Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
En vuxen människa, en tränare i ett såpass stort lag som arsenal och i världens populäraste liga borde fatta redan första gången att man ska kunna behärska sig. Hade det varit Klopp eller Pep hade det låtit annorlunda. Alltid är det någon annans fel för honom. Gudarna ska veta hur mycket skit Klopp fått när han kommit med ursäkter, men när det kommer till Arteta...
Var han passionerad när han sparkade bort bollen som KDB skulle hämta för inkast förra säsongen?
Det är också hans första tränarjobb, han har långtifrån samma erfarenhet som t.ex. Klopp eller Pep, och dom två har också fått sin beskärda kritik för hur dom betett sig också under sina år som tränare. Jag är såklart bias så jag ser inte dom negativa sakerna som du gör, jag älskar Arteta så det är lätt att bli förblindad av det. Men jag tycker det är larvigt att gnälla på en tränare som går utanför den där jävla zonen, eller som gnäller när domarna/var tar poäng från klubben. Han kommer förhoppningsvis växa med uppgiften och lära sig att kontrollera sina känslor bättre.
Och nej, det var såklart jävligt dumt och barnsligt. Har för mig att jag läst att KDB och Arteta hade svårt att komma överens när han var ass. I City. Inte för att det ursäktar vad han gjorde såklart.