2023-12-15, 18:48
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
En vuxen människa, en tränare i ett såpass stort lag som arsenal och i världens populäraste liga borde fatta redan första gången att man ska kunna behärska sig. Hade det varit Klopp eller Pep hade det låtit annorlunda. Alltid är det någon annans fel för honom. Gudarna ska veta hur mycket skit Klopp fått när han kommit med ursäkter, men när det kommer till Arteta...

Var han passionerad när han sparkade bort bollen som KDB skulle hämta för inkast förra säsongen?

Det är också hans första tränarjobb, han har långtifrån samma erfarenhet som t.ex. Klopp eller Pep, och dom två har också fått sin beskärda kritik för hur dom betett sig också under sina år som tränare. Jag är såklart bias så jag ser inte dom negativa sakerna som du gör, jag älskar Arteta så det är lätt att bli förblindad av det. Men jag tycker det är larvigt att gnälla på en tränare som går utanför den där jävla zonen, eller som gnäller när domarna/var tar poäng från klubben. Han kommer förhoppningsvis växa med uppgiften och lära sig att kontrollera sina känslor bättre.

Och nej, det var såklart jävligt dumt och barnsligt. Har för mig att jag läst att KDB och Arteta hade svårt att komma överens när han var ass. I City. Inte för att det ursäktar vad han gjorde såklart.
Citera
2023-12-15, 18:49
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Man Utd sägs tydligen vara intresserade av Emery om/när Ten Hag får kicken. Men varför i svarta helvete skulle Emery ens fundera på att lämna Villa för United? Aston Villa är ju på väg upp, medans Man Utd är ett sjunkande skepp som sjunker snabbare än vad Titanic gjorde.

Hoppas verkligen att han blir kvar. Make Villa Great Again. Skulle älska om fler klubbar kunde etablera sig i toppen och utmana gamla topp 6an som varit huggen i sten senaste 20 åren? även om det har funnits uppstickare. Newcastle ser ut att kunna ta steget, nu ska bara Everton också börja prester till sin potential.
Citera
2023-12-15, 18:50
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det är också hans första tränarjobb, han har långtifrån samma erfarenhet som t.ex. Klopp eller Pep, och dom två har också fått sin beskärda kritik för hur dom betett sig också under sina år som tränare. Jag är såklart bias så jag ser inte dom negativa sakerna som du gör, jag älskar Arteta så det är lätt att bli förblindad av det. Men jag tycker det är larvigt att gnälla på en tränare som går utanför den där jävla zonen, eller som gnäller när domarna/var tar poäng från klubben. Han kommer förhoppningsvis växa med uppgiften och lära sig att kontrollera sina känslor bättre.

Och nej, det var såklart jävligt dumt och barnsligt. Har för mig att jag läst att KDB och Arteta hade svårt att komma överens när han var ass. I City. Inte för att det ursäktar vad han gjorde såklart.

Hear hear!
Citera
2023-12-15, 18:50
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Hear hear!

Då är vi vänner och du förstår varför jag tänker som jag gör va?
Citera
2023-12-15, 18:52
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Då är vi vänner och du förstår varför jag tänker som jag gör va?

Absolut! Alla försvarar sin tränare, det är ju bara narturligt eller ja så länge man inte är United fan kanske
Citera
2023-12-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Garnacho är det väl inget fel på? Fortfarande jävligt ung och inte den sämsta spelaren i laget.

Antar att han kan dubbla eller trippla lönen i United och det är lite större att vara i en sådan klubb trots senaste årens resultat.
Garnacho plus Mainoo. Där har du stommen till ett nytt United. Resten av spelarna kan du göra dig av med och det kommer nog också att hända så snabbt det är praktiskt och ekonomiskt möjligt.

Varane, Casemiro, Amrabat, Lindelöf är väl först på tur. Resten kommer att följa.
Citera
2023-12-15, 19:15
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Absolut! Alla försvarar sin tränare, det är ju bara narturligt eller ja så länge man inte är United fan kanske

Ja så är det ju. Det är t.ex. fint att se spursfansen kunna njuta av sin tränare efter år av misär med Mourinho och Conte. Fan jag tycker Unitedfansen borde rikta sitt hat mot personerna över EtH, det enda riktigt stora felet ten Hag har gjort var väl att värva Antony. Annars gillar jag honom, men problemen i den klubben är djupare än vem som tränar laget. 🫤
Citera
2023-12-15, 19:16
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Garnacho plus Mainoo. Där har du stommen till ett nytt United. Resten av spelarna kan du göra dig av med och det kommer nog också att hända så snabbt det är praktiskt och ekonomiskt möjligt.

Varane, Casemiro, Amrabat, Lindelöf är väl först på tur. Resten kommer att följa.

Ja jävlar så bra Mainoo kan bli, enda spelaren i United jag skulle vilja ha i Arsenal.
Citera
2023-12-15, 19:57
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ja så är det ju. Det är t.ex. fint att se spursfansen kunna njuta av sin tränare efter år av misär med Mourinho och Conte. Fan jag tycker Unitedfansen borde rikta sitt hat mot personerna över EtH, det enda riktigt stora felet ten Hag har gjort var väl att värva Antony. Annars gillar jag honom, men problemen i den klubben är djupare än vem som tränar laget. 🫤

Hört att han försvarade grisiga spelare i Ajax när han var där. Sen hela Antony grejen är ful, tror inte han är ängeln han påstår sig vara med kvinnor. Samtidigt som han slänger Sancho åt helvete för en liten skitsak.
Citera
2023-12-15, 19:59
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Det har jag missat att det är något han gör faktiskt, och förhoppningsvis så växer han ifrån det. Men jag är bias och ser såklart inte allt negativt med en person jag verkligen gillar. Har du exempel på när han gjort det? Det är inte av sådana anledningar som jag är stolt över honom och det hoppas jag du förstår. Dom andra sakerna jag fått höra är bara exakt samma saker som andra tränare gör som det mest känns larv att hata honom för. Du kommer med första riktiga saken som är jävligt negativ faktiskt.
här är ett exempel, har aldrig sett någon göra sådana saker och det är bara tråkigt att se, jag är för banters och hårda rivaliteter så som wenger vs Mourinho osv men detta är bara tråkigt för Arsenal och fotbollen.

Edit: notera att han även klappar händerna för att försöka störa.
Senast redigerad av Imbaz 2023-12-15 kl. 20:02.
Citera
2023-12-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ja jävlar så bra Mainoo kan bli, enda spelaren i United jag skulle vilja ha i Arsenal.
Det är märkligt hur lite det snackas om Mainoo ens bland United-fansen. Går man in på Redcafe så är det inte någon särskilt livlig diskussion. Ändå är det, som du säger, den enda spelaren i United som andra klubbar avundas United för. Visst skulle de kunna köpa t.ex. Rashford om priset var det rätta, men det är Mainoo de vill ha.
Citera
2023-12-15, 21:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Inget om det de senaste 24 timmarna på google search. Hittar en reddit post som undrar hur han skulle vara i United, samt någon på youtube som tyckte man skulle ta in honom. Vore kul och veta vart du läst att United är intresserade.
Såg ett klipp på youtube med bl.a Simon Jordan och Aaron Lennon där de diskuterade ämnet. Men om det faktiskt är ngt i detta eller ej har jag ingen aning om.

Hursomhelst, så lär Emery aldrig lämna Aston Villa för Man United vid det här skedet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in