Citat:
Ursprungligen postat av
HycklarSverige
Missade matcherna igår för var helt upptagen med annat, men vad i helvete sysslar Arteta med?
Vi leder med några minuter kvar och med en man mer, men de lyckas ändå inte stänga matchen. Gabriel satt på bänken hela matchen, blev inte ens inbytt när de fick rött kort i slutet. En försvarsduo som fungerade så bra förra året har inte startat tillsammans en enda gång hittills. Fattar inte, ska han säljas till Saudi eller vad händer?
Det största problemet verkar vara att han envisas med att spela Havertz varje match och att andra spelare får flytta runt i nya positioner eller bänkas på grund av detta. Sätt in Partey i mittfältet igen och bänka Havertz tills han hittat sin plats i laget tycker jag.
Ramsdale fuckade upp ännu en gång vid första målet och nu måste la Raya starta nästa match tänker jag.
Igår var ändå våran bästa match men spelarna fuckar upp för sig själva. Vårat försvar är bättre i år än förra året, MEN alla mål som släppts in har varit på eget slarv. Det här är ju sånt slarv som kommer ske när Arteta experimenterar med nya positioner. Offensiven har inte klickat helt och hållet, men igår funkade den bättre än tidigare. Hade avsluten varit mer kliniska hade dom avgjort i första halvlek. Det kändes nästan som att dom siktade på Leno.
Förra hösten överpresterade laget som fan både till xG och xGa. Så att jämföra med den hösten när i princip allt gick våran väg, är inte riktigt fair. Men för att närma sig City måste laget utvecklas, så försök ha lite tålamod vi har ändå tagit 7p på 3 matcher trots sämre fungerande offensiv. Sen är inte jag heller helt såld på Havertz, tyckte Vieira visade igår att han förtjänar att starta på den positionen, om just den formationen ska spelas dvs.