara med i någon modell!
Man vill helt enkelt inte ha mer politik än nöden kräver, inga möten, inget tjafs o dalt utan man vill bara vara sin egen klubb, utan speciella sympatier åt något håll! Det funkade förr (så patetiskt det låter men men).
Är man inte med i modellen av den simpla anledningen att "vi har ingen lust att sitta i möten, vara delaktiga i nån gruppering" utan bara vara oss själva.
Då är det jävligt svårt!
Se bara på fest inbjudningar: SBM anslutna klubbar...vilken nivå ligger vi på då? Skulle stå: Bikers endast! Dvs, du ska åka hoj för att få komma, det är viktigare att det är bikers än vilken modell man tillhör! Enligt mig!
Det är just det! Om man nu inte vill vara med i någon modell!
Man vill helt enkelt inte ha mer politik än nöden kräver, inga möten, inget tjafs o dalt utan man vill bara vara sin egen klubb, utan speciella sympatier åt något håll! Det funkade förr (så patetiskt det låter men men).
Är man inte med i modellen av den simpla anledningen att "vi har ingen lust att sitta i möten, vara delaktiga i nån gruppering" utan bara vara oss själva.
Då är det jävligt svårt!
Se bara på fest inbjudningar: SBM anslutna klubbar...vilken nivå ligger vi på då? Skulle stå: Bikers endast! Dvs, du ska åka hoj för att få komma, det är viktigare att det är bikers än vilken modell man tillhör! Enligt mig!
Undrar vad ett sådant här tillslag kostar skattebetalarna?
Inhyrda bussar, bärgningsbilar, partytält o fan o hans moster!
Vad är alternativet tycker du? Att låta kriminellt slödder få vara ifred från myndigheternas insyn i fortsättningen? Om man ställer kostnaderna för bussen (1), bärgningsbilar (flera..), "partytält" plus "fan och hans moster" mot hur kostnadseffektiv polisinsatsen faktiskt var, så gick skattebetalarna verkligen med plus denna aftonen! Eller vad sägs om de diverse infångade rattfyllon, efterlysta för mord (!) samt en massa annat kriminellt skit som det tvåhjuliga packet ägnade sig åt denna festens afton... En "vanlig" poliskontroll ger aldrig samma "utdelning" som denna mycket lyckade - från polisiärt håll - insats gjorde...
PS. Vilka skäggagamer* var på långlunch när det delades ut hjärnor..?
Vad är alternativet tycker du? Att låta kriminellt slödder få vara ifred från myndigheternas insyn i fortsättningen? Om man ställer kostnaderna för bussen (1), bärgningsbilar (flera..), "partytält" plus "fan och hans moster" mot hur kostnadseffektiv polisinsatsen faktiskt var, så gick skattebetalarna verkligen med plus denna aftonen! Eller vad sägs om de diverse infångade rattfyllon, efterlysta för mord (!) samt en massa annat kriminellt skit som det tvåhjuliga packet ägnade sig åt denna festens afton... En "vanlig" poliskontroll ger aldrig samma "utdelning" som denna mycket lyckade - från polisiärt håll - insats gjorde...
*
Bandidos!
Jag ifrågasatte inte om det var värt det eller inte, jag frågade vad det kostade, det är en jävla skillnad.
Jag ifrågasatte inte om det var värt det eller inte, jag frågade vad det kostade, det är en jävla skillnad.
Okej. Men det lät nästan som om din undran vore något insinuant faktiskt! Men men... Efter vad jag har hört så utöver personalkostnaderna så hamnade tillslagets extrakostnader på en bit under 100.000:- vilket är en blygsam kostnad i sammanhanget. Samtliga fakturor är ännu inte polismyndigheten tillhanda så det är ingen som vet exakt vad "kalaset" kostade...
*
Bandidos!
Du e snut va? Jag får den känslan när jag ser dina meningslösa inlägg! Eller så har du råkat ut för nåt av nån person med anknytning till MC klubb.. Vad e du så hatisk för? "Tvåhjuliga packet".. Fattar du inte att dom flesta som e inne på det här forumet eller just den här tråden faktiskt sympatiserar eller är allmänt nyfikna på MC klubbarna, varav några faktiskt är associerade och dylikt. Så sluta snacka skit , vill du göra det så dra ner en sväng till närmsta polishus och drick en kaffe och skitsnacka med dom istället.
Du e snut va? Jag får den känslan när jag ser dina meningslösa inlägg! Eller så har du råkat ut för nåt av nån person med anknytning till MC klubb.. Vad e du så hatisk för? "Tvåhjuliga packet".. Fattar du inte att dom flesta som e inne på det här forumet eller just den här tråden faktiskt sympatiserar eller är allmänt nyfikna på MC klubbarna, varav några faktiskt är associerade och dylikt. Så sluta snacka skit , vill du göra det så dra ner en sväng till närmsta polishus och drick en kaffe och skitsnacka med dom istället.
Skit på dig, här snackar vi vad vi vill. Kom inte och försök gör detta forum tilll ""ditt" med önskemål som begränsar yttrandefriheten. Passar det inte dig så sära på skinkorna och kryp tillbaka in igen. Eller ta din sunkiga Zundapp och dra härifrån. Här säger vi vad vi vill BASTA
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!