Resultat: Vilket MC-gäng föredrar du av dessa (lite rolig statistik).
Hells Angels.
76,05%
1966 röster
Bandidos.
23,95%
619 röster
2007-02-21, 00:00
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero
Ja, om outlaws vill ha tillbax sitt anseénde som klubb.Dom har funnit sig i jävligt mycket(FÖR mycket om ni frågar mig)

Ja, bollen ligger nog hos Outlaws att göra något...men jag tror nog ändå att det är Bandidos som fortsätter att agera. Outlaws verkar inte riktigt vara på hugget för att ge sig på Solidos.
Citera
2007-02-21, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ja, bollen ligger nog hos Outlaws att göra något...men jag tror nog ändå att det är Bandidos som fortsätter att agera. Outlaws verkar inte riktigt vara på hugget för att ge sig på Solidos.

Lite den uppfattningen har jag fått oxå... De är ju bara kolla vilka som syns ute... de är inte Outlaws... har bara sett dom en gång...
Citera
2007-02-21, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JosF
Wolfpack? Driver du med mig? Skulle de vara de där grabbarna i klacken som skriker " kom då era jävla f*ttor " till motståndarklacken som skriker tillbaka ungefär samma sak?

Det är inte FBKs supporterklubb han snackar om..
Citera
2007-02-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjebba
De är ju bara kolla vilka som syns ute... de är inte Outlaws... har bara sett dom en gång...

Går allt ut på att synas?? Själv skulle jag gärna "inte synas" och när det väl gäller.. Då jävlar..

Kolla runt om.. Vilken är Världens Äldsta MC klubb??
Vilken som är den största går ju inte riktigt att säga eftersom HA och Outlaws går om varandra hela tiden..
Citera
2007-02-22, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JosF
Wolfpack? Driver du med mig? Skulle de vara de där grabbarna i klacken som skriker " kom då era jävla f*ttor " till motståndarklacken som skriker tillbaka ungefär samma sak?

För att återgå till grundfrågan så ser det ut som att Bandidos flyttat fram sina positioner rejält det senaste året (åren?). Stor expansion i Mellansverige, framför allt i Dalarna och Gästrikland. Solidos i Gävle visar att det är tungt folk som rekryteras, Solidos i V-ås utgörs av kretsen kring Brödraskapet.
Den ekonomiska drivkraften är förstås tjack- och brajhandeln. Där finns pengar och de lokala entreprenörerna kommer att få problem. Viss utpressning, troligen mot halvskumma krogar som inte gärna går till polisen, och häleriverksamhet lär också komma.
Så Bandidos rekryterar både soldater och skaffar pengar för fulla muggar. Vad gör HA? Outlaws är ingen spelare att räkna med efter händelseutvecklingen i Gävle, det tror jag de flesta är överens om.
Dryga besserwisserkommentarer undanbedes.
Citera
2007-02-22, 11:23
Medlem
JJDecays avatar
Kvillebäcken mc

bara råkade notera på bild i om jag minns rätt på någon bandios sida, att kvillebäcken mc hade bytt fäger på ryggtryck (nu samma som solidos). Noterade samtidigt att dom inte lägre finns repersenterade på gbk...
Citera
2007-02-22, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av macmanus
Går allt ut på att synas?? Själv skulle jag gärna "inte synas" och när det väl gäller.. Då jävlar..

Nä, självklart inte... men den uppfattningen ja har fått så vill man gärna "inte synas" men ändå synas... nån som fattar?
Citera
2007-02-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
. Vad gör HA?

HA gör bikers till kriminella medans smågrabbarna i BMC gör kriminella till bikers..
Citera
2007-02-22, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
bara råkade notera på bild i om jag minns rätt på någon bandios sida, att kvillebäcken mc hade bytt fäger på ryggtryck (nu samma som solidos). Noterade samtidigt att dom inte lägre finns repersenterade på gbk...

Stämmer mycket bra. Kvillebäcken är sylb nu.
Citera
2007-02-22, 14:49
Medlem
JJDecays avatar
åfan

Citat:
Ursprungligen postat av drupkick
Stämmer mycket bra. Kvillebäcken är sylb nu.

då var man inte helt blind som såg rätt då. Händer mycke biker sverige.
Citera
2007-02-22, 15:25
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macmanus
Kolla runt om.. Vilken är Världens Äldsta MC klubb??
Vilken som är den största går ju inte riktigt att säga eftersom HA och Outlaws går om varandra hela tiden..

HA är absolut 1-procentarnas nummer 1. Dessa styr Sverige när det gäller klubbar och storlek. De håller nere Bandidos ganska effektivt i Sverige.
Citera
2007-02-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
HA är absolut 1-procentarnas nummer 1. Dessa styr Sverige när det gäller klubbar och storlek. De håller nere Bandidos ganska effektivt i Sverige.
I sverige ja, men världen är bra mycket större....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in