2023-12-14, 19:04
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Nu får du hålla dig lugn ett tag!

Verkar nästan så, frågan är om det blir säsongen ut eller långt kontrakt direkt? De Zerbi väntar nog ut Pep eller Klopp.

Ja ska man tro medierna har ju Pep sagt åt styrelsen att han borde bli nästa City tränare. Hur går det för övrigt för Brighton i Europa? Minnet mitt sviker i bland men man hade lekstuga mot Ajax? I och för sig gör dom sin sämsta säsong så kanske inte så mycket att ''hurra'' för?
Citera
2023-12-14, 19:07
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja ska man tro medierna har ju Pep sagt åt styrelsen att han borde bli nästa City tränare. Hur går det för övrigt för Brighton i Europa? Minnet mitt sviker i bland men man hade lekstuga mot Ajax? I och för sig gör dom sin sämsta säsong så kanske inte så mycket att ''hurra'' för?
Äsch, Brighton har ju ingen framtid med sin okända Italienare Det går väl ganska bra ändå, vidare från gruppen och avgörande match hemma mot OM, etta eller tvåa!
Citera
2023-12-14, 19:19
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du blev ***** som det så vackert heter.

Några rader om ditt lag så här långt in på säsongen läser jag gärna.

Finns inte så mycket att säga som de flesta redan vet. Saknaden utav Tintin syns på mittfältet. Rodri borta i några matcher där man förlorar poäng. Aston Villa matchen var ju jätte rolig men det är tillåtet att vara skit någon gång per säsong. Att spelare inte är ''hungriga'' är cringe att läsa, hade spelare i City INTE varit hungriga hade Pep skickat iväg dom på direkten. Man har en blandad höst men ligger endast bara fyra poäng bakom Liverpool. Vi alla vet hur City brukar bli efter nyår och jag är inte speciellt orolig.

Kalvin kommer med all förmodan lämna i Januari och förmodligen kommer man försöka med Paqueta vilket vore en läcker värvning. Till nästa säsong kommer man försöka fixa en ersättare till KDB, drömmen vore ju Musiala eller Wirtz. En till striker vore inte fel men känns lite som Rodri situationen, vem fan bänkar Haaland? Vi fans blev lite upp till öronen i går när Micah Hamilton gjorde ett Aguero mål, kanske svaret finns i honom?

Någon här inne nämnde Oscar Bobb förra säsongen, tror det var free eller drhasch och vi är många som hoppas på att han blir nästa Foden.

För övrigt, minns du om att jag snackade om att Liverpool borde köpt matheus nunes? Blev överraskad och otroligt glad att han hamnade i City, såg inte det komma! Där är jag besluten om att han kommer blomma ut.

Citera
2023-12-14, 19:22
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Rebecca Welch, 40, blir den första kvinna att döma en PL-match för män.

Hon är nu utsedd att leda matchen mellan Fulham - Burnley den 23 december som den första kvinna någonsin.

När man inte trodde det kunde bli värre från FA/PGMOL.
Vad är problemet?

Det klagas hela tiden på domarna och nu klagas det när det tillkommer nya utan att se hur de sköter sig? Håll henne på samma nivå som övriga så får vi se om hon duger eller inte.
Citera
2023-12-14, 19:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Sluta försöka jämföra en norsk mot KDB. Kung Kevin är uppe bland Zidane, Giggs, David Silva, Xavi, Iniesta, Lampard bland annat.

Saka, mannen som såg till att England inte vann EM mot Champions league vinnaren och fem PL titlar Foden?

När vi ändå är i gång, Aké >> alla andra mittbackar + vänsterbackar i Arsenal.

Stones, Dias och Gvardiol där med. Ben who? Kyle Walker bitch.

Rodri, världens bästa cdm så Rice ska egentligen inte nämnas i samma mening.
Resten utav Arsenals mittfält är ungefär lika bra som Kalvin Phillips. Zinchenko ''jag kan inte sluta gråta'' är på samma nivå som Sergio Gomez. Ortega är bättre än Ramsdale och Raya. Julian Alvarez som vunnit i princip allt är bättre än vad som finns i Arsenal. ''Alvarez kommer inte bli en rockstjärna'' är nog det mest pinsama jag läst i denna tråd.

Och någon gnälligare kärring i tränare (Arteta) finns inte i ligan.

Ødegaard är en större talang än de Bruyne. Jag menar, kunde KdB välja och vraka mellan klubbar som bl.a Real Madrid, Barcelona, Bayern, Dortmund, Leverkusen, Liverpool, Arsenal, Man City, Inter, Ajax etc, etc när han var 15 år gammal? Dessutom så har Ødegaard framtiden framför sig, medans KdB tillhör numera förtiden.

