2023-12-18, 06:11
Medlem
Vaknade vid 3 idag. kommer ta en paus från Stratteran på jullovet o se om sömnen blir bättre. Fem dagar kvar av skolan nu. ska bli skönt med en paus!
Citera
2023-12-18, 14:16
Medlem
Invägning 18/12: 134.0
Citera
2023-12-18, 14:25
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Ja, för första gången på 1,5 år kunde jag knäppa jeansen utan att få ont av knappen. Låter kanske som en bagatell men ja... lättnad för mig.

I stort är planen för jul och nyår att ha så lite stress som möjligt. Inte stress runt mat, inte runt umgänge eller brist på umgänge, inte stress runt gamla minnen.

Jag ska komma ut på promenad också under helgdagar.
Jag ska försöka äta, har bett en granne köpa med några enstaka saker från Sverige (vörtbröd, en ost, julmust)

Vad kul! Att märka att man gått ner i vikt i form av att byxorna går att knäppa är så skönt. Tycker om ditt synsätt. Satsar på samma här.
Citera
2023-12-21, 05:26
Medlem
Pratade med läkaren o vi kom överens om att sänka Stratteran med ett snäpp.. sen satte han in en adhd medicin som har biverkan att man blir trott o sover.
Intuniv, någon som vet något om den?

Tog den igår o kände mig jätte trött o sov som en gris men vaknade vid 3 ändå. Så är lite besviken. Hoppas den ger mer effekt snart.
Citera
2023-12-21, 14:59
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Pratade med läkaren o vi kom överens om att sänka Stratteran med ett snäpp.. sen satte han in en adhd medicin som har biverkan att man blir trott o sover.
Intuniv, någon som vet något om den?

Tog den igår o kände mig jätte trött o sov som en gris men vaknade vid 3 ändå. Så är lite besviken. Hoppas den ger mer effekt snart.
Det där är en riktig slippery slope..
Läkaren:
Mjaha..du får den bieffekten av den medicinen *tänker* då sätter vi in den här medicinen.
Läkaren:
Mhhmm..du får nu den här bieffekten av en här medicinen som vi satte in mot den här medicinen *tänker* då testar vi den här 3:e medicinen mot den 2ndra medicinen...

Sen sitter man där med 12 mediciner per dag.
Citera
2023-12-22, 04:39
Medlem
Nä den där medicinen är kass.. somnar fort men vaknar ändå 3. Har tagit bort Strattera helt nu. Trött på att inte få sova.
Citera
2023-12-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Det där är en riktig slippery slope..
Läkaren:
Mjaha..du får den bieffekten av den medicinen *tänker* då sätter vi in den här medicinen.
Läkaren:
Mhhmm..du får nu den här bieffekten av en här medicinen som vi satte in mot den här medicinen *tänker* då testar vi den här 3:e medicinen mot den 2ndra medicinen...

Sen sitter man där med 12 mediciner per dag.
Usch.... Tråkigt men sant!
Citera
2023-12-22, 11:15
Medlem
Hoppas ni alla får en god jul
Jag ska vara hos min bror o hans ungar o hoppas på en lugn jul.
Citera
2023-12-23, 07:43
Medlem
Har slutat med Stratteran helt på eget bevåg. .trött på en fuckad sömn. Nu är de jullov så behöver inte fokus eller hjälp med koncentrationen. Behöver sömn o vila.

På tal om annat har ja anlitat en personlig tränare från o med januari. Ska bli intressant o se vad de kommer göra för min vikt.
Citera
2023-12-24, 16:31
Medlem
Sov till sju idag så de verkar vara Stratteran som hållt mig vaken... Så vet inte om ja ska börja med den igen.
Citera
2023-12-26, 15:36
Medlem
Fy fan va man går upp i vikt när man äter vanlig mat. Hatar det. Kroppen är ju i svältläge o drar åt sig all mat så fort man äter. Hoppas kunna vända de.
Min pt kommer lägga upp kosttschema till mig. Men fram till 17 januari kommer ja äta pulverdiet.
Citera
2023-12-26, 20:06
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Då kanske vv är helt rätt då de flesta av deras recept går rätt fort att laga, ca 15-20 minuter och gör du dubbla portioner så har du mat ett par tre dagar varje gång. Bara värma i micron och du får i dig bra mat utan att utesluta något speciellt.
Bästa tipset. När ni lagar mat så gör matlådor. Kan inte rekommendera detta mer. VV är faktiskt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in