2023-10-08, 20:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Dagens viktigaste händelse. Får luska vidare om dom där 39 minuterna det tog var nog för att slå rekordet. Se om man hittar klippet på målet sen också. Lär vara vilt firande.
https://www.youtube.com/watch?v=JO-N4LkrC2Q

Målet 2.32 in. Hittar inget om tiden räckte för att ensamt ha något rekord. Utan medierna nämner det fortfarande so ett delat rekord med Coventry och Hartlepool. 11 raka ligamatcher utan mål.

Lite besviken på firandet dock. Såg mer ut som lättnad från spelarna. Typ "äntligen". Tänkte det skulle vara värsta grejen dom planerat för när dom äntligen gjort mål annars. Fixade stark poäng mot Derby.

Dötrist match får avsluta Premier League inför uppehållet. Men välförtjänt för Arsenal. City var som att se målarfärg torka. Vilket dom brukar kunna vara, eller ja Pep lag överlag i sina sämsta stunder. Händer inte så ofta som tur är. Trist uppehåll. Suktar redan efter toppmatcherna som kommer. Merseyside derby. Två Lononderbyn. Spurs-Fulham men såklart Chelsea-Arsenal slår högst. Bournemouth och Sheffield United jagar sina första segrar mot Wolves och Manchester United. Man City-Brighton toppmöte. Aston Villa-West Ham uppstickarmöte.
Citera
2023-10-08, 20:52
Medlem
jontepsgs avatar
Jag vet att folk inte kommer hålla med mig(såklart) men, William Saliba ligans bästa mittback? Statsen idag är imponerande: 100% vinster i duellerna, 97% rätt pass, inte en enda foul och han blev aldrig förbidribblad.

Allt detta medans han spelade med en skada och mötte ligans överlägset bästa anfallare.
Citera
2023-10-08, 21:13
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag vet att folk inte kommer hålla med mig(såklart) men, William Saliba ligans bästa mittback? Statsen idag är imponerande: 100% vinster i duellerna, 97% rätt pass, inte en enda foul och han blev aldrig förbidribblad.

Allt detta medans han spelade med en skada och mötte ligans överlägset bästa anfallare.

Kanske inte vågar påstå att han är den bästa, men definitivt en av de bästa. Tänk på att han bara är bara 22 år också. Jag tror han allmänt kommer anses som en "generational" mittback om några år. Han är redan världsklass i mina ögon, även i sin unga ålder.

Gabriel är också sjukt bra, nästan underskattad faktiskt, eftersom Saliba oftast får mest beröm. Det är svårt att separara dem, då de kompletterar varandra väldigt bra som en duo.
Citera
2023-10-08, 21:51
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Kanske inte vågar påstå att han är den bästa, men definitivt en av de bästa. Tänk på att han bara är bara 22 år också. Jag tror han allmänt kommer anses som en "generational" mittback om några år. Han är redan världsklass i mina ögon, även i sin unga ålder.

Gabriel är också sjukt bra, nästan underskattad faktiskt, eftersom Saliba oftast får mest beröm. Det är svårt att separara dem, då de kompletterar varandra väldigt bra som en duo.

Ja det är tuff konkurrens men för mig är han topp 3 iaf. Gabriel var grym idag men han är inte lika säker och jämn. Riktigt bra duo iaf.
Citera
2023-10-09, 08:02
Medlem
Beaver14s avatar
Tänk att även för ett lag som City finns det spelare som är avgörande för lagets framgång. Rodris 3 matchers avstängning innebar 3 förluster för City.
Citera
2023-10-09, 09:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tyvärr är det ju landskamper som kommer och antagligen kommer han att spelas 100%..

Ghana spelar två träningsmatcher, mot USA och Mexico, borta i USA. Partey är uttagen och lär väl göra resan men jag hoppas att han åtminstone har vissa spelrestriktioner.

Gillar annars att Saliba har en läglig stortåskada och har fått dra sig ur Frankrikes samling. Såna skador vill vi se fler av när det nalkas landslagskallelser.
Citera
2023-10-09, 11:54
Medlem
För bara några veckor sedan så klagade jag på att årets liga kändes tråkig och avgjord både i toppen och botten.

Sen förlorar Manchester City två raka och ligger plötsligt bara trea. Så det kan onekligen svänga snabbt. Nu tror jag väl ändå att City promenerar hem ligan och hamnar på dryga 90 poäng när säsongen är slut, jag tror tyvärr inte att Arsenal kan vara lika stabila över en hel säsong, och även om Tottenham börjat piggt så kommer väl de också att få sina dippar under säsongen. Men jag hoppas jag har fel.

Bottenlagen fortsätter att vara usla, men de är ju fler än tre där nere så lite spänning blir det förhoppningsvis kring streckstriden ända fram till slutet. Och kanske kan Sheffield United vara med och utmana Derby County om rekordet för sämsta Premier League-säsongen någonsin, även om jag inte tror det.
Citera
2023-10-09, 12:00
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool får steppa upp försvarsmässigt om de ska leva upp till procenten. Gott att Opta tror mer på oss än de som gapar om att de är titelutmanare

Optas prediktion i procent chans att vinna ligan:
City: 80,1%
Liverpool 12,2%
Arsenal: 5,4%
Spurs 1,5%
Newcastle 0,4%
Övriga 0,1% eller lägre

https://theanalyst.com/eu/2023/08/op...l-predictions/

https://www.90min.com/posts/supercom...l-1-0-man-city
Citera
2023-10-09, 14:02
Medlem
https://www.goal.com/en/news/saliba-required-painkilling-injection-to-help-arsenal-win-against-man-city/bltf3842fba7980ab5b

Citat:
Saliba used a painkilling injection to play despite the agony during Arsenal's victory against Manchester City, according to Sabre Desfarges.

Jag har alltid varit lite tveksam till det där med sprutor som bedövar smärta i kontaktsporter, som det ju i synnerhet är när man heter Saliba och stångas mot Haaland. Det är tillåtet i fotboll men inte alla sporter. Det gick ju bra i alla fall, minst sagt, främst på plan men också med Salibas hälsa.
Citera
2023-10-09, 14:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Liverpool får steppa upp försvarsmässigt om de ska leva upp till procenten. Gott att Opta tror mer på oss än de som gapar om att de är titelutmanare

Optas prediktion i procent chans att vinna ligan:
City: 80,1%
Liverpool 12,2%
Arsenal: 5,4%
Spurs 1,5%
Newcastle 0,4%
Övriga 0,1% eller lägre

https://theanalyst.com/eu/2023/08/op...l-predictions/

https://www.90min.com/posts/supercom...l-1-0-man-city

Helt bisarr uträkning.
Citera
2023-10-09, 14:21
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Helt bisarr uträkning.

Länkarna funkar inte men den ena börjar ju med 2023/08/ så man får anta att uträkningarna gjordes i augusti.

I så fall är de givetvis väldigt inaktuella nu.
Citera
2023-10-09, 14:29
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Länkarna funkar inte men den ena börjar ju med 2023/08/ så man får anta att uträkningarna gjordes i augusti.

I så fall är de givetvis väldigt inaktuella nu.

Jo såg det nu.

Alltså jag tror ju inte vi kommer räcka hela vägen som vissa andra var stensäkra på förra året. Är nöjd om vi kommer 3-4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in