Saka är minst lika bra som det Foden är, om inte bättre.

Förresten, du har aldrig aldrig kommit med ett vettigt svar på frågan om när/hur du blev Man City fan?
Citera
2023-12-14, 19:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Vad är problemet?

Det klagas hela tiden på domarna och nu klagas det när det tillkommer nya utan att se hur de sköter sig? Håll henne på samma nivå som övriga så får vi se om hon duger eller inte.
Kvinnliga domare skall hålla sig till damfotbollen, end.
Citera
2023-12-14, 19:39
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ødegaard är en större talang än de Bruyne. Jag menar, kunde KdB välja och vraka mellan klubbar som bl.a Real Madrid, Barcelona, Bayern, Dortmund, Leverkusen, Liverpool, Arsenal, Man City, Inter, Ajax etc, etc när han var 15 år gammal? Dessutom så har Ødegaard framtiden framför sig, medans KdB tillhör numera förtiden.

Förresten, du har aldrig aldrig kommit med ett vettigt svar på frågan om när/hur du blev Man City fan?

Ja vi alla såg ju hur bra det gick när han valde Real Madrid. Så ditt argument (som vanligt) är rent åt helvete dåligt. Så alla spelare som är yngre än Odegaard har en större framtid för att de enbart är yngre? Kom tillbaka när Odegaard är över 30 så får vi se vad han vunnit.

Jag har redan nämnt det och jag förstår verkligen inte vad det har med tråden att göra om varför och när jag blev City fan. Vad är eran jävla besatthet utav att ni MÅSTE veta när okända människor börjar följa en klubb? Fortsätt att tjata om det och jag anmäller dig för trams och offtopic.

Börjar du länka källor så kan jag nämna det IGEN. Om inte, håll käft.
Citera
2023-12-14, 19:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Frågan var väl ändå vem som var bäst i storform och inte vem som hade flest lag efter sig som tonåring eller hade framtiden framför sig? Nu vrider du din egen fråga för att du inte gillar svaren.
Citera
2023-12-14, 19:45
Medlem
Drickbacks avatar
FA Arteta säger han varit i landet i 20 år.. kom igen liksom..

In the written reasons, it was revealed that Arteta’s evidence claimed: “The word ‘disgrace’… has a very similar spelling and pronunciation to the Spanish ‘desgracia’... the Spanish word has connotations of misfortune, tragedy or bad luck rather than the connotations of the English equivalent which suggest contempt, dishonour or disrespect. While the English meaning may lead to interpretations of abuse or insult, this was not the intended meaning.”
Citera
2023-12-14, 19:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:

In the written reasons, it was revealed that Arteta’s evidence claimed: “The word ‘disgrace’… has a very similar spelling and pronunciation to the Spanish ‘desgracia’... the Spanish word has connotations of misfortune, tragedy or bad luck rather than the connotations of the English equivalent which suggest contempt, dishonour or disrespect. While the English meaning may lead to interpretations of abuse or insult, this was not the intended meaning.”
Låter som när Suarez kallade Evra "kompis"
Citera
2023-12-14, 19:56
Medlem
srsbizs avatar
Citat:

Min åsikt angående vad tränare säger till pressen om domares prestation är att det borde vara tillåtet att kritisera, men det ska vara någorlunda konstruktivt då. Förstår egentligen inte varför domare inte ska få kritiseras, är väl genom misstag och kritik man lär sig och blir bättre. Bättre då att få höra att man kanske gör fel och ha en diskussion om det. Tränaren får då vara lite mer konstruktiv än att bara säga disgrace, kommer inte ihåg intervjun så han kanske sa mer än så.

Sen just detta fallet är det ju ändå lite humor att man lyckas snacka sig ur straff på det viset. Men FA är ju ett skämt så det passar väl bra.
Citera
2023-12-14, 20:00
Medlem
Schmooves avatar
Citat:

Som vanligt missar du viktig kontext, men du sitter väl med mobilen så du har det inte lätt. Kan du aldrig skriva ett inlägg med korrekt information?

FA kunde inte annat än att dra till med den här lögnen för att rädda sig själva. FA tog hjälp av Sky Sports och deras ”experter” Neville, Carragher och Owen för att tvätta sin smutsiga buk. Det gick inte så bra…

Mer kontext då:

Frågade FA Joe Willock om bollen var utanför linjen? Svarade Willock att bollen tydligt var ute?

När FA frågade Stuart Attwell erkände han då att han i efterhand ångrar sitt beslut att godkänna målet och att han istället skulle ha beslutat för offside/foul från Joelinton?

Istället för att FA erkänner sina fel så slipper Arteta straff. Det är Arteta och Arsenal som förtjänar en ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